S70 GT3582 Project...+500 PK

Gestart door mitchelli, 12-07-2007 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mitsupiet

Dan krijg je zo iets. ???



Kijk er maar mee uit.

Te hard geschrobt.......

Johann

Citaat van: mitsupiet op 23-07-2007 18:46:49
Dan krijg je zo iets. ???

Die ging blijkbaar alleen maar voor de hoofdprijs..  ;)

Johann

Zolang je in deellast blijft en beneden de 4000 toeren zal de motor volledig in de lambda regeling z'n werk doen zoals ie dat ook met de standaard turbo deed.
Kom je er boven, afhankelijk van druk, heb je kans dat ie te arm z'n werk gaat doen.
Trap je onderin gelijk plank dan zou de 19T turbo bij ongeveer 2500-3000 toeren een piek kunnen laten zien die buiten het bereik van een 15G software gaat.
Gewoon cruisen en goede beheersing is er niets aan de hand.

Joachim1

Citaat van: Joachim1 op 16-07-2007 23:38:04
Citaat van: mitchelli op 16-07-2007 18:28:27
da`s mooi om te horen.En het is er goed aan te zien,dat ie goed verzorgt is.

Morgen komt mn downpijp,uitlaat en k&n filter binnen.Heb zaterdag al vrij genomen om het zooitje eronder te zetten.Dan hoop ik of dezelfde zaterdag,of maandag hem te laten chippen! Ben zeer benieuwd hoeveel pk hij eruit gaat roffelen,en hoe het rijdt natuurlijk!

Weet trouwens iemand of het klopt dat als je er een dumpvalve op monteerd,het negatieve gevolgen heeft voor het vermogen en zo ???Dat is iedergeval mij wijs gemaakt.Ik zou er heel graag een op willen hebben,maar wil niet dat het tenkoste van het vermogen gaat..
Geen raare dingen doen he als de 19T er op zit zonder de juiste software  ;)
Ik zal persoonlijk niet voor een dumpvalve gaan..orgineel is perfect en hoor
je ook heerlijk afblazen in combie met je open air filter.
Veel sleutel plezier zaterdag en maak er wat moois van he  :)
:P het probleem met een arm mengsel onder vollast en 1bar druk zit ik ook een beetje mee ondanks dat ik geen 19T heb maar als ik de boel mooi rustig de toeren in jaag en de druk tot 1,2bar laat gaan en vervolgens overschakel boven de 4000toeren krijg ik toch 1 mooie knal van onverbrande benzine dus het zal wel aardig rijk lopen  :eusa_think:

Oliedrukmeter kun je volgens mij wel universeel kopen en daar ziten dan busjes bij waar je de draad groter mee kan maken of dat je net de juiste maat vind en dat is natuurlijk het mooiste.

mitchelli

Citeerhet probleem met een arm mengsel onder vollast en 1bar druk zit ik ook een beetje mee ondanks dat ik geen 19T heb maar als ik de boel mooi rustig de toeren in jaag en de druk tot 1,2bar laat gaan en vervolgens overschakel boven de 4000toeren krijg ik toch 1 mooie knal van onverbrande benzine dus het zal wel aardig rijk lopen 

Oliedrukmeter kun je volgens mij wel universeel kopen en daar ziten dan busjes bij waar je de draad groter mee kan maken of dat je net de juiste maat vind en dat is natuurlijk het mooiste

Ik zal toch maar voor de zekerheid rustig rijden tot de software upgrade  :)

Het gaat mij niet zozeer om de oliedruk,maar om de olie temp.Had hiervoor een corrado,en daar zat het standaard in,wat toch wel heel handig was.Temp 80+ ,en ik wist dat  ik een motor op ongeveer bedrijfstemp. had.
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Joachim1

#50
Citaat van: mitchelli op 23-07-2007 19:25:06
Citeerhet probleem met een arm mengsel onder vollast en 1bar druk zit ik ook een beetje mee ondanks dat ik geen 19T heb maar als ik de boel mooi rustig de toeren in jaag en de druk tot 1,2bar laat gaan en vervolgens overschakel boven de 4000toeren krijg ik toch 1 mooie knal van onverbrande benzine dus het zal wel aardig rijk lopen 

Oliedrukmeter kun je volgens mij wel universeel kopen en daar ziten dan busjes bij waar je de draad groter mee kan maken of dat je net de juiste maat vind en dat is natuurlijk het mooiste

Ik zal toch maar voor de zekerheid rustig rijden tot de software upgrade  :)

Het gaat mij niet zozeer om de oliedruk,maar om de olie temp.Had hiervoor een corrado,en daar zat het standaard in,wat toch wel heel handig was.Temp 80+ ,en ik wist dat  ik een motor op ongeveer bedrijfstemp. had.
Naja temp sensor ook goed haha maar die komt volgens mij waar je normaal je carteplug hebt dan?Het is idd wat minder met alles wat er op de 850,s zit geen olie/volt/oliedruk meters af fabriek  :eusa_wall: had ook eens een auto waar het op zat maar het duurde toch echt dik 20km voor die over de 80graden kwam idd,naja altijd eerst ff rustig warm rijden die turbo motoren  :)

Eugene

Olietemp gever zit bij mij in de carterplug. Metertje komt van ET.

Knallen uit de uitlaat duid eerder op te arm mengsel dan te rijk overigens.

If it's not blown, it sucks...

mitchelli

ik dacht dat de overtollige benzine het ploffen veroorzaakt in de uitlaat.... ???

zal dat metertje maar eens bestellen dan,thanks.
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Eugene


If it's not blown, it sucks...

mitchelli

thanks,weer wat dingen geleerd.. :)
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

V70geRwin

Citaat van: Eugene op 23-07-2007 20:03:30
Olietemp gever zit bij mij in de carterplug. Metertje komt van ET.

Knallen uit de uitlaat duid eerder op te arm mengsel dan te rijk overigens.

Geeft die olie temp voeler draadloos de temp door of moet je nog een draadje trekken?

mitsupiet

Citaat van: spekkie99 op 23-07-2007 21:35:09
Citaat van: Eugene op 23-07-2007 20:03:30
Olietemp gever zit bij mij in de carterplug. Metertje komt van ET.

Knallen uit de uitlaat duid eerder op te arm mengsel dan te rijk overigens.

Geeft die olie temp voeler draadloos de temp door of moet je nog een draadje trekken?

Je moet even een draadje trekken, niet zo moeilijk. ;D

Te hard geschrobt.......

mitchelli

#57
Gisteren naar rica geweest! Was er nog nooit eerder geweest dus was wel even zoeken.Resultaat: 321pk en 475nm op de bank.Max druk ongeveer 1.4bar.Het gevoel met optrekken is onbeschrijfelijk. :P En hij blijft maar doorgaan.Op de bank liep hij nog niet helemaal lekker ivm overslaande vonk.Zaten universele bougiekabels en verdelerkap op. Dus gister meteen nieuwe orginele bougiekabels,bougies,rotor en verdelerkap gemonteerd.Daar ging hij nog veel beter meelopen.Eigenlijk zou ik nog een keer moeten banken voor de exakte pk`s.Maar ik ben er zeer blij mee.
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

mitchelli

ps. zaterdag komt mn R spoiler gespoten retour,en hoop ik dan meteen te kunnen monteren.foto`s van de rollenbank komen nog....
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

t5karel

Had toedertijd echt het King Of The Road gevoel,was voor mij 1 van de dingen des levens wat veel indruk op me gemaakt heeft.Alleen je gaat er zo snel aan wennen :eusa_shifty:.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.