ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fbm

Citaat van: Chris op 24-07-2009 17:25:14
Nu is mijn vraag aan jullie, kan een van onderstaande rubbers de boosdoener zijn van de rammel en het gekraak?? ???

Dat die rammel/tik/kraak in die draagarmen zit is heel goed mogelijk, heb zelf samen met BoudewijnB vorige week de draagarmen vervangen van mijn wagen. Wat mij opviel en waar ik best van schrok, was dat ik aan de draagarmen trok en duwde (met de hand) je metaal op metaal geluid hoorde. Over drempels of andere opstakels rammelde/kraakte mijn auto, waren dus heel erg versleten! :eusa_shifty: Maar na het vervangen van de draagarmen en ipd reactie stangen heb ik een hele andere auto  :eusa_dance:
Mijn wagen is nu 15 jaar en je merkt ziet dat dit soort rubbers oud en versleten zijn, voor heb ik nu alles in orde alleen de achterkant nog  :eusa_whistle:

Rammeltjes en kraakjes kunnen zo vervelend  zijn en zo moeilijk te vinden vaak  :eusa_doh:



Had die draagarmen veel eerder moeten vervangen  :eusa_wall:

Sbv

Hey Chris, Fijn dat het nu eigenlijk wel gedaan is met de olie lekkage. Het was even wat werk, maar uiteindelijk is het wel gelukt. De rammel..tja...de beide mogelijkheden die ik zo zag heb je op de foto staan. Misschien na jullie vakantie dat aanpakken.


Chris

Citaat van: fbm op 25-07-2009 00:02:12
Citaat van: Chris op 24-07-2009 17:25:14
Nu is mijn vraag aan jullie, kan een van onderstaande rubbers de boosdoener zijn van de rammel en het gekraak?? ???

Dat die rammel/tik/kraak in die draagarmen zit is heel goed mogelijk, heb zelf samen met BoudewijnB vorige week de draagarmen vervangen van mijn wagen. Wat mij opviel en waar ik best van schrok, was dat ik aan de draagarmen trok en duwde (met de hand) je metaal op metaal geluid hoorde. Over drempels of andere opstakels rammelde/kraakte mijn auto, waren dus heel erg versleten! :eusa_shifty: Maar na het vervangen van de draagarmen en ipd reactie stangen heb ik een hele andere auto  :eusa_dance:
Mijn wagen is nu 15 jaar en je merkt ziet dat dit soort rubbers oud en versleten zijn, voor heb ik nu alles in orde alleen de achterkant nog  :eusa_whistle:

Rammeltjes en kraakjes kunnen zo vervelend  zijn en zo moeilijk te vinden vaak  :eusa_doh:



Had die draagarmen veel eerder moeten vervangen  :eusa_wall:

Die draagarm klinkt wel aannemelijk!

Na de vakantie maareens vervangen denk ik zo :eusa_think:.

850 Ra$ing

Of alleen nieuwe rubbers heb ik bij de mijne ook gedaan  ::)

Sbv

Citaat van: 850 Ra$ing op 28-07-2009 21:21:51
Of alleen nieuwe rubbers heb ik bij de mijne ook gedaan  ::)
Zou mooi zijn als dat ook zou kunnen. De 850 van Chris is van 1995.

Chris

#305
Citaat van: Sbv op 28-07-2009 21:25:31
Citaat van: 850 Ra$ing op 28-07-2009 21:21:51
Of alleen nieuwe rubbers heb ik bij de mijne ook gedaan  ::)
Zou mooi zijn als dat ook zou kunnen. De 850 van Chris is van 1995.

Zou inderdaad mooi zijn. Ik ga na de vakantie eens even kijken!

Chris

Anderhalve week geleden teruggekomen van 2 weekjes La France! Topweer gehad, gemiddeld 30 graden dus absoluut niks te klagen 8). Enige kleine minpuntje is dat de airco het begaf aan het begin van de tweede week :eusa_wall:.

Eindstand: 3584 kilometer. De roffel heeft zich prima gehouden en reed heerlijk. Geen olielekkage meer gehad, dus ook dat is een heugelijk feit! Hieronder wat pics:

Op de heenweg, een wat langere pauze


Lichte schade aan de bovenkant van de R-lip... 's nachts in de Ardennen iets geraakt?


Mooie locatie. Soort versterkte boerderij. Om de hoek stond nog een grote toren.


De roffel in een mooie doorgang.



)()()sT

Mooie foto's Chris! Jammer van de airco, temeer omdat ie "gemaakt" was voorde vakantie...

Taranis

Citaat van: )()()sT op 26-08-2009 18:59:23
Mooie foto's Chris! Jammer van de airco, temeer omdat ie "gemaakt" was voorde vakantie...

+ 1

Valt dit onder garantie of is er nu iets anders stuk?

Chris

Citaat van: Taranis op 26-08-2009 21:50:17
Citaat van: )()()sT op 26-08-2009 18:59:23
Mooie foto's Chris! Jammer van de airco, temeer omdat ie "gemaakt" was voorde vakantie...

+ 1

Valt dit onder garantie of is er nu iets anders stuk?

Ik heb geen idee... Het ligt eraan of het diezelfde slang weer is, denk het niet. Tegen de zomer volgens jaar maar weereens een diagnose laten stellen.

Taranis

Citaat van: Chris op 30-08-2009 15:43:51
Tegen de zomer volgens jaar maar weereens een diagnose laten stellen.

;D

* Taranis verheugt zich al op een hevige nazomer
:evil:

Sbv

Citaat van: Chris op 30-08-2009 15:43:51
Citaat van: Taranis op 26-08-2009 21:50:17
Citaat van: )()()sT op 26-08-2009 18:59:23
Mooie foto's Chris! Jammer van de airco, temeer omdat ie "gemaakt" was voorde vakantie...

+ 1

Valt dit onder garantie of is er nu iets anders stuk?

Ik heb geen idee... Het ligt eraan of het diezelfde slang weer is, denk het niet. Tegen de zomer volgens jaar maar weereens een diagnose laten stellen.

Tja dan maar eens kijken binnenkort. Ik neem aan dat er wel een soort van garantie op zit. In ieder geval even melden bij degene die de nieuwe slang gemonteerd heeft

Chris

Citaat van: Taranis op 30-08-2009 17:46:01
Citaat van: Chris op 30-08-2009 15:43:51
Tegen de zomer volgens jaar maar weereens een diagnose laten stellen.

;D

* Taranis verheugt zich al op een hevige nazomer
:evil:

Tis niet dat ik daar niet op hoop ::) ;D...

Sbv

Heb je nog veel last van gerammel gehad eigenlijk ?

Taranis

Sleuteldagje dan maar weer?