De knuppel in het forum hoenderhok; hoeveel problemen heb jij met jouw 850/X70?

Gestart door Brambo67, 29-05-2007 15:56:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Enno

met de nieuwe stoelen er in weet ik het zeker....gewoon weer lekker doorijden. Ik vind het nu net zo goed zitten als een nieuwe V70 met wat kilometers er op.....maar qua auto voelt een classic gewoon prettiger aan dan de afstandelijke V70 nieuwe model.....dus gewooon gaan voor de 7 ton....en dat je dan jaarlijks 1500-2000 EUR aan onkosten / onderhoud hebt...het is een auto op leeftijd. ALs je preventief dingen gaat vervangen dan gaat de auto er in ieder geval niet op achter uit, eerder voelt hij alleen maar beter aan.

b0nkolok

Citaat van: Niek op 03-06-2007 22:35:55
Haha, dat heb ik ook al verschillende keren gehad als er dan iets kapot was, zo van: kloteding, weg ermee ik verkoop je. Maar toch, elke keer als je dan de sleutel omdraait en die roffel tot leven hoort komen en weer lekker comfortabel door het land cruist weet je weer dat je gewoon niets anders meer wilt!!

Zo is het en niet anders!!! Elke dag een genoegzaam gevoel in je rofel(s).
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

HJ850

Vooral veel kleinere maar wel vervelende storingen:
Electra:
ABS kabel stuk RV (heeft ruim 1,5 jaar gekost om op te lossen)
ABS controller
Corrosie en dus weigerende schakelaars (3x)
Corrosie lambda sonde stekker

Uiteraard, hoort wel beetje in lijstje thuis: keerringen en olie afscheider!

Hoeklichtjes verweerd en vol water
En nog wel een en ander...


Misha

Citaat van: HJ850 op 04-06-2007 20:26:49
ABS kabel stuk RV (heeft ruim 1,5 jaar gekost om op te lossen)
ABS controller
Eerst de kabel, toen de controller ?


Ik herken dat van de 850, waar eerst de kabels naar voor zijn vv, het een paar maanden goed ging, toen een sensor , weer een halfjaar goed, en uiteindelijk was het de controller.
En ik denk eigenlijk ook alleen maar de controller.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Taranis

Citaat van: HJ850 op 04-06-2007 20:26:49
Hoeklichtjes verweerd en vol water

Heel herkenbaar... achterlichten groeit ook mos in onderhand  :eusa_wall:

jos_br

ALLE auto's hebben zo hun zwakke punten. Ik repareer VAG produkten, daar zitten ook een paar Volvo's(tdi) tussen. Ook bij de Passat en Golf heb ik er hier een stel in onderhoud die de 50000km grens goed en probleemloos voorbij zijn. Ik zelf heb met de golf2 TD 500012 km probleemloos gereden en de Audi A3 tot nog toe 320000km. Wel herkenbaar is dat bijv. bij de VW Sharan (Alhambra,Galaxy) is de airco ook een zwak punt en zo heeft ieder merk zijn zwakke punten.

Jos.

jan piet

Citaat van: jan piet op 29-05-2007 16:59:39
Van het hele rijtje: stom toevallig sinds zondag wil het rechter achterraam niet meer dicht vanaf de bestuurdersplaats. En laatst de krukaskeerring. Verder met 130.000 km, en in totaal 380.000 op de teller die ellende nog niet gehad. ( Buiten regulier onderhoud uiterard de schijven gewisseld enz)
Gr,JP

Update:  :(
De aircopomp vorige week vervangen....
Gr,JP

Henkie P

Toch mis ik de roestende knipperlichtunits en falende centralevergrendelingmotors van o.a. de deuren en tankklepje :P van de rest heb ik alleen de airco moeten laten repareren :eusa_clap: o ja en een radiateur en een brandstofpomp maar dat kwam doordatie 2 maanden stil had gestaan

elianmars

Citaat van: Henkie P op 09-07-2007 23:58:01
roestende knipperlichtunits


???

Mijn knipperlichtunits zijn van kunststof. Sinds wanneer kan dat roesten?

pwassink

Ik mis klepstoters en vacuum gebeuren een beetje ..

mee eens mee eens 
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Henkie P

Citaat van: elianmars op 10-07-2007 00:00:42
Citaat van: Henkie P op 09-07-2007 23:58:01
roestende knipperlichtunits




???

Mijn knipperlichtunits zijn van kunststof. Sinds wanneer kan dat roesten?
kheb nog een oer 850 die fittingen voor de lampjes waren gecorrodeerd

Simplicity

Alleen die verdomd dure ECR... verder achterschokdempers en ja het reguliere onderhoudt...

Toen ik m'n auto kocht zij iedereen: niet doen, da's een oude auto daar gaat vanalles aan kapot gaan....

MAAAAAAAAAAR---> een nieuwe auto kost minimum 12.000€. Ik heb de mijne gekocht voor 8500€... da's een verschil van 3500€ dat ik aan reparaties kan spenderen.... en daar kunnen de rijeigenschappen en de veiligheid van een kleine nieuwe auto niet echt in de buurt komen.

Freakybaby

Citaat van: Henkie P op 09-07-2007 23:58:01
Toch mis ik de roestende knipperlichtunits en falende centralevergrendelingmotors van o.a. de deuren en tankklepje :P

Beide problemen heb ik (gehad)
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

alfredgeel

bij mijn V70XC 1998.
140000km bij aankoop , nu 260000km
problemen

LMM, torsiestangetjes, ABS-controller, lek olieleidingen boven en onder, lager cardanas (2x), schokken, en nu lek aan kachelradiator en olieleiding lek

Philip850

265K

ikzelf tot nu toe:

aandrijfashoesje rechts.
beurtje (bougies, verdeler/rotorkap, olie + filter
ohja lampjes van dashboard en 2 koplamplampjes en alle lampjes van de achterlichten.

Binnenkort carterventilatie reinigen en wellicht een keer forté spoelen.

Vorige eigenaar:

Distributie en koppeling
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73