obd2 uitlezen bj 99 of later

Gestart door Haenzel, 20-04-2009 14:07:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thijssie!

För högt flöde ------>Voor hoge flow
För högt flöde/ För lågt flöde. -------> Voor hoge flow / Voor lage flow
För lågt flöde ------> Voor lage flow

Hoe je dat moet interpeteren? Geen idee :eusa_whistle:

Succes ;)

thuur

Citaat van: kvcuijck op 19-02-2010 11:34:59
Update:

Vandaag ging mijn motor management lampje weer eens branden na 9 maanden van afwezigheid. Aangezien de buurman ook Volvo rijdt en bovenstaand kastje had aangeschaft (hoezo toeval!) heb ik dat apparaatje even geleend om te kijken of ik hiermee wat kon uitlezen.... Het werkt dus!!!

De volgende codes kwamen eruit gerold:
BCM 0077 (Iets met Brake Control Module, maar is geen referentie van in documentatie)
ECM 003A (Alternator no charging permanent or intermittent -> vorige week is de alternator kapot geweest en vervangen dus legitieme melding)
ECM 0038 (EGR reglering, in het Zweeds dus heb iemand nodig om te vertalen...)
CEM 000A (Central Electronic Module, geen referentie in documentatie)

Had vorig jaar al het vermoeden dat er met de EGR iets niet goed zat. Heb toen zo'n "aanstuur/druk slangetje" doorgeblazen en het probleem niet terug gezien tot nu. Zou toch graag weten wat dit exact betekent:

ECM-0038 EGR-reglering. För högt flöde
ECM-0038 EGR-reglering. För högt flöde/ För lågt flöde.
ECM-0038 EGR-reglering. För lågt flöde

Mijn voorzichtige conclusie: Motor management uitlezen van een V70 1999-2001 2.5D (MSA 15.8) met PPC kastje van BSR en de rest met VOL-FCR is mogelijk.

Koen

Tja, het uitlezen lukt (technisch gezien) dan wel, maar heb je er ook wat aan als je niet weet wat de codes betekenen? De OBD-II foutcodelijst op het forum, staat daar niets in?

BCM zal de ABS controller wel zijn. Uiteindelijk gaan ze allemaal ;D


Gr 8)

kvcuijck

@thuur: Mmmm, kan die lijst met foutcodes nergens vinden. De zoekfunctie op dit forum test overigens met enige regelmaat mijn incasseringsvermogen ;) Het ABS systeem werkt nog prima (gezien de ervaringen afgelopen maanden in de sneeuw), dan kan de controller toch niet defect zijn?

Koen

thuur

Er staat een mooi Sticky topic in Off Topic over hoe je het beste kunt omgaan met de zoekfunctie. Volgens mij is het ODB2 foutcodelijstje ook een Sticky, als ik me niet vergis.

Zolang het ABS lampje uit is zal het systeem prima werken inderdaad. Meestal begint het ook met een intermitterende fout (=treedt niet altijd op). Beruchte "controller" meldingen zijn op de sensor RA en de pomp.


Gr ;)