850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Lekker kontje, Joost! :eusa_clap:

wijki

ziet er hl mooi uit :eusa_clap:

BarT5

Fantastisch! Zit hier ook al een tijd aan te denken. Hoe heb jij dat met je bumper gedaan? Uitgezaagd (heb je foto's?) of heb je een andere bumper?

Mooi zo in Nautic Blue met beige.....

)()()sT

Eigenlijk heel simpel:
van de linker uitsparing is een mal gemaakt op een stukje karton.
Daarna is het startpunt bepaald door vanuit de wielkast de afstand te meten, en dat hebben we rechts dus overgenomen en aangegeven op het uit te zagen deel (wel volgeplakt met tape).
Dan van een afstandje goed kijken, nog eens dubbel checken met het meetlint, en erna heeft ie het gat uitgezaagd met een zaagje.

Ik heb nóg een nautic blue bumper liggen (de huidige is slecht) en die wil ik laten spuiten komend jaar. Ik laat dan gelijk 2 van die covers meespuiten, want nu kijk je wel zo door het gat langs de uitlaat.

BarT5

Netjes gedaan! Weet jij of die randjes/covers voor een V70 te koop te zijn? Ik weet dat ze er zijn voor een 850. Je kijkt inderdaad zo naar binnen nu en dat is jammer.

Je kunt die covers toch ook apart spuiten en ze daarna monteren?

)()()sT

Uit onderstaand topic:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,35346.msg721746.html#new

Ik neem aan dat ze dus nog te bestellen zijn. Ik heb dus 2 verschillende, waarbij de linker een gat heeft waar die nagel in moet. Als ik het zo goed bekijk zijn die dingen symmetrisch, dus zou je ook 2 rechter kappen kunnen bestellen.

- 9484490: partname FRAME, L.H. (links??)
- 9169283: partname RIM, R.H. (rechts??)

De covers, links en rechts.

BarT5

Wat een service, bedankt. Morgen meteen naar de dealer, je hebt me enthousiast gemaakt. Ik heb een AWD uitlaat op het oog, dan is het een fluitje van een cent.

Foto's zullen volgen op mijn blog.

)()()sT

Daar heb ik ook aan gedacht... let wel, als je nu een trekhaak hebt moet je ook een andere monteren, want die van een AWD is anders  :eusa_doh:
Anders had ik dat ook overwogen, want de XC van mijn pa is met zijn dubbele blaasbuis heerlijk stil.

BarT5

Heb geen trekhaak en wil er ook geen, dus moet geen probleem zijn.

Misha

Citaat van: )()()sT op 27-09-2009 09:32:08
Uit onderstaand topic:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,35346.msg721746.html#new

Ik neem aan dat ze dus nog te bestellen zijn. Ik heb dus 2 verschillende, waarbij de linker een gat heeft waar die nagel in moet. Als ik het zo goed bekijk zijn die dingen symmetrisch, dus zou je ook 2 rechter kappen kunnen bestellen.

http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/Volvo%20850/Volvo%20850%20Joost/2009/diverse/BumpertAWD.jpg

- 9484490: partname FR

AME, L.H. (links??)
- 9169283: partname RIM, R.H. (rechts??)

De covers, links en rechts.
http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/Volvo%20850/Volvo%20850%20Joost/2009/diverse/DSC00524-1.jpg

Bij een S70 zijn ze NIET symmetrisch iig.
Heb er twee van de S70 AWD besteld, rechts is goed maar links moet er een ander in.

Joost,  klopt het dat de linker een andere vorm (smaller of zo ) heeft ?  Waar de oorspronkelijke pijp zat, zit natuurlijk al een soort tunnel in de bumper, bij de andere kant niet. Moet je die tunnel eruit dremelen of zo ? of past het frame in de tunnel op links ?

Gr,
Misha
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

)()()sT

Dat moet ik ook nog even uitvogelen. De beide kapjes hebben beide van die nokjes. Zelfs bij de rechter heb ik al gezien dat dat toch niet zo 1,2,3 erachter klikt, dus ik denk dat ik die er toch afdremel en de cover erin kit.
De linker schuift nu ook gewoon in de sparing, dus als je daar de nokjes weghaalt kun je die er ook in lijmen.

Taranis

Netjes geworden, staat een stuk beter zo! :eusa_clap:

Laserblue

Citaat van: Taranis op 27-09-2009 10:29:15
Netjes geworden, staat een stuk beter zo! :eusa_clap:

+ 1  8)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Eugene

Mooie upgrade, dat maakt 'm echt af! 8)

If it's not blown, it sucks...

)()()sT