boordcomputer 850

Gestart door volvowolf, 03-05-2009 13:28:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvowolf

In mijn volvo 850 zit een VDO "klokkenwinkel" . Ik wil graag een boordcomputer erin hebben. Kan iemand mij zeggen wat ik dan allemaal nodig heb?
Op dit moment kan ik in het onderste display alleen maar de tijd zien.

Heeft iemand een idee hoe ik aan een 2de hands boordcomputer kom? Kun je een boordcomputer van een V70 er ook inzetten? en werkt dat dan?

Waar sluit je de boordcomputer op aan?? zitten die draden er al dan?

Is het ook mogelijk om de tellers te vervangen door digitale meters?
850 2.5 20V 95 353.000 km

-D©©©L-

Je hebt een Boardcomputer module nodig. Die bestaan in twee smaken, met groen of grijze stekkers.
Daarnaast nog een selectie schakelaar en een stukje kabelboom. Een V70 BC kan je niet plaatsen; die zit ingebakken in de klokkenwinkel en bestaat slechts uit een software update.

De totaal- en dag-tellers vervangen door digitale meters is mogelijk indien je een 1996 850 hebt. Dan kan je redelijk simpel een complete V70 1998 klokkenwinkel plaatsen. Vergt wel wat doorzettingsvermogen en kennis van zaken.

mevita

Als je een vdo klokkenwinkel hebt heb je ook een boordcomputer voor je vdo klok nodig, een kabeltje dat van je boordcomputer naar je infoknop gaat en de infoknop zelf.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/?board=28;action=display;threadid=4519;start=msg62041#msg62041

Hoe kom je eraan, even een reactie plaatsen bij topic "onderdelen 850 gevraagd" en je hebt grote kans dat iemd het nog heeft liggen.

gr mevita

mehn

Heb je een buitentemperatuurmeter onder de bumper? Zo niet dan moet je die ook hebben als je op de BC de temperatuur wilt aflezen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: