loopt ie op drie pitten ?

Gestart door alexJ, 03-04-2006 18:18:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

alexJ

mijn  v70 ( '98, 280.000) loopt ploseling beroerd op gas. (g3)
Als ie van benzine naar gas omschakelt, begin meteen de motor "rauw' te lopen en stottert hij bij optrekken; er zit totaal geen vermogen meer in..
10.00 km geleden nieuwe kabels, bougies en verdelerkap op gezet..

Op benzine is er geen enkel probleem..
Wat kan dit zijn??
V70 classic 2.5

mehn

Citaat van: alexJ op 03-04-2006 18:18:38
mijn v70 ( '98, 280.000) loopt ploseling beroerd op gas. (g3)

Heb je LPi of een verdampersysteem?
Als je LPi hebt zou het de pomp kunnen zijn ::)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

alexJ

Volgens mij is het directe inspuiting en zit er geen verdamper;
Gisteren weer een stuk mee gereden, het leek alsof de brandstoftoevoer "verstopt" was, en ploseling ging ie weer als een speer. Op de terugweg geen probleem meer gehad....

Duidt dit op een pomprobleem of zit er ergen eens klep of filter in de leiding die problemen kan geven?
V70 classic 2.5

mehn

Ok, dan vraag ik het anders: heb je 5 extra injectoren op je inlaatspruitstuk zitten zoals op onderstaande foto?



Dat zijn namelijk de injectoren van een LPi systeem. Als je een LPi systeem heb zou het aan de pomp kunnen liggen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

alexJ

Yep, zo ziet het er uit bij mij...

Kan het zijn dat de pomp "af en toe" niet goed pompt?
V70 classic 2.5

davidjoost

een kapotte of vervuilde injector misschien... maak je borst dan maar nat want die dingen zijn duur bij Vialle (100euro per stuk) en er wordt aangeraden per 4 te vervangen....

davidjoost
Ik: S**b 9000 CD 2.0 Turbo '90 | 175pk / 273Nm
Ouders: Volvo S80 T6 '99 | 272pk/460Nm | Vialle LPi
S**b 9-5 Estate Aero '02 | >250pk by Abbott Racing | Vialle LPi

mehn

Citaat van: davidjoost op 04-04-2006 19:30:04
een kapotte of vervuilde injector misschien... maak je borst dan maar nat want die dingen zijn duur bij Vialle (100euro per stuk) en er wordt aangeraden per 4 te vervangen....

davidjoost

Dat zal dan per 5 zijn in ons geval :P

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

alexJ

Het wordt een raar vehaal, maar hier komt het vervolg...
Na dus rond te hebben gereden in een rochel in plaats van een roffel had ik een afspraak gemaakt met een gas expert , je moet toch wat he...
Affijn maandag was het dus afzien om op gas mee te komen dus dan maar op die hele dure benzine optrekken
:-[ Dezelfde avond reed is al hortend en stotend naar een afspraak en ineens liep ie weer als vanouds; alle vermogen was terug  :D  niet te vroeg juichen natuurlijk, maar ook op de terugweg deed ie het probleemloos
En ook op dinsdag.. en woensdag, zodat ik de afspraak voor donderdag met de gasman maar heb afgebeld want wat moet je met een goedlopende motor verder nog dan rijden?

Toch ben ik niet helemaal gerust; kan een pomp zich misschien zo gedragen ? Herrie maakt ie alleen bij het aanzetten van kontakt, en dan is het rustig achterin...
V70 classic 2.5

alexJ

Na enkele weken rust begon ie vandaag  weer; geen vermogen bij het optrekken, stotteren , lopen als een vaatdoek;
Op benzine geen probleem ...
als ik tussentijds van gas naar bezine overschakel kan ik soms mazzel hebben en loopt ie weer goed op gas....

enig idee?

V70 classic 2.5

BenC70ES

Controleer misschien of de stekkers nog goed op de LPI injectoren zitten?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Jack

defekte lpi pomp. Heb dit ook al 2 keer gehad (700 euro per keer)
Be realistic; ask for the impossible...

ed

Alex,

Hoeveel km's heb je al gereden met deze gasinstallatie of nog beter met deze pomp? De pompen schijnen het vaak al vanaf 50.000 km te begeven en is een veelvoorkomend euvel.
Mijne doet het 60.000 km probleemloos, alhoewel ik het idee heb dat hij wat meer geluid begint te produceren.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

J. Hoeksema

#12
Citaat van: ed op 26-04-2006 15:44:05
Alex,

Hoeveel km's heb je al gereden met deze gasinstallatie of nog beter met deze pomp? De pompen schijnen het vaak al vanaf 50.000 km te begeven en is een veelvoorkomend euvel.
Mijne doet het 60.000 km probleemloos, alhoewel ik het idee heb dat hij wat meer geluid begint te produceren.

Vanaf 50.000 begint de pomp het te begeven  ???
De vorige eigenaar van mijn auto heeft na zo'n 30.000 km op de teller een de LPI installatie laten inbouwen en heeft er daarna zo'n 72.000 km mee gereden.
Daarna heb ik em gekocht (Met dus 102.000 km op de teller) en ik heb inmiddels 193.000 op de teller gezet en de pomp is nog nooit vervangen en geeft (nog) :-X
geen problemen :D 

Is dit dan een uitzondering???  :-\


alexJ

Wel Ed, als het de pomp zou zijn dan kan ik alvast een bedrag voor een nieuwe pomp reserveren..
Ik heb nu zelf 15000  gereden , teller staat op 281000..
Het komt en gaat, en inderdaad heb ik het vermoeden dat ik in die buien gewoon gas te kort kom, = geen vermogen dus..
Ik hoorde frequent een hard gebrom bij het aanzetten van het contact ( hoog toeren motor) wat dan plotseling weer afnam om vervolgens helemaal stil te worden..  ook dat geluid viel me laatst niet meer op...

Kunnen ze zo'n pomp op een of andere manier testen?

V70 classic 2.5

elmarconi

Citaat van: alexJ op 27-04-2006 00:01:00
Ik hoorde frequent een hard gebrom bij het aanzetten van het contact ( hoog toeren motor) wat dan plotseling weer afnam om vervolgens helemaal stil te worden..  ook dat geluid viel me laatst niet meer op...

Is normaal. Druk opbouwen in LPG-leidingen naar injectoren.
Zeker als je oudere lekkende injectoren hebt. D'r staat ergens op problemcar een methode om de LPi pomp te testen...

zoekzoek: Hebbes!
--
Autogas Inside . . .