automaatje??

Gestart door chris850turbo, 18-10-2004 20:57:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

chris850turbo

hallow

ik ben sinds binnenkort de eigenaar van 850turbo uit amerika van 1994.
nou had ik riond gevraagd bij enkele mensen die verstand hadden van volvo's althans denken ze..hehe..

maar ze zeggen allemaal dat de automaat van zown auto rond de 2dkm kapot loopt en dit een zeer duur grapje word om dit te gaan vervangen!

de auto is altijd goed behandelt heeft altijd binnengestaan en is altijd goed warm gereden en heeft nooit koud op zn donder gehad.

hij heeft nu 1.5dkm gereden dus kben bang dat dit ineens gaat gebeuren?is dit een grote kans ikke behandel hem nu ook als een engeltje dus zodoende zal er niet een grote kans


wat zou dit me gaan kosten en wat jullie ervaring hier mee??

alvast bedankt!!

BartT5R

Die mensen denken maar dat ze iets van een Volvo kennen, der zijn er maar genoeg die 3k of meer doen.
Als ik van jouw was zou ik hem eens flushen, ga ik ook doen, ben je der met 75 euro van af en kan ie weer een tijd verder.
Niet van wakker liggen, gewoon preventief flushen en niet constant kickdown terug naar eerste doen.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

ed

Sommige bakken gaan 6 ton mee, en anderen houden er na 150k mee op. ik neem aan dat jouw auto 150k heeft gereden en geen 1,5k.
Inderdaad regelmatig de olie wisselen voorkomt problemen. Ik heb zelf afgelopen weekend de olie voor de tweede maal gewisseld, en die was behoorlijk bruin van kleur. En dat na 25k km na de vorige wissel!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

chris850turbo

flushen neem ik aan dat je olie vervangen bedoelt?

owkee ikke zal dat regelmatig gaan doen en even nagaan hoelang het geleden is dat het gedaan is?

maar het is niet zo dat er een slechte bak in de volvo 850turbo van 1994 ligt...zoals ik dan van verschillende bronnen heb gehoord...hehe


grtz. chris

BartT5R

Nee,
bak is niet slecht, heeft enkel onderhoud nodig. Zoals alles aan een auto, je kan niet 5ton rijden zonder te flushen.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

ed

Bak is erg sterk en zal niet zomaar stuk gaan. het is echter een gecomplceerd stukje mechanica dat wel ineens stuk kan gaan uit de ervaringen van anderen te oordelen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Jack

Dat klopt Ed, maar ik moet zeggen dat ie na de revisie beter schakelt dan
ooit tevoren. Hoop dat ie er weer 250.000km tegen aan kan.
Be realistic; ask for the impossible...

ed

Jack,

bedoel je dat de schokjes minder zijn, of is de bak ook gretiger geworden (minder verlies zeg maar).

Ik heb mijn bakolie afgelopen weekend vervangen, en ik schrok er een beetje van hoe dit eruit zag. Heb 25000 km geleden de olie vervangen (denk voor het eerst in de historie v/d auto), maar de olie was nu al echt bruin. Hij schakelde ook niet echt soepel meer. Nu is het een stuk beter. k heb laatst echter in een V70 met 5 bak auto gereden, maar wat een verschil zeg. Daar voel je echt niets meer. Of dat aan mijn bak ligt of dat deze 5 bak gewoon beter is weet ik niet.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Entuscan

Waarom denk je dat ze in de us of a (toch het AT land) allemaal rond de 30.000Km de olie vervangen?
omdat die dan gewoon zijn beste tijd gehad heeft.

Zelfs at bedrijven hier zeggen MAX 50K met dezelfde olie te doen, best 30k

Kweet nog dat ik dit hier vorig jaar verkondigde en ze me bijna allemaal voor zot verklaarde ... ;)
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Entuscan

Een beetje zot zijn maakt het leven toch zoveel aangenamer ;)

die filter is wel niet ZO simpel te vervangen ... ook niet om er aan te geraken. Althans toch dadelijk een heel stuk moeilijker als een slang lostrekken, olie opvangen en bijvullen.

Is btw op een 99+ nog simpeler als op een <99 want er zit een snelkoppeling op de leiding ipv zo'n ijzeren klem.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

mehn

Citaat van: Entuscan op 19-10-2004 22:28:51
...ipv zo'n ijzeren klem.

à € 6,05 excl. BTW

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Entuscan

gvd is dat dingetje duur... heb zo eentje met bijhorende groen dichtingsringetje nog bij men maat laten liggen voor eventueel een andere AT te flushen.
Had ik dat geweten had ik ze bijgehouden en iemand vd club/forum er een plezier mee gedaan.

Het zat bij men flush-kit ... eigenlijk gewoon gekocht voor de juiste slang en nog veel leuker de kleine trechter met zeer lange plooibare slang op de hals die in de peilstokleiding van de AT past.
Heb zelfs men luchtfilter niet moeten losmaken gewoon zo er mooi tussen/langs gestoken.
Maaktte de klus een heeeeeel stuk aangenamer en sneller gedaan
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Entuscan

Tja, dat gaan we pas met zekerheid weten als jij na 30K de olie wisselt. Aangezien die filter bij u gereinigd en vervangen is.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Rudi

Citaat van: Entuscan op 19-10-2004 22:14:08
Waarom denk je dat ze in de us of a (toch het AT land) allemaal rond de 30.000Km de olie vervangen?
omdat die dan gewoon zijn beste tijd gehad heeft.

Zelfs at bedrijven hier zeggen MAX 50K met dezelfde olie te doen, best 30k

Kweet nog dat ik dit hier vorig jaar verkondigde en ze me bijna allemaal voor zot verklaarde ... ;)


Hopelijk bedoel je mij daar niet mee...enigste wat ik heb opgemerkt is dat m'n dealer zei dat de olie er nog goed uitzag na dik 100.000 km en hij schakelde ook prima,niks problemen.

Dus nu weet ik nog niks wat beter is ;D Wat ik wel weet is dat ik het minstens 100K laat zitten ;)
Dr.Go-Fast...

ed

Heb jij geen 5 bak? Wellicht dat deze bakken wat minder vervuilend door de constructie? Zoals al eerder vermeld heb ik laatst eens met een 5 traps automaat gereden in een V70 van 99. Deze schakelde heel veel beter dan mijn eigen bak, en waarschijlijk ook nog nooit geflushed (niet zeker).
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!