Brandstoffilter vervangen

Gestart door Herminator, 08-07-2008 14:53:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bas850

Het is verholpen door een nieuw filter te plaatsen, had nog wel klein beetje lucht in de leiding maar heb dat door de retourleiding is los te maken eruit gekregen.
"to finish first, you first have to finish"

rpakuypers

Een oud bericht maar een nieuwe vraag : om de hoeveel km's moet er bij een TDI het brandstoffilter vervangen worden ?

Groet,
Roger

pimsam

Ik dacht dat ze met elke beurt het brandstoffilter vervangen. Dit is echter wel erg vaak. Ik vervang ze meestal om de 40.000 km en nog nooit problemen mee gehad.

Tip: nieuw filter vullen met flesje injectorcleaner en terugmonteren. Hoe je niets te ontluchten en de injectoren krijgen een flinke reinigingsbeurt.

rpakuypers

Citaat van: pimsam op 22-02-2011 21:36:53
Ik dacht dat ze met elke beurt het brandstoffilter vervangen. Dit is echter wel erg vaak. Ik vervang ze meestal om de 40.000 km en nog nooit problemen mee gehad.

Tip: nieuw filter vullen met flesje injectorcleaner en terugmonteren. Hoe je niets te ontluchten en de injectoren krijgen een flinke reinigingsbeurt.

Kijk, dat wilde ik weten. Dan ga ik deze week het filter nog vervangen want ik zag gisteren toen ik keek welke retourleiding lek was dat er bubbels in de dieselleiding zaten. Dit in combinatie met het nog steeds slecht starten met fikse kou lijkt het me raadzaam (ook na het lezen van een posting hier) om het filter en rubbertje te vervangen.

Groet,
Roger

jgvdv

om de 60000 filter vervangen , het gedeelte wat bovenop het filter zit is meestal lek , ook te verkrijgen bij de lokale vw dealer  :eusa_dance:
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

ik-rol

Om de 30k vervangen en bij 15k 'aftappen'. Zie handleiding, hoe te doen; pagina 7:14.

Ik-rol