TDI voorgloeien.

Gestart door vfredje, 07-11-2003 00:37:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

BartT5R

Waarom doe je dit zaterdag niet zelf Boba? Is niet zo veel werk hoor.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

mehn

Citaat van: BartT5R op 14-10-2004 14:25:01
Waarom doe je dit zaterdag niet zelf Boba? Is niet zo veel werk hoor.

We doen het 'm even voor, kan hij op de volgende sleuteldag iedereen helpen  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

BobaFett

Nou.... ik hoopte er stiekum al op dat dit een klusje voor zaterdag zou worden.

Maar wist niet of het veel werk was...... moeten we maar even bekijken.
Als ik niet uitkijk krijg ik het zaterdag nog druk  ;)

Vanmiddag op de zaak: sleutel op contact en even 4 seconden gewacht voor het starten. Dat startte dus bijna als vanouds. Misschien alleen lampje kapot (heeft het nooit gedaan). Aan de andere kant... misschien geen gek idee om het lampje EN de gloeispiralen te vervangen.........

reneetje

Gloeispiralen kun je natuurlijk ook simpel testen op hun werking:
er uit draaien  sdie spiralen , stroomdraad er weer op met massa en je ziet het zo.
Als ze goed gloeien is het in mijn ogen 5 x €16.90 ex weggooien ::)

Rene ;)

ed

Je hebt best kans dat er één of twee stuk zijn.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

BobaFett

Vanochtend goed gekeken op m'n dashboard (nu wist ik tenminste waar het lampje zou moeten zitten) en he.... gedurende een seconde zag ik het lampje oplichten (het werkt dus wel  ;))...

Auto starten (binnen 4 seconden) en weer moeilijk starten...
Krijg toch het gevoel dat de spiralen vernieuwd moeten worden.


thecrew

Heb dat ook eens gehad. De stroom die naar de gloeikaarsen gaat komt van een soort grote zekering. Daar heb ik de boel losgedraaid en even schoongeschuurt. Probleem opgelost. Volg de stroomdraden maar eens.

:P

BobaFett

Citaat van: thecrew op 20-10-2004 20:27:05
Heb dat ook eens gehad. De stroom die naar de gloeikaarsen gaat komt van een soort grote zekering. Daar heb ik de boel losgedraaid en even schoongeschuurt. Probleem opgelost. Volg de stroomdraden maar eens.

:P


Dat heb ik dus tijdens de sleuteldag gedaan.
Boel schoongemaakt en (zwaar) geroestte boutjes vervangen.

Voorgloeien duurt (indien nodig langer), maar starten blijft proestend...
Advies van de dealer (Hooftman uit Waddinxveen) was dan ook de spiral te vervangen.

kyro

ik had eigenlijk geen idee, hoe de staat van de
gloeispiralen waren in m,n nieuwe TDI !

vanochten-vroeg bij -3  DE TEST !!!!! :)

sleutel om .......... voorgloei-lampje bleef zo,n 4 sec
branden.......... starten, en gelijk aan :eusa_dance:
blij toe !! scheelt weer zo,n 175 euro :D

elianmars

Ook bij mijn dieseltje brandde vanmorgen het voorgloeilampje. Het duurde toch bijna 10 seconden voordat-ie uitging......

De motor sloeg wel gelijk aan, na de sleutel te hebben omgedraaid.

De wagen start sowieso zonder problemen, gelukkig.

JorritV70

bij mij duurt het ook minimaal 10 sec. als ik moet voorgloeien maar als ik dan start slaat hij gelijk aan. (sinds ik een nieuwe antenne ring heb) .

Groet Jorrit

Quota

Citaat van: thecrew op 20-10-2004 20:27:05
Heb dat ook eens gehad. De stroom die naar de gloeikaarsen gaat komt van een soort grote zekering. Daar heb ik de boel losgedraaid en even schoongeschuurt. Probleem opgelost. Volg de stroomdraden maar eens.

:P

Zijn hier ergens foto's van te vinden (waar die zekering zit)? Mijn auto start voor mijn gevoel wat slecht (maar misschien vraag ik wel te veel, hij slaat niet direct bij de eerste rondgang aan).


VolvoDeMio


Quota


RRRRR_Ramon

Vorige week in Oostenrijk meerdere -12 tests gehad met de kop in de wind nog wel. Voorgloeien 12 á 13 econden gok ik. Starten lopen ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪