Thuiskomer wegwerken na gasinbouw

Gestart door coco, 16-11-2003 15:30:08

Vorige topic - Volgende topic

Raoul

Citaat van: Ludo op 25-05-2008 22:48:42
takeldienst bellen bij kapotte band?.

In beginsel heb je geen recht op hulp door de ANWB of in Belgie TCB wanneer je je zaakjes niet op orde hebt. Dit geldt dus ook voor het niet bij de hebben van het reservewiel terwijl je Volvo hier wel mee afgeleverd is.
Transportkosten zijn dan voor eigen rekening. Wel is het zo dat er coulant mee wordt omgegaan.

Ik heb ivm de ringtank een thuiskomertje achterin, en deze wissel ik met een (winterband)velg als ik op vakantie ga. Dit alles in de hoes die bij de gasinstallatie werd bijgeleverd. Ook reparatiepluggen en een 12 volt compressortje gaan mee.....Op een takeldienst wachten langs de Peage.....a me hoela! Niet voor een pneu plat.

hpkevertje

Elk voordeel heb z'n nadeel................
Ik rijd nu een jaar met een reservewiel los in de auto en vind het verre van ideaal en ook niet fraai. Maar ik heb 'm altijd bij mij.
Gewoon aanvaarden. :eusa_whistle:

Kizzy

Rij al 4 jaar op gas enkel met lek kit dit is zo'n 50 000km in binnen en buitenland. Hoe vaak rij je lek? Ga jij je wiel wisselen op peage? Vrachtwagen in je kont. Wat is er mis met franse garage, wees gewoon vriendelijk. In de grote garages is de service zoals bij ons.
In 850 op gas ligt thuiskomer vast in linker vak is trouwens plaats voor reservewiel.
Even de juiste opening zagen in cover en laat het aansluiten op ruimte binnen in velg en je kan er je wiel mee vast leggen is met thuiskomer bij me ook zo. Is netjes en gele zwik ligt lekker vast.

Eric Kubbe

Ik heb gas laten inbouwen en rijdt nu met een los reserve wiel in mijn kofferbak.
Dit neemt onnodig veel ruimte in, maar thuis laten vindt ik nog net te trikkie.
Ik zag pas een 850 uit 1996, met gas af fabriek en die heeft hier een mooie oplossing voor.
Een thuiskomer linksachter verzonken in de vloer.
Wie weet of er uberhaupt een thuiskomer bestaat voor een 850 uit 1993?
Mijn 850 uit 93' heeft namelijk nog 4-gaats velgen, en nog niet de 5-gaats versie.
Ik zoek dus een 4-gaats thuiskomer.

UserID6342

Sommige bandenboeren kunnen hier nog wel aankomen, je zou daar ook even kunnen informeren. 

V70geRwin

Geen spuitbusje gekregen?

Domaso

Deze moet je hebben: Originele Volvo velg 4.00B x 15 x 55
Bandenmaat is 115/70 R15 Max load 600kg
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Lampje

Citaat van: spekkie99 op 12-12-2008 23:22:17
Geen spuitbusje gekregen?

Daar zou ik maar niet op vertrouwen!

Toen ik mijn auto kocht checkte ik voor de zekerheid de bandenspanning van het thuiskomertje: 0.5 bar. Daar kan je dus óók niet altijd op vertrouwen...

850-maniak

Citaat van: Eric Kubbe op 12-12-2008 17:25:28
Ik heb gas laten inbouwen en rijdt nu met een los reserve wiel in mijn kofferbak.
Ik zag pas een 850 uit 1996, met gas af fabriek en die heeft hier een mooie oplossing voor.
Mijn 850 uit 93' heeft namelijk nog 4-gaats velgen, en nog niet de 5-gaats versie.

ik weet dat dit een oud topic is , maar goed , er bestaan dus zeker wel 4 gaats thuiskomers , ik heb er zelfook 1 achterin staan !!! links achter , netjes in die uitsparing en vastgezet met 2 vleugelmoertjes aan een heel mooi ijzeren hoekje !!! , geen last met de rolhoes en niet boven het raam uit . Ik zal er tzt eens een foto van maken . was een oplossing van de vorige eigenaar hoor , ik ga niet met de eer strijken

Eric Kubbe

Heb in de tussen tijd een mooi wiel overgenomen hier op het forum. Deze netjes ingebouwd, bodem afdek plaat aangepast en het wiel in een hoes gezet. Zit als een huis en past precies onder de rolhoes. Ben er content mee. :)

ben-XC70

Citaat van: 850-maniak op 28-08-2009 10:15:45
Citaat van: Eric Kubbe op 12-12-2008 17:25:28

ik weet dat dit een oud topic is , maar goed , er bestaan dus zeker wel 4 gaats thuiskomers , ik heb er zelfook 1 achterin staan !!! links achter , netjes in die uitsparing en vastgezet met 2 vleugelmoertjes aan een heel mooi ijzeren hoekje !!! , geen last met de rolhoes en niet boven het raam uit . Ik zal er tzt eens een foto van maken . was een oplossing van de vorige eigenaar hoor , ik ga niet met de eer strijken

Ik ben benieuwd naar de foto want ik zoek nogsteeds naar een goede oplossing voor mijn "thuiskomer".
Links in de uitsparing zetten zou ik graag willen maar daar ligt ook bedrading. Mijn interesse gaat echter uit naar de wijze waarop het wiel vastgezet is.

Dus kan tzt snel komen

joes

:) Heb bij een Porsche gezien dat ze van die totaal platte reserve banden hebben die zich geheel ontvouwen tot een volwaardige reserve band, opbalzen met een compressortje................laat je hem leeglopen vouwt hij zich weer helemaal op, zal toch eens vragen wat da kost bij mijn banden man ??? maar dan heb je nog steeds wel de ruimte voor de velg nodig met een aan alle kanten platte band.

Heb overigens sowieso een klein issue door de BBK want het reserve wiel in formaat 16" staal of 17" Volan of Titan past er niet om heen, moet dan bij lekke voorband achterwiel naar voren zetten en reserve wiel op de achteras.................. ::)

elianmars

Citaat van: joes op 23-11-2009 21:34:56
:) Heb bij een Porsche gezien dat ze van die totaal platte reserve banden hebben die zich geheel ontvouwen tot een volwaardige reserve band, opbalzen met een compressortje................laat je hem leeglopen vouwt hij zich weer helemaal op, zal toch eens vragen wat da kost bij mijn banden man ??? maar dan heb je nog steeds wel de ruimte voor de velg nodig met een aan alle kanten platte band.

Heb overigens sowieso een klein issue door de BBK want het reserve wiel in formaat 16" staal of 17" Volan of Titan past er niet om heen, moet dan bij lekke voorband achterwiel naar voren zetten en reserve wiel op de achteras.................. ::)

17 inch staal past wel? Die zijn er ook. Ik heb er zelf ook eentje achterin liggen (302 remmen op de vooras gemonteerd).

joes

:evil:
Ik heb een XYZ setje met 330 mm remschijven daar past geen VOLAN, Titan om wel 17"staal nou dat zou mooi zijn, weet je het zeker ? :D

elianmars

Citaat van: joes op 23-11-2009 21:44:15
:evil:
Ik heb een XYZ setje met 330 mm remschijven daar past geen VOLAN, Titan om wel 17"staal nou dat zou mooi zijn, weet je het zeker ? :D

Durf niet te zeggen of ze over 330 mm schijven passen. Misschien dat er hier op het forum ervaring mee hebben?

Anders een keer zelf proberen of de stalen velg past.