Nieuwe Remmen

Gestart door Eugene, 21-09-2005 21:34:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

M a r c

Geen origineel Volvo, die zijn veel te hard.

EBC RS of Ferodo DS
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

elianmars

Citaat van: MH op 30-09-2005 11:55:02
Geen origineel Volvo, die zijn veel te hard.



Vandaar dat die krengen zo piepen?  >:(

M a r c

#17
Citaat van: Ludo op 01-10-2005 09:44:54
Citaat van: elianmars op 01-10-2005 00:35:25
Citaat van: MH op 30-09-2005 11:55:02
Geen origineel Volvo, die zijn veel te hard.





Vandaar dat die krengen zo piepen?  >:(

denk eerder dat zachte blokken sneller gaan piepen.
Marc, origineel Volvo harder als EBC of Ferodo. ???

Harder, daarom slijten die krengen ook niet.... De schijven dan wel  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

ed

Ik vraag me ook af of de originele blokken wel zulke schijven vreters zijn. Op mijn auto zijn de schijven voor nog nooit vervangen, en zitten er nu 195.000 km onder. Zitten bijna op de slijtage grens. Er hebben altijd originele Volvo blokken onder gezeten. Zeker een setje of 8.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

BenC70ES

#19
Citaat van: ed op 02-10-2005 11:43:56
Ik vraag me ook af of de originele blokken wel zulke schijven vreters zijn. Op mijn auto zijn de schijven voor nog nooit vervangen, en zitten er nu 195.000 km onder. Zitten bijna op de slijtage grens. Er hebben altijd originele Volvo blokken onder gezeten. Zeker een setje of 8.

Inderdaad, durfde het hier nauwelijks te posten  ;D maar bij mij zitten ook de 4 orginele schijven er nog onder, nu op  177 000 km...

Wel nog maar het 3e setje Volvo remblokken(2 * vervangen) en achteraan voor het eerst vervangen op 120 000 km.  :)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Johann

Citaat van: ed op 02-10-2005 11:43:56
Ik vraag me ook af of de originele blokken wel zulke schijven vreters zijn. Op mijn auto zijn de schijven voor nog nooit vervangen, en zitten er nu 195.000 km onder. Zitten bijna op de slijtage grens. Er hebben altijd originele Volvo blokken onder gezeten. Zeker een setje of 8.

We hebben het over als je daadwerkelijk de remmen gebruikt.

Laten we wel wezen. Als die schijven er al 195d km op zitten dan heb je waarschijnlijk het rempedaal nog niet gevonden... ::)

BenC70ES

Citaat van: Johann op 02-10-2005 11:53:37
Citaat van: ed op 02-10-2005 11:43:56
Ik vraag me ook af of de originele blokken wel zulke schijven vreters zijn. Op mijn auto zijn de schijven voor nog nooit vervangen, en zitten er nu 195.000 km onder. Zitten bijna op de slijtage grens. Er hebben altijd originele Volvo blokken onder gezeten. Zeker een setje of 8.

We hebben het over als je daadwerkelijk de remmen gebruikt.

Laten we wel wezen. Als die schijven er al 195d km op zitten dan heb je waarschijnlijk het rempedaal nog niet gevonden... ::)

;D Maakt het veel uit dan als je op het pedaal gaat staan  ;) ... bij mij zijn ze wel op hun einde nu... Heb em gekocht met 130 000km, en blokken waren voor het eerst op 90 000 km vervangen...

Die van Ed is dan nog een automaat...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Eugene

maar stel dat je het rempedaal wel regelmatig gebruikt, en wil je schijven een beetje sparen. dan zijn zachte blokken naar mijn mening beter. Maar welke blokken kan ik dan het best gebruiken ???

If it's not blown, it sucks...

ed

Citaat van: Johann op 02-10-2005 11:53:37
Citaat van: ed op 02-10-2005 11:43:56
Ik vraag me ook af of de originele blokken wel zulke schijven vreters zijn. Op mijn auto zijn de schijven voor nog nooit vervangen, en zitten er nu 195.000 km onder. Zitten bijna op de slijtage grens. Er hebben altijd originele Volvo blokken onder gezeten. Zeker een setje of 8.

We hebben het over als je daadwerkelijk de remmen gebruikt.

Laten we wel wezen. Als die schijven er al 195d km op zitten dan heb je waarschijnlijk het rempedaal nog niet gevonden... ::)

Ik heb de auto nog niet zo heel lang, en rijd er zelf pas 50.000 km mee.
Maar inderdaad ben ik niet zo'n wilde rijder met de V70. Ik vind eerlijk gezegd dat deze auto zich daar niet zo voor leent. Als ik eens hard op de remmen ga staan rijd ik de boel zo krom, en daar heb ik niet zoveel trek in. Het blijft een mobiel om de centjes mee te verdienen ;)

Als ik wil gummen neem ik wel de 206 GTI van mijn vriendin of de pas aangeschafte Triumph TR6. Gaat vele malen beter en is veel leuker om te doen!
Ben er pas wel achter gekomen dat deze auto heel geschikt is voor de Duitse autobahn. Daar is hij voor gemaakt. Na een flinke rit remt het allemaal een stuk beter dan voorheen. Is niet zo vreemd natuurlijk, het glazige is weer af.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

M a r c

Citaat van: eugene op 02-10-2005 14:48:04
maar stel dat je het rempedaal wel regelmatig gebruikt, en wil je schijven een beetje sparen. dan zijn zachte blokken naar mijn mening beter. Maar welke blokken kan ik dan het best gebruiken ???

Volgens mij had ik daar enkele postings geleden al antwoord op gegeven....  ???
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eugene

ik had alleen gehoopt op een unaniem antwoord van iedereen, nu blijf ik toch twijfelen........

If it's not blown, it sucks...

RonnieDuck

Volgens mijn zijn de Ferodo blokken iets zachter dan de EBC blokken. EBC heeft dan ook weer verschillende kleuren rood/groen voor verschillende hardheid geloof ik. (zo niet komt vanzelf het goede antwoord!!)

Maar nogmaals, ik denk dat Ferodo zachter is!

Mvg Ronald
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

M a r c

Citaat van: RonnieDuck op 03-10-2005 18:41:59
Volgens mijn zijn de Ferodo blokken iets zachter dan de EBC blokken. EBC heeft dan ook weer verschillende kleuren rood/groen voor verschillende hardheid geloof ik. (zo niet komt vanzelf het goede antwoord!!)

Neen, Green stuff en Red-stuff verschillen van compound. Sowieso NOOIT Green-stuff op je 850 monteren, tenzij je heel snel kromme remschijven wilt. Red-stuff Ceramic zijn wel toppie.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

animalT5R

de redstuff piepen alleen behoorlijk als ze nog koud zijn,lijkt wel een daf truck ;)
maar inderdaad,zijn hele goeie blokken icm CTF schijven(in mijn geval dus) ;D
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Ton

Citeerde redstuff piepen alleen behoorlijk als ze nog koud zijn

Ik heb sinds een paar dagen ook van die redstuff op zitten, en ze piepen idd. Maar is wellicht ook nog een kwestie van inrijden op de tevens nieuwe remschijven.
Op advies van Marc er niet te veel kopervet op gesmeerd, maar meer kan altijd nog. Ik kijk het nog wel even aan, hoewel het wel vervelend is als iedereen naar je kijk omdat ze zo piepen tijdens het remmen.
Mijn ervaring is trouwens wel als ik de rem diep intrap geen geluid, en als ik wat lichter rem dan hoor je het piepen.