Project Fred

Gestart door Thys, 16-08-2007 02:42:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Thys

Half mei kocht ik deze heerlijke auto, als opvolger van mijn 360.




Vooral met de bedoeling om er veel kilometers mee te maken, en de eerste 2 maanden ging dat ook prima, zij het met regelmatig olie bijvullen, en een kleine storing aan de gasinstallatie.

Omdat helemaal standaard ook weer zo saai is, heb ik er tot nu toe het volgende aan gedaan:

Het chroom op de grill had zijn beste tijd wel gehad, daarom deze opgeschuurd, afgeplakt en matzwart gespoten.


Oranje zijknippers zijn leuk...maar kleurloze zijn net even leuker


Het standaard embleem op de achterkant kon me niet echt bekoren, daarom de achterkant kaalgemaakt...


...en voorzien van een mooi nieuw embleem:


Dan nu het hopeloze aan het verhaal:
Een tijdje geleden, na een stuk snelweg gereden te hebben, bleek de motor bij het verlaten van de afrit nog maar op 4 cylinders te lopen... Nummer 4 doet niet meer mee, vermoedelijk door een beschadigde klep. 20 Augustus wordt er naar gekeken.

Wat ik er in de nabije toekomst nog aan wil doen:
-Carterventilatie vervangen
-Compleet kleien en in de wax
-Kleine schades rondom bijwerken
-Cruise control inbouwen
-Forumsticker
-Piepende bijrijderstoel aanpakken, hoogst irritant
-Elektrische koplamphoogteverstelling inbouwen
-Aerotwin wisserbladen ophalen bij Florian

En in de iets verdere toekomst:
-Airco werkend krijgen. Doorgesleten slang+droger vervangen, interieurfilter plaatsen
-Gasvuldop in kleur spuiten
-Dakstrips vervangen door S70 type
-Achterklep stellen, zie op de foto ineens dat hij niet mooi aansluit
-Mistlampen voor inbouwen
-Spatlappen voor de voorkant halen en terugplaatsen
-Intrax verlagingsset
-Veerpootbrug
Dit lijstje zal nog wel een stuk uitbreiden de komende tijd, als ik er weer meer tijd voor heb.

Edit: En nóg een keer lijst aangevuld

GeertG

Ik vind het helemaal niet zo hopeless   :eusa_whistle:

Ziet er fraai uit en buiten de beschadigde klep (en wellicht valt het nog mee  :eusa_pray:) zijn het dingetjes die je de kop niet kosten.
Sticker kan zelfs heel snel geregeld worden.

Succes !
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

ewing

Hoezo "hopeloos" ? Hoe vervelend ook, maar dit soort dingen horen nu eenmaal bij de risico's van het bezitten van een auto op leeftijd. Hoeveel kost het repareren van een beschadigde klep?

M a r c

Beschadigde klep.... dan moet je op die cilinder bijna geen compressie meer hebben. Is dat al gecontrolleerd?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Thys

#4
Het hopeloze valt ook wel wat mee, maar echt een vlekkeloze start heeft ie ook weer niet gehad... 2 keer wegenwacht erbij gehad, 1x afgesleept door mijn vader, in een tijdsbestek van 2 maanden. Naja, komt vast allemaal goed,en dat het geen goedkope hobby ging worden wist ik toch al wel;)

Daarvoor gaat ie maandag op de pijnbank. Ik kon helaas niet eerder terecht, wegens vakantie van de monteur. Tot die tijd helpt de 360 me nog uit de brand. Blijft leuk, RWD, vooral als je niet overdreven zuinig meer op de auto hoeft te zijn...:evil:

fearless

Komt vast wel weer goed, en gelukkig heb je je 360 nog.  ;)

Thys

Die pruttelt nog steeds lustig door;) Heb intussen weer een paar projecten erbij:

-Morgen cruise control inbouwen
-hoogteverstelling voor de komplampen
-boordcomputer?

En hopelijk volgende week een nieuwe definitieve naam bedenken voor het project:)

Vertigo

Je hebt mooie plannen voor je 850!

Is al een plaatje en wordt nog mooier zo te horen.

Thys

#8
Na lange stilte wegens veel werk weer een update:

De auto was binnen een week gerepareerd, er bleken inderdaad twee kleppen verbrand.




Volgens het garagebedrijf door een onvolledige reparatie die in het verleden is uitgevoerd, waarbij oa. volledig uitgeharde klepsteelrubbers niet zijn vervangen. Erg vervelend allemaal, maar hij moest toch weer de weg op. Dus dan maar een pak geld er tegenaan gegooid.

Wat is er vervangen:
-2 kleppen dus
-kopset/kopbouten
-distributie, want die zat er aan te komen
-Toen ik de auto erheen bracht, hield de accu ermee op, dus ook meteen vervangen
-Reparatie was volbracht, toen bleek de radiateur lek te zijn... :eusa_wall:

Alles bij elkaar ruim 1800 euro verder, naar mijn idee/ is alles zeer correct afgehandeld.  :eusa_clap: :eusa_clap: voor Jos en collega's :)

De auto rijdt nu weer als voorheen, en ik kan er weer volop van genieten. Ook is er nu weer even wat meer tijd om te knutselen. In het kader daarvan heb ik vast een voorschot genomen op mijn verjaardag, en mezelf een veerpootbrug kado gedaan. Wilde ook nog V70 ruitensproeiers bestellen, bleek ik ze al te hebben :laugh:

Lopende projecten op dit moment:
-vacuumslang voor de CC trekken en heveltje vastschroeven. Morgen echt doen
-Deze week boordcomputer ophalen en erin klussen. Voor 50E gevonden op de sloop.

Toegevoegd aan het langere-termijn-rijtje:
-Intrax verlagingssetje
-Aerotwin wissers ophalen bij Florian

thuur

Mooi man! Goed om te lezen! En nu roffelen met die bak ;D


Gr 8)

Enno

Weer een mooie 2.5-20V GLT zo te zien.....veel plezier er mee.....

Hoe zit dat met de koplamphoogte verstelling? Hoe zit dat met de mislampen.? Liggen de diverse kabels er wel....of moet je er ook allerlei kabels bij zien te vinden?

Ik wil op de 850 ook weer een koplampwisserinstallatie plaatsen...maar zie geen stekkers zitten.....


Thys

@Thuur: Reken maar dat dat weer lukt, heb er alweer zo'n 2000km op zitten, genieten is het!:D Bedankt voor de schema's!

@Enno: Bij de mijne is de hoogteverstelling niet voorbedraad, mistlampen zou ik eigenlijk niet weten. Heb laatst even vergeleken met die Fearless, en daar bleek het wel weer te liggen... De wisserinstallatie zat er bij mij af fabriek al in, dus daar kan ik je niets zinnigs over vertellen

Enno

Citaat van: thyzerrr op 18-09-2007 13:48:25
@Enno: Bij de mijne is de hoogteverstelling niet voorbedraad, mistlampen zou ik eigenlijk niet weten.

Heb je die dus ook niet ingebouwd? Volgens mij moet je dan zowat een hele kabelboom gaan toevoegen?? Veranderen?....

Thys

Die zit er inderdaad nog niet in wegens oa. tijdgebrek en andere prioriteiten. Waar het ongeveer op neerkomt is dat je vanaf het 'paneel' links onder het dashboard een paar draden moet trekken voor de schakelaar, en bij een connector thv je linker koplamp pak je deze draden weer op voor naar de servo's toe.

Thys

Kleine update: de veerpootbrug zit erin! Geen wereld van verschil, maar toch wel aanwezig, op een prettige manier. En nog in carosseriekleur ook :D


Ik moest er wel even een beugeltje voor verbouwen (lees: stukje afzagen), maar voor de rest was het zo gepiept.