Auteur Topic: 850 T-5R CY | V60D  (gelezen 362790 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

)()()sT

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 17366
  • Geslacht: Man
  • V60D3+ | 850 T-5R CY
    • www.joostvdveer.nl
Re: 850 T-5R CY | V60D
« Reactie #5835 Gepost op: 22-09-2020 12:06:40 »
Leuke vakantieshoots!

Welke mod ga je gebruiken om de TFT unit werkend te krijgen?

Ik wil met Vdash eigenlijk zelf aan de slag. Er is echter iemand op het Volvo-Forum en FB. die het compleet kan regelen voor €300,-.
Natuurlijk goed geld maar Vdash installeren is het punt niet, alleen moet je voor die software om de teller aan te kunnen melden ook dik €200,- neertellen.
Dat programma moet namelijk je pincode van je CEM kraken om de unit aan te kunnen melden. Dit proces kan tot 20 uur duren dus je auto moet dan ook al die tijd op contact met een flinke acculader blijven.
Voordeel van zelf doen is dat je je basisinstelling van nu natuurlijk behoudt. Niet dat ik terug wil, maar toch.

Taranis

  • Ik ben eco-moe.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 12744
  • Geslacht: Man
  • '11 XC70 D5 AWD, '00 C70 2.4t conv.
Re: 850 T-5R CY | V60D
« Reactie #5836 Gepost op: 22-09-2020 12:12:56 »
Thanks voor de tip, ik had Vdash beetje gemist: ik had alleen die Russische mod gezien waarbij je toch wel stevig in de kabelboom mocht gaan solderen (en dat hield me tegen).

Eens uitzoeken :)
Nee, vandaag hebben zelfs etterbakjes uit Zeeland gelijk... :eusa_wall:

Vulk

  • Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11024
  • Geslacht: Man
  • Het blijft een familiewagen!
Re: 850 T-5R CY | V60D
« Reactie #5837 Gepost op: 22-09-2020 17:44:58 »
Die CY start inderdaad niet lekker. (Understatement van het jaar)

Wanneer begin je er aan?

Died850

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1328
  • Geslacht: Man
  • 855 Turbo AT 1994 (411)
Re: 850 T-5R CY | V60D
« Reactie #5838 Gepost op: 22-09-2020 19:41:16 »
Oef wat start die 850 slecht  :eusa_shifty:. Lijkt mijn alfa 164 wel  ;D. Al je temperatuursensor vervangen/ bedrading bekeken?

de Boeing

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1279
  • 855R AUT Lpi
Re: 850 T-5R CY | V60D
« Reactie #5839 Gepost op: 22-09-2020 21:07:00 »


Kofferbak vol goodies  :P (en zie ik daar ook een vers gestraald japanifold?)


Bij mijn rip kit setup past de verse lucht snorkel naar het front wel gewoon  ???

Vulk

  • Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11024
  • Geslacht: Man
  • Het blijft een familiewagen!
Re: 850 T-5R CY | V60D
« Reactie #5840 Gepost op: 27-09-2020 16:24:00 »
Komen er trouwens nog 850-lichten op?

v0lv0freak

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 204
Re: 850 T-5R CY | V60D
« Reactie #5841 Gepost op: 28-09-2020 13:48:09 »
Ik wil met Vdash eigenlijk zelf aan de slag. Er is echter iemand op het Volvo-Forum en FB. die het compleet kan regelen voor €300,-.
Natuurlijk goed geld maar Vdash installeren is het punt niet, alleen moet je voor die software om de teller aan te kunnen melden ook dik €200,- neertellen.
Dat programma moet namelijk je pincode van je CEM kraken om de unit aan te kunnen melden. Dit proces kan tot 20 uur duren dus je auto moet dan ook al die tijd op contact met een flinke acculader blijven.
Voordeel van zelf doen is dat je je basisinstelling van nu natuurlijk behoudt. Niet dat ik terug wil, maar toch.

En het instellen van de klok en het resetten van het service interval moeten via Vdash, dat kan dan niet meer 'via de auto'. Ik moet me er ook eens in gaan verdiepen, wil mijne er ook in hebben. :)

Mooi verslag weer, ik spot zelfs mijn eigen Volvo / kampeermiddel. Bedankt nog voor de tip, was echt een top camping! :)

)()()sT

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 17366
  • Geslacht: Man
  • V60D3+ | 850 T-5R CY
    • www.joostvdveer.nl
Re: 850 T-5R CY | V60D
« Reactie #5842 Gepost op: 28-09-2020 17:50:58 »
Hahaha ja, idd. niet vermeld dat er een dikke S80 V8 op de camping stond 8)
Was leuk hè; ik snak alweer naar een volgende vakantie :)

)()()sT

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 17366
  • Geslacht: Man
  • V60D3+ | 850 T-5R CY
    • www.joostvdveer.nl
Re: 850 T-5R CY | V60D
« Reactie #5843 Gepost op: 19-10-2020 14:00:25 »
Goed, de auto is weer thuis, na dik 2,5 week 8)

Zoals al aangegeven zijn we de afgelopen weken bezig geweest met de technische opknapbeurt om de auto weer goed rijdend te maken. Natuurlijk had ik ook al goodies verzameld om gelijk mee te nemen tijdens deze klus.
De huidige motor is blijven zitten, maar eigenlijk had ik alle sensoren eromheen al aangeschaft en zijn deze dus vervangen. Daarnaast is de turbo vernieuwd, uitlaterij en intercooler. Je komt uiteraard nog dingen erbij tegen, die zijn gelijk maar meegenomen.
Resultaat, een weer goed rijdende auto! Ik heb in 2018 de auto met vermeende kapotte bak gekocht, maar zoals we al vermoedden was dat niet het geval. De luide brom die optrad vanaf ca. 50 km/u waren beide wiellagers.

Wat is er allemaal gebeurd?

* nieuwe wiellagers voorzijde; brom is weg!
* nieuwe koppelingscilinder; pedaal had een hele korte slag. Zoals Thuur al vermoedde: nieuwe cilinder en dat is ook weer oké
* nieuwe lambdasonde
* nieuwe koelvloeistofsensor, thermostaat en vaatje
* nieuwe koelwater- & kachelslangen van do88
* nieuwe distributieriem
* nieuwe carterventilatie (als je dan toch bezig bent)
* gereviseerde 18T met schuine flens en Japanifold. Uiteraard nieuwe pakkingen, tapeinden etc.
* do88 intercooler
* nieuwe bougies, bougiekabels, verdeler en olie/filter
* ultrasoon gereinigde witte injectoren, de oranje waren echt niks meer
* nieuwe motorsteunen
* montage RVS 3" uitlaat + downpipe
* terug naar originele look: vers gespoten 850 achterbumper met maar 1 sparing ipv de XC-bump
* klein grut.

Resultaat: auto rijdt weer (bijna) goed! Ik zeg bijna; gisteren vond ik de koude start toch niet overtuigend. Wat blijft er dan over? Brandstofdrukregelaar?
Daarnaast ben ik nog niet content over de uitlaat. De hele pijperij is custom gemaakt onder een 850 T-5R maar bij mij past ie niet helemaal lekker. Zoals je op de foto van onderzijde auto kunt zien hangt de achterste (grote!!!) demper iets scheef ( / ) waardoor mijn sierstuk niet echt netjes in het midden hangt. Koud valt het mee, maar warm hangt ie nog meer naar links. Echter, meer naar rechts kan niet want daar zit mijn trekhaak  ???
Verder steekt ie ook veel meer uit; waar bij Michel de uitlaat netjes onder de bumper zat, steekt ie veel meer uit, laat staan als ie warm is  :evil:
Daar moeten we dus nog wat mee, maar voor nu: het kost wat, maar levert ook wat op.

Foto's!

Daar gaan we weer






Dikke piep:


Ken allemaal maar net....


Afwerking.... ik moest alleen als een malle een 850 bumper scoren met binnenbalk; de XC/V70 variant past dus niet. Bij Rima een bumper gehaald, zowaar een 850 AWD bumper, hoe zeldzaam is dat  8)


Nieuwe kont... uitlaat behoeft nog enige aandacht.... geluid is overigens wel bad-ass 8)


En een fris motorcompartiment




En deze vriend laat ik voorlopig lekker staan.... als je de prijzen van T-5 motoren ziet zeker.


« Laatst bewerkt op: 19-10-2020 14:03:48 door )()()sT »

Chris

  • a.k.a. Gris
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 4889
  • Geslacht: Man
  • '98 V70R | '16 V60 T5 GT
Re: 850 T-5R CY | V60D
« Reactie #5844 Gepost op: 19-10-2020 14:06:42 »
Leuk om ook hier nog even een verslagje te lezen!

Je hebt het gelijk goed aangepakt, en terecht. Het wordt weer een hele mooie en technisch goede CY. Weer een gered van de sloop :).

Nog even achter die slechte start aan... maar vooral lekker karren 8).
« Laatst bewerkt op: 19-10-2020 14:10:08 door Chris »

big ben

  • Clublidnr: 85011751
  • Lid 1000+
  • *****
  • Online Online
  • Berichten: 3007
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5T R-design en een A1 20v in de AOW
Re: 850 T-5R CY | V60D
« Reactie #5845 Gepost op: 19-10-2020 14:57:45 »
Super netjes Joost! Die investering krijg je ooit wel terug  8).

Voor een ultra fris en compartiment nog wel even je remoliereservoir oppoetsen  :P.


)()()sT

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 17366
  • Geslacht: Man
  • V60D3+ | 850 T-5R CY
    • www.joostvdveer.nl
Re: 850 T-5R CY | V60D
« Reactie #5846 Gepost op: 19-10-2020 15:03:30 »
Ja ja, straks in de winterslaap ga ik lekker ff verder ;D
Ik had overigens gisteren toch een brandend lambda lampje; code 231 ???
Alles, ook van vacuümslangen etc. is nieuw.

Vulk

  • Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11024
  • Geslacht: Man
  • Het blijft een familiewagen!
Re: 850 T-5R CY | V60D
« Reactie #5847 Gepost op: 19-10-2020 15:16:09 »
Heb je de juiste software voor jouw set-up erin zitten?

Heerlijk overigens om dergelijke mooie updates te zien! Ik hoop hem binnenkort IRL nog eens te aanschouwen!
« Laatst bewerkt op: 19-10-2020 15:18:31 door Vulk »

V70geRwin

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 7472
  • Geslacht: Man
  • V70R automaat 426
Re: 850 T-5R CY | V60D
« Reactie #5848 Gepost op: 19-10-2020 15:44:45 »
Mooie klussen hoor, lekker bezig!

231 is long term fuel te rijk (buiten het bijstuur bereik)
Heb je de ECU verteld dat er nu witte injectoren inzitten?

Weet niet of er hier voor ook een 18T (al dan niet schuin) op zat maar zo niet gauw de software daarop aan laten aanpassen!
« Laatst bewerkt op: 19-10-2020 16:43:57 door V70geRwin »
Soms ben je gewoon uitgekwetst met elkaar.

volvobug

  • Wat anderen bedacht hebben moet ik op z'n minst kunnen begrijpen!
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5374
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5 10v '97 LPi & V70R FWD AUT Saffron '98 LPi
    • Volvo foto album
Re: 850 T-5R CY | V60D
« Reactie #5849 Gepost op: 19-10-2020 16:05:51 »
Mooi, mooi, mooi  :D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.