Veranderingen aan een alter 1.......en de V70NN

Gestart door big ben, 23-03-2006 19:35:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

big ben


elianmars


big ben

En dan krijg je onderstaande tekst te zien.....de 850 staat op dit moment nog in de stalling, binnenkort beurtje en APK erop  :D



Verder ben ik zeer content met de V70, rijd erg prettig, geen fratsen...ik ben nu bezig met preventief onderhoud en het "upgraden" van de Zweed  ;D.
Hieronder een flinke update van dit blog, het is dan geen classic of 850, maar ik vind het leuk om te delen  :D:

Ik had al diverse keren gelezen dat het mogelijk was om DRL te plaatsen. Met een kleine aanpassing in de bumper zou het moeten lukken.
En inderdaad alles past en ik vind het een hele verbetering, hoewel de meningen w.b.t de DRL verschillen :D
Via Ebay een set LED lampen gekocht en geplaatst:






Verder een tweede set 18' Cratus laten coaten in titankleur. Was eerst van plan om zelf te schuren e.d. . Helaas was dat geen strak plan....de bestaande verflaag werd een taaie substantie :o . Dan maar plan B, chemisch ontlakken, glasparellen, schades weg schuren, glasparellen, grondlak, kleur en blanke lak.
Een super mooi resultaat !





Met als eindresultaat:




De teller staat inmiddels op 165 K en niets dan lof over de V70  :D. Maar ik was op de hoogte dat de automaat een keer geflusht zou moeten worden. Volgens de vorige eigenaar zou dat met 180K moeten gebeuren, maar niets blijkt minder waar het advies is 80-90K. Dit dan ook gedaan bij MMTS in Oldenzaal, een klein uurtje verder en na een proefrit kon ik het verschil duidelijk merken  :D





Mp4 powerflush


Binnenkort moet er weer een APK op de V70, dan is het alweer bijna een jaar geleden dat ik eigenaar ben van deze Zweed .
Omdat er helaas geen rekeningen bij de aankoop zaten, kon ik ook niet inzien wat er allemaal aan gedaan was, waar ik wel ben achter gekomen dat de V70 in de lease heeft gereden. Het serviceboekje is alleen ingevuld wanneer de auto in de garage is geweest , dwz olie en filter. Maar goed gaande weg wil ik toch het onderhoud inzichtelijk maken, ik ben begonnen na de aankoop de achterremschijven + blokken te vervangen. Het was nog net APK waardig...... maar er zat toch een dikke rand aan, de voorremmen waren op verzoek van mij door de vorige eigenaar in de garantietijd gebeurd. En omdat garantie niet overdraagbaar is kon dit nog mooi gebeuren.

Wanneer de auto voor APK gaat gaan "we" tevens een beurt geven dwz olie+filter, motorflush + additive, interieur en luchtfilter, en een nieuwe voorruit. Deze is erg beschadigd in Zweden, allemaal pitjes en één grotere.... ook is dit te zien aan de "kop" en dak van de auto. Volgende week gaat de auto naar mijn vaste spuiter toe om alles weer in glorie te herstellen.

En vandaag alvast het interieurfilter vervangen, dat kon mooi onder de carport na een video op YouTube te hebben bekeken ben ik vol vertrouwen begonnen :D .

https://youtu.be/4pUIWEPywnQ

Al snel kwam ik erachter dat er bij mij een zekeringenkast geplaatst was, kon niet goed zien hoe deze bevestigd zat maar met een flinke ruk was deze van het schutbord af  ;D  :




Het filter was bij aflevering niet vervangen.....tenminste dat kan ik mij niet voorstellen dat deze met 12K zo versmeerd is:



Moest het toch even weten  :eusa_shifty:





Woensdag in ieder geval voor de APK, verwacht geen problemen  ;)





NinaPaul

Filter dat er zo uitziet na 12k (1 jaar) is normaal.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

big ben

Vanmorgen het plan om de A1 weer tot leven te wekken. Maandag naar de stalling geweest om de accu aan de lader te koppelen . Viel me nog mee hoeveel volt er nog voorhanden was.

Eerst wat caravans en een boot aan de kant, stukje naar voren en starten maar. Tevergeefs....geen tot weinig fut in de motor. De A1 heeft 8 maand stil gestaan dus alle olie lag onder in de carterpan. Ook die van de klepstoters....

https://m.youtube.com/watch?v=_n5eR1f3Z48


Maar goed, vijf meter op sleeptouw en er zat weer leven in :D. De Big Ben was er niets bij, hij tikte er vrolijk op los. Zoals het hoort direct naar de garage gereden  ;D....daar aangekomen was het ergste voorbij.  Klein uurtje later kon ik de A1 weer ophalen.  Het enigste wat als opmerking geschreven stond was " banden druk niet correct"







Eenmaal in huis " ff wassen en onder de kap" opfrissen.

Vanavond mooi stukje gereden, nooit geweten dat de A1 zo klein was....in vergelijking met de V70  ;).



t_w


)()()sT

Wat blijft het toch een ontzettend gaaf ding 8)
Hoe bevalt dat nou, na een winter in je NN? ;D

tom480

- R1200GS -

Vulk

Citaat van: )()()sT op 17-04-2020 12:10:13
Hoe bevalt dat nou, na een winter in je NN? ;D

Dat vraag ik me ook af eigenlijk.

big ben

Citaat van: )()()sT op 17-04-2020 12:10:13
Wat blijft het toch een ontzettend gaaf ding 8)
Hoe bevalt dat nou, na een winter in je NN? ;D
Citaat van: Vulk op 18-04-2020 10:54:29
Dat vraag ik me ook af eigenlijk.

Zoals te verwachten was is het geen vergelijk.... :P. Kwa comfort, souplesse, power, ruimte is het nogal een verschil.  Met deze gedachte heb ik de A1 niet geschorst. Toen ik eergisteren weer zelfstandig kon rijden en de klepstoters weer gevuld waren had ik een " big, big smile"! Wat een plezier, op de terugweg van mijn werk bij de stoplichten het eerste duimpje al weer gekregen  :D.
De A1 blijft niet ongezien, het geeft veel plezier om ermee te rijden.....de stuurpomp maakt helaas wel lawaai bij het starten.  Het is niet altijd, maar ik denk toch het begin van een andere (minder km's)  ;)

Citaat van: t_w op 16-04-2020 23:03:52
Nice! En nu weer lekker meters maken!

Dat zeker, de V70 staat de hele week bij de spuiter.
Citaat van: tom480 op 18-04-2020 10:45:37
Mooi werk 😎👍!

Thnx Tom, voor jou nog niet een classy erbij??

KIM

Stuurpompje kost op de sloop niet de hele wereld. Maruska is een auto aan het slopen; wellicht heeft hij de stuurpomp nog beschikbaar?
En leuk dat zo'n oud hok dan nog zo'n smile op je gezicht kan toveren. Ik heb dat al jaren met de R.

Sbv


maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

BBS

Ik vind het knap, 477K en dan de eerste stuurpomp moeten vervangen. Ik heb intussen nummer 5 binnen 6 jaar er al in zitten ;D

Toch blijft het een prachtige alter 1 Ben! :D :eusa_clap:
Volvoloos....

Taranis

Citaat van: big ben op 04-04-2020 19:53:12
En vandaag alvast het interieurfilter vervangen, dat kon mooi onder de carport na een video op YouTube te hebben bekeken ben ik vol vertrouwen begonnen :D .

https://youtu.be/4pUIWEPywnQ

Al snel kwam ik erachter dat er bij mij een zekeringenkast geplaatst was, kon niet goed zien hoe deze bevestigd zat maar met een flinke ruk was deze van het schutbord af  ;D  :



Ik heb me er ook al eens over verwonderd ja maar gewoon van het schutbord af trekken is de juiste methode. Vergeleken met de C30/S40/V50 (ook een Ford ontwerp) is dit al een wereld van verbetering dus ik kan er mee leven :)

Mooi dat beide auto's relatief probleemloos zijn maar de alter I blijft toch echt leuker dan zo'n modern hok, al kan ik me goed voorstellen dat je de 850 niet meer als dagelijkse auto in wil zetten.