Ervaringen met upgrade remmen 850R

Gestart door 850Joris, 19-09-2002 22:49:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

M a r c

Citaat van: ed op 15-09-2004 17:05:21
Bart,

Dat "probleem" zit hem in de blokken. Des te aggresiever de blokken, des te hoger de werktemperatuur. Met andere woorden: de blokken moeten even op temperatuur komen vooraleer ze goed beginnen te werken. Hoort bij de samenstelling en de eigenschappen van de blokken. Remedie is andere blokken, lees minder "sportief"

Maar minder sportieve blokken worden weer veel heter en daardoor is de kans op fading en kromme remschijven weer groter.... Grotere (gegroefde) remschijven is altijd nóg beter dan alleen andere remblokken.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

M a r c

Citaat van: Ludo op 15-09-2004 20:49:16
Citaat van: MH op 15-09-2004 17:45:54
Maar minder sportieve blokken worden weer veel heter en daardoor is de kans op fading en kromme remschijven weer groter....  

dat valt nog heel goed mee vind ik, met de gegroefde schijven heb ik nu ferodo blokken en dat gaat heel goed.


Ferodo DS2000 of DS2500 zijn ook sportieve remblokken.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Rudi

Vanmiddag toch weer overtuigd van race remmen.Zou vanmiddag nieuwe AP schijven er op zetten toen ik zag dat de remblokken op waren ;D Hele feest ging niet door dus.

Dus m'n schijven zijn af en de remblokken en toch is de remvertraging nog stukken beter dan standaard nw Volvo remmen,toch opmerkelijk 8)
Dr.Go-Fast...

jvommen

Ik lees allerlei merken en types in de reacties, maar hoor eigenlijk bar weinig over die reactie van Phil:

"Volvo levert zelf een upgrade, de Volvo Performance remmenset: grotere en dikkere schijven 330mm, nogal wat grotere en dikkere blokken,grotere en zwaardere klauwen met een enorme grote zuiger, ''metalen'' remslangen. Alles origineel Volvo en goedkoper dan de buitenlandse upgrade's.
Heb ze zelf onderliggen; remmen perfect en gaan lang mee, heb de blokken er reeds 40k onderliggen en kunnen zo te zien nog 40k. De schijven vertonen ook nog steeds geen slijtagetekenen, en bekenden weten dat ik toch wel behoorlijk gasgeef."

Ik ben zelf aan nieuwe schijven toe (855R) en ben geneigd om er mooi origineel Volvo spul onder te zetten. Phil (of iemand anders), kun je mij zeggen hoe het nu is met je upgrade, en natuurlijk wat zo'n grap gaat kosten? Ik heb nu gewoon de 302mm schijven al thuis liggen, maar breng ze misschien toch maar terug...afhankelijk wat die Volvo upgrade kost natuurlijk!

Groet,

Jim




M a r c

Die Volvo-set is zondermeer goed, alleen heeft Volvo de prijs van deze set ineens belachelijk verhoogd, bijna het dubbele!

Ik zou er de 302mm opzetten (eventueel gegroefde) maar dan in combinatie met een paar Ferodo DS Performance remblokken.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Rene

 Tis misschien een wat late reactie maar ik heb sinds een tijdje ook die  
Tarox schijven met Ferodo DS2500 remblokken en ik moet zeggen dat het
een hele verbetering is. Remmen pakken goed aan en geen kromtrekken.
Een big-brake setje zal ongetwijfeld nog beter zijn maar de prijs is er ook  
naar.
EBC schijven met greenstuff blokken heb ik persoonlijk zeer slechte
ervaringen mee, maar hier zal niet iedereen het mee eens zijn  8).
Na 2 maanden had ik ze er namelijk al weer onderuit liggen, krom
en de remprestaties waren niet echt beter als orgineel.

Dus als je een big-brake setje te duur vind zou ik voor de Tarox schijven
gaan.  Denk dat je zo rond de 800 euries zit dan , schijven voor en
blokken rondom.

M a r c

#51
De nieuwe Ferodo DS Performance blokken zijn overigens niet dezelfde als de DS2500. De DS2500 is al een semi-circuitblok en de nieuwe DS Performance is een straatblok die wél alle goede eigenschappen van een circuitblok heeft alleen geen opwarmen nodig heeft, remt meteen al goed.

De Tarox schijf is goed, maar komt net als Red-Dot, Derok etc. etc. allemaal uit dezelfde fabriek in Italie. Bestelde laatst een set schijven bij Derok komen de schijven binnen en wat staat erop? Juist, CTF.....  ???
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

M a r c

Citaat van: Rene|S70R op 12-12-2004 17:31:32

EBC schijven met greenstuff blokken heb ik persoonlijk zeer slechte
ervaringen mee, maar hier zal niet iedereen het mee eens zijn  8).
Na 2 maanden had ik ze er namelijk al weer onderuit liggen, krom
en de remprestaties waren niet echt beter als orgineel.


Komt door de Green-stuff remblokken. Die zijn niet geschikt voor zware en snelle auto's. De remblokken worden zo heet en geven dit door aan de schijven waardoor die uiteindelijk kromtrekken. Beter is het om een Red-stuff te nemen. Ik heb het persoonlijk altijd vreemd gevonden dat EBC deze remblokken voor de 850 wél maakt in Green-stuff..... Het voldoet alleen bij rustige rijders. Maar ja, die houden het dan meestal gewoon origineel want dat voldoet dan ook gewoon.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl