Safraan; Ander Blok

Gestart door Sbv, 03-11-2008 22:30:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Citaat van: elianmars op 17-05-2013 16:13:10
Citaat van: Taranis op 17-05-2013 15:17:30
Citaat van: Sbv op 17-05-2013 15:11:58
Ik kreeg enkel de opmerking over de xenon ivm strooilicht.

Er zitten toch heldere lampen in? :eusa_think:

Dacht ik ook gelijk aan.

Kun je nagaan hoe het licht is met niet-heldere koplampen.........

Het viel me vorig jaar richting de rijvaardigheidstraining in Meppel al op dat ze vrij irritant zijn, maar ik dacht eigenlijk dat het een beetje aan mij lag ;D

Xenon in niet-heldere koplampen moeten ze gewoon verbieden, klaar. En iedereen die beweert dat het niet irritant of verblindend is, heeft boter op z'n hoofd.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 19-05-2013 00:01:32
Xenon in niet-heldere koplampen moeten ze gewoon verbieden, klaar. En iedereen die beweert dat het niet irritant of verblindend is, heeft boter op z'n hoofd.


200% eensch. En krijgen van mij een bak grootlicht terug totdat voorbij zijn. :P
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Hmmm.
Jullie weten waar de ribbeltjes in niet heldere koplampen voor zijn?

Ik nodig jullie uit om mijn lichtbeeld in het koplampstelapparaat te komen bekijken. Naar mij wordt nooit geseind.

arjen850

Citaat van: KIM op 19-05-2013 01:12:18
Hmmm.
Jullie weten waar de ribbeltjes in niet heldere koplampen voor zijn?

Ik nodig jullie uit om mijn lichtbeeld in het koplampstelapparaat te komen bekijken. Naar mij wordt nooit geseind.

Jawel, ik seinde pas nog naar je ;D

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 19-05-2013 00:05:03
Citaat van: Taranis op 19-05-2013 00:01:32
Xenon in niet-heldere koplampen moeten ze gewoon verbieden, klaar. En iedereen die beweert dat het niet irritant of verblindend is, heeft boter op z'n hoofd.


200% eensch. En krijgen van mij een bak grootlicht terug totdat voorbij zijn. :P
Laat er nu net op de S70 heldere koplampen zitten.


De 850 is in januari goedgekeurd met xenon in niet heldere koplampen

Bouke

Ik had in de 850 ook eerst helder maar kwam 0 keer door de apk  :evil: en dat ombouwen werd ik zat en dus gewoon weer orgineel en hoppa zo door de apk. En geen seinend volk :eusa_dance: En in de R ook gewoon weer xenon met orginele lampen :eusa_dance:

Sbv

Gisterenavond een klus gedaan die eigenlijk al 2 jaar lag te wachten.
Net na de aanschaf van de S70 zouden de remleidingen vervangen worden door staalomwonden leidingen. 1 kant voor ging toen prima, de andere kant niet, gare en ronde wartel.
Geen zin om veel te tobben dus maar andere leiding besteld en deze in de kast gelegd met het idee doen we binnenkort. Binnenkort is 2 jaar later geworden.

Na een kleine Chineese maaltijd met elkaar gisteren dan maar aan de slag gegaan. Remleiding compleet losgehaald en dan gaat het wel een stuk makkelijker met vervangen. Helaas moet je de nieuwe leiding wel even in vorm buigen. Het it nu, niet o mooi als origineel, maar het werkt en daar gaat het om.
achter....oja daar zitten ook nog 2 rubberen leidingen. Uiteraard ging dit ook niet gelijk helemaal los, dus dan maar de hele remleiding losnemen van de achteras en dan in de bankschroef gaat het wel goed. 2 rubberen slangen vervangen door 2 staalomwonden slangen en daarna power bleeder erop met verse remvloeistof en ontluchten maar

Marcel en Bouke, dank voor jullie hulp. Gevoelsmatig remt het iets steviger nu

elianmars

Het was gisteren weer een leuke klusavond!
Nogmaals bedankt voor het eten. De plaatselijke Chinees weet nu dat je geen familie, maar een vliend bent  ;D

Gezellige drukte bij ons aan tafel:



En later in de werkplaats:



Leuk dat Ronald ook langs kwam  :)

Taranis

Ik vond het ook gezellig! :D Was eigenlijk best goed te doen qua reisafstand, dus ik kom vast nog eens vaker aanwaaien :)

En zelfs m'n kluskleren schoon weten te houden :P (heb dan ook niet veel nuttigs gedaan)

big ben

Mooi dat het zo kan en weer "gelukt" is :eusa_clap:

Citaat van: Taranis op 24-05-2013 09:27:36
Ik vond het ook gezellig! :D Was eigenlijk best goed te doen qua reisafstand, dus ik kom vast nog eens vaker aanwaaien :)

Zal ongeveer €7,10 aan brandstofkosten zijn geweest  ;D

Sbv

Nee hoor hij had geen kosten aan brandstof.

Zal waarschijnlijk wel een dure avond worden voor Ronald  :police:

Taranis

Ach het is toch al zo'n goedkoop weekje, kan er nog wel even bij ;)

Bouke

Ries en ik waren toch nog bijtijds thuis van uit Zevenhuizen(16 min)🚔😛San bedankt voor de sinees😉was weer gezellig zo en idd leuk Ronald dat jij er ook was😃

elianmars

Citaat van: Sbv op 24-05-2013 09:45:58


Zal waarschijnlijk wel een dure avond worden voor Ronald  :police:



:eusa_shhh:   ;D

Sbv

Citaat van: Taranis op 24-05-2013 09:47:26
Ach het is toch al zo'n goedkoop weekje, kan er nog wel even bij ;)
We gaan het wel zien hoor of er wat binnen gaat komen