850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KIM

Lees nu pas van je vakantie...

Alles goed gegaan met de baktemperatuur? :)

thuur

Gewoon met een paar klemmetjes vastzetten.


Gr ;)

)()()sT

Citaat van: KIM op 09-09-2009 19:45:38
Lees nu pas van je vakantie...

Alles goed gegaan met de baktemperatuur? :)

Ik heb er geen thermometer bijgehouden, maar wel steeds handmatig tussen D en 3 geschakeld om, zodra het maar wat begon te stijgen, goed in de toeren te blijven. Je rijdt bijna alles met halfgas omhoog dan  ;D
Verder alles goed gegaan, alleen mis je wel net een gang vind ik, zoals ik al beschreven had.... Als dat alles is  :eusa_whistle:

Ik heb vandaag begrepen dat het andere vakantievervoermiddel gisteravond gestrand is. Ineens is vlakbij huis het blok vastgelopen  :'(
Hoe en wat hoort hier natuurlijk niet thuis, maar daar moet ik nog alles over horen.

elianmars

Je kunt ook een paar kleine parkertjes achter het rooster draaien, zodat-ie niet meer naar binnen kan.

Bij mijn wagen is het trouwens hetzelfde geval met dat rooster  :eusa_shhh:

Sbv

Citaat van: elianmars op 09-09-2009 20:19:04
Je kunt ook een paar kleine parkertjes achter het rooster draaien, zodat-ie niet meer naar binnen kan.

Bij mijn wagen is het trouwens hetzelfde geval met dat rooster  :eusa_shhh:
mee eens
Bij mij zit er een klein schroefje

Misha

Citaat van: )()()sT op 09-09-2009 15:44:43
Daarnaast ben ik me al een tijdje aan het irriteren aan het middenrooster in mijn R-bumper.
:evil:

Nee nee..
Je bent je aan het ergeren aan het middenrooster, en het middenrooster irriteert je.
Irriteren kan niet wederkerig gebruikt worden.

Tenzij je bewust je poot in een bak met zoutzuur steekt; dan irriteer je je aan het zoutzuur.
:evil:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

jan piet

[quote author=)()()sT


Ik heb vandaag begrepen dat het andere vakantievervoermiddel gisteravond gestrand is. Ineens is vlakbij huis het blok vastgelopen  :'(
Hoe en wat hoort hier natuurlijk niet thuis, maar daar moet ik nog alles over horen.
[/quote]
Was het een 2.2 die Saab? is een kwaaltje iets met oliekanalen die dichtslibben omdat ze te klein zijn... Collega in mijn Limburg tijd 2 blokken in 1,5 jr tijd..... En geen garantie.....

elianmars

Citaat van: jan piet op 09-09-2009 23:01:00
Was het een 2.2 die Saab? is een kwaaltje iets met oliekanalen die dichtslibben omdat ze te klein zijn... Collega in mijn Limburg tijd 2 blokken in 1,5 jr tijd..... En geen garantie.....

Zijn die Saabs zo slecht dan? Of gaat het alleen om de 2.2 liter uitvoering?

jan piet

Citaat van: elianmars op 09-09-2009 23:11:51
Citaat van: jan piet op 09-09-2009 23:01:00
Was het een 2.2 die Saab? is een kwaaltje iets met oliekanalen die dichtslibben omdat ze te klein zijn... Collega in mijn Limburg tijd 2 blokken in 1,5 jr tijd..... En geen garantie.....

Zijn die Saabs zo slecht dan? Of gaat het alleen om de 2.2 liter uitvoering?
nee, blijkt specifiek om dát blok te gaan. Nu twijfel ik, bij het teruglezen, tussen 2,2 en 2,3 ltr. was een 2001 Saab 9-5.....

thuur

Citaat van: jan piet op 09-09-2009 23:01:00
[quote author=)()()sT


Ik heb vandaag begrepen dat het andere vakantievervoermiddel gisteravond gestrand is. Ineens is vlakbij huis het blok vastgelopen  :'(
Hoe en wat hoort hier natuurlijk niet thuis, maar daar moet ik nog alles over horen.
[/quote
Was het een 2.2 die Saab? is een kwaaltje iets met oliekanalen die dichtslibben omdat ze te klein zijn... Collega in mijn Limburg tijd 2 blokken in 1,5 jr tijd..... En geen garantie.....

Valt tegen he, dat quoten..


Gr :D

)()()sT

Citaat van: elianmars op 09-09-2009 23:11:51
Citaat van: jan piet op 09-09-2009 23:01:00
Was het een 2.2 die Saab? is een kwaaltje iets met oliekanalen die dichtslibben omdat ze te klein zijn... Collega in mijn Limburg tijd 2 blokken in 1,5 jr tijd..... En geen garantie.....

Zijn die Saabs zo slecht dan? Of gaat het alleen om de 2.2 liter uitvoering?

Voordat we off-topic gaan: het is een Saab diesel en idd. 2.2 diT of hoe zij dat noemen. Is dus een Opel-blokkie. Liep als een naaimachine, van een vrouwtje geweest  ;D (echt, van zijn schoonmoeder) en heeft net de 260k. aangetikt.
Ik ben eens benieuwd.

Citaat van: Misha op 09-09-2009 22:36:15
Citaat van: )()()sT op 09-09-2009 15:44:43
Daarnaast ben ik me al een tijdje aan het irriteren aan het middenrooster in mijn R-bumper.
:evil:

Nee nee..
Je bent je aan het ergeren aan het middenrooster, en het middenrooster irriteert je.
Irriteren kan niet wederkerig gebruikt worden.

Tenzij je bewust je poot in een bak met zoutzuur steekt; dan irriteer je je aan het zoutzuur.
:evil:

Tja, dat is nou de charme van Limburgs  ;D 8)

jan piet

Citaat van: )()()sT op 10-09-2009 08:22:18
Citaat van: elianmars op 09-09-2009 23:11:51
Citaat van: jan piet op 09-09-2009 23:01:00
Was het een 2.2 die Saab? is een kwaaltje iets met oliekanalen die dichtslibben omdat ze te klein zijn... Collega in mijn Limburg tijd 2 blokken in 1,5 jr tijd..... En geen garantie.....

Zijn die Saabs zo slecht dan? Of gaat het alleen om de 2.2 liter uitvoering?

Voordat we off-topic gaan: het is een Saab diesel en idd. 2.2 diT of hoe zij dat noemen. Is dus een Opel-blokkie. Liep als een naaimachine, van een vrouwtje geweest  ;D (echt, van zijn schoonmoeder) en heeft net de 260k. aangetikt.
Ik ben eens benieuwd.

Citaat van: Misha op 09-09-2009 22:36:15
Citaat van: )()()sT op 09-09-2009 15:44:43
Daarnaast ben ik me al een tijdje aan het irriteren aan het middenrooster in mijn R-bumper.
:evil:

Nee nee..
Je bent je aan het ergeren aan het middenrooster, en het middenrooster irriteert je.
Irriteren kan niet wederkerig gebruikt worden.

Tenzij je bewust je poot in een bak met zoutzuur steekt; dan irriteer je je aan het zoutzuur.
:evil:

Tja, dat is nou de charme van Limburgs  ;D 8)
Tja, en dat blijken idd mindere blokken te zijn. Toen ik voor een reparatie aan mijn brandstofpomp bij Terlouw ( dieselspecialist) was stonden er meerdere wagens met storingen enz waar zij voor dealers / garages uit de regio Rotterdam een diagnose moesten stellen. De monteur die mij hielp was daar een soort van 'whizzkid'. Op dát moment stonden er 3 Saabs waarvan de blokken overleden waren (van verschillende eigenaren). Compressie van 1 cilinder volledig verdwenen. Volgens dié monteur gebeurde dat met grote regelmaat met die Opel motoren, hij noemde het toe ook daadwerkelijk Opel motorren ( ik wist dat toen nog niet, athans niet over gedacht) Hij vondt het prachtig dat mijn Volvo met dik 480K op dat moment nog zo mooi liep en kreeg op m'n donder omdat ik het onderhoud eenmalig had uigesteld omdat ik zeker wilde zijn dat de pomp gerepareerd kon worden. Zelf reed hij een C5 wat volgens hem ook blokken zijn die gemakkelijk de 4 ton konden halen. Hij noemde toen trouwens zo een rijtje blokken op die rond de 2,5-3 ton platlopen.
Gr, JP ( Die andere, de 2,3 ging over een benzine waarmee problemen zijn, weet niet of dat een aangepast opelblok is, dacht het eigenlijk van niet..)

KIM

Alle diesels bij SAAB zijn min of meer van opel; de 1.9 is een veropelde FIAT JTD.
De 3 liter diesel is een ISUZU (Ook Opel)

Rogers XC 70 2000

en die 1.9 is dacht ik toch een betrouwbaar blok (ondanks zijn Italiaanse afkomst)....

KIM

ja hoor; alleen  bij SAAB weten ze 'm toch onbetrouwbaarder te maken dan die in de opel en de FIAT/alfa.