inhouden bij accelereren

Gestart door Werner, 10-02-2008 11:58:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Werner

Beste collega volvo roffelaars, Bij het accelereren houd mijn volvo v 70 2.5 tdi de motor elke 3 seconden heel even in en blaast hij een kleine rookpluim weg vooral bij het plankgas is het goed voelbaar. :'( . Ook zakt mijn toerentalteller traag terug bij het los laten van het gaspedaal. Ik heb hem al een onderhoud gegeven en alle filters vervangen maar het blijft net hetzelfde.
Wat zou hier het probleem kunnen zijn???
Shoot the answers!! :P
Tracerke

thuur


Jeroentjuh

Citaat van: thuur op 10-02-2008 13:11:07
Ik verdenk de LMM.


Gr :-\

Als hij die heeft, kan ook een LHM hebben ;) Hoe oud is de diesel?

Werner

hij is van 1999, maar wat is een LHM???

grtjs werner

pwassink

Gokje:

luchtmassameter = lmm
luchthoeveelheidsmeter= lhm

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Werner

Kan iemand mij informatie of een afbeelding bezorgen waar deze zich bevinden.

grtjs Werner ;)

Werner

He trouwens ik heb 10 jaar geleden nog een 164E gehad.die was van 1975 maar heb hem uit noodzaak moeten verkopen maar daar heb ik nadien wel véél spijt van gehad!
Maar goed, als iemand mij nu wil verder helpen met eventuele afbeeldingen zou ik terug een beetje gelukkig zijn :eusa_pray:

FGR

Volg de dikke slang vanaf je luchtfilter, op gegeven moment kom je een stekker tegen die op deze slang zit. dat zou hem moeten zijn.
Volvo 850.....better than s*x....... ;-)

Jeroentjuh

99er zal al wel een lmm hebben denk ik

Werner

idd hij heeft een luchtmassameter en die heb ik wel even schoon gemaakt  al weet ik niet of dit wel helpt want het is nog steeds hetzelfde maar heeft hij ook een luchthoeveelheidsmeter?en zo ja waar bevind die zich dan?

grtjs Werner

Jeroentjuh

#10
Neej hij heeft of een lmm (msa 15.8 ) of een lhm (msa 15.7)

jetse

Bij de luchthoeveelheidsmeter (msa 15.7) kun je de printplaat in de behuizing een stukje omhoog schuiven zodat de loper v.d potmeter weer een vers spoor heeft. Scheelt weer de nodige honderden euro's !
Een 99 er heeft waarschijnlijk een LMM, die is voor zover ik weet niet te repareren , behalvedan een nieuw sensortje. Is gelukkig wel een stuk goedkoper dan zijn mechanische broer.

Emiel


Ronbroek

Citaat van: jetse op 14-02-2008 22:39:44
Bij de luchthoeveelheidsmeter (msa 15.7) kun je de printplaat in de behuizing een stukje omhoog schuiven zodat de loper v.d potmeter weer een vers spoor heeft. Scheelt weer de nodige honderden euro's !
Een 99 er heeft waarschijnlijk een LMM, die is voor zover ik weet niet te repareren , behalvedan een nieuw sensortje. Is gelukkig wel een stuk goedkoper dan zijn mechanische broer.

Dat zijn tips  :laugh:

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Werner

Thanks voor jullie reacties maar ondertussen heb ik wel een foumelding . ???
Lampje van motor electronika is gaan branden en volgens het boekje zou dit ervoor zorgen dat mijn uitlaat emisies niet meer correct zijn.Hebben jullie nu nog meer tips? :eusa_pray:

Grtjs Werner