Accu leeg in de winter

Gestart door gkin, 24-01-2007 16:48:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gkin

Ik heb een Volvo 850 uit 1996 en kreeg vorig jaar richting de winter problemen met lege accu's.

Als de auto lang stilstond was de accu leeg, hoe kouder/natter het werd hoe eerder de accu leeg was. In januari moest ik zelfs om de dag een stuk gaan rijden om te voorkomen dat de accu leegraakte.

De garage kon geen lekstroom vinden, de dynamo is vervangen. Richting de zomer ging het weer goed, verder geen problemen. Nu het weer koud wordt, begint hetzelfde liedje weer vanvoren. Ik iemand een idee waar ik het probleem moet zoeken?

Domaso

Indien je een sedan hebt kan het volgende aan de hand zijn. Als de schakelaar van je kofferbakverlichting (schakelaar zit in kofferbakslot) niet goed werkt brand dus altijd je kofferbaklampje. Aan het lampje zelf zit een wieltje met 3 standen: aan/uit/aan indien klep geopend. Probeer je lampje eens uit te zetten. Betwijfel wel of dit lampje zoveel stroom trekt. Ik reed toen ik de roffel pas had ook 'n dag of 3 met lampje constant aan maar had geen lege accu.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Emiel

Als eerst de dynamo is vervangen, waarom zou nu de accu niet gewoon op zijn?

)()()sT

Denk t ook...

Mijn accu is ook minder met het koude weer; als je nu 's morgens start loopt de startmotor ook niet zo snel rond als in de zomer... Toch tekenen dat de accu op zijn retour is...

Kees.R.S

Heren (en Dames) 's winters rond het vriespunt neemt de capaciteit van uw accu (zelfs een nieuwe) met ongeveer 30 % af, is de accu wat ouder dan word het nog minder. Vandaar.

gr., Kees

gkin

de accu is na de eerste keer leeg vervangen door de ANWB, daarna na een maand weer door de Volvogarage. Bijde keren defect, niet meer op te laden. Nu is de accu ongeveer 9 maanden oud

Kees.R.S

Dit lijkt op kortsluiting van de accu, dan trekken de platen binnen in de accu krom, raken elkaar en trekken niet meer recht (einde accu) Let op goede aansluiting, dek de polen af (sla ook niet op de aansluitpolen om de klemmen goed vast te zetten, dan breken ze los van de platen) en laat de accu + de laadstroom in de wagen testen op fouten.

gr. Kees

Kees.R.S

Vergeten: controleer de aansluiting van de massakabel vanaf de accu op het chassis en de massaaansluiting van de dynamo (oxidatie heeft een heel grote overgangsweerstand) en dus beinvloed dat de laadtoestand van de accu.

gr. Kees

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Uit hoeveel km bestaat een gemiddelde ritje?


Gr ;)

Enno

Zit er wel voldoende water in de accu?...

Originele Accu's van Volvo moeten blijkbaar worden bijgevukd van tijd tot tijd...zo ontdekte ik aantal maanden geleden...sinds die tijd...geen problemen meer gehad.

gkin

20 tot 50 km op een dag en dan weer even een paar dagen niet. Ik heb nooit een accu bijgevuld

Kees.R.S

Wanneer je een accu hebt die bijgevuld kan worden, koop dan ook voor een paar €centen een zuurweger kan je tussendoor een laadcontrole uitvoeren en ben je altijd op de hoogte hoe je accu reageerd op korte ritjes en zie je bijtijds wanneer deze opgeladen zou moeten worden. Kom je ook niet voor verrassingen te staan.

gr. Kees

Misha

Citaat van: Domaso op 24-01-2007 17:00:28
Indien je een sedan hebt kan het volgende aan de hand zijn. Als de schakelaar van je kofferbakverlichting (schakelaar zit in kofferbakslot) niet goed werkt brand dus altijd je kofferbaklampje. Aan het lampje zelf zit een wieltje met 3 standen: aan/uit/aan indien klep geopend. Probeer je lampje eens uit te zetten. Betwijfel wel of dit lampje zoveel stroom trekt. Ik reed toen ik de roffel pas had ook 'n dag of 3 met lampje constant aan maar had geen lege accu.
Dit lampje is heel best in staat om een accu leeg te trekken in een korte tijd, kan ik je verzekeren.
Heb hem er bij de 850 gewoon uitgehaald.
In de S70 zit hij wat meer verzonken, en verdraai je hem minder snel door bij boodschappen of zut in de kofferbak te mikken
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo

Citaat van: Misha op 24-01-2007 22:27:15
Heb hem er bij de 850 gewoon uitgehaald.

dat is in jouw S70 normaal ook verplicht i.v.m. je lpg installatie.  ;)