abs 443

Gestart door S. Brouwer, 22-06-2009 15:20:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

S. Brouwer

Vanmorgen gingen de abs en tracs lampjes bij m'n s70 '97 branden.

Heb de auto net uitgelezen krijg de code: ABS 443 pump motor or mechanical fault.
Na het uitlezen heb ik de code verwijderd en een rondje gereden.

De code kwam niet terug maar ik ben wel benieuwd waar ik rekening mee moet gaan houden.

)()()sT

#1
Ik denk de ABS controller laten doorsolderen.
Ik had het ook laatst, de keer erna waren ze uit en bleven ze uit... toch maar de controller laten checken.

CiteerPS: De resultaten van de Jury:
ABS-443 ABS pump

Bij de XC van mijn vader is het nu ook aan de gang.

S. Brouwer

Ik zat ook al te denken aan de controller maar kon niks vinden op de foutcode.

Als het weer terugkomt zal ik hem laten doorsolderen, toch wel een prettig idee dat de abs werkt als het eventueel een keer nodig is.

thuur

97% zeker de controller.


Gr ;)

cornelis-b

Even een oud topic omhoog gooien.

Vandaag Freddy ( clk-p ) op bezoek gehad die een ABS probleem heeft, de controller is al een gereviseerde door ACTronics en na de auto te hebben uitgelezen kreeg ik alleen ABS-443. Andere controller geplaatst en weer uit gelezen en ook nu weer ABS-443, de foutcode nu ook weer gereset maar deze kwam direct weer terug. Uit de geschiedenis van de auto blijkt dat er al meerdere keren een andere controller is geplaatst en ook al een andere pomp. Iemand een idee hoe de pomp te testen of is deze niet te testen?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

clk-p

Niemand?
Baal er behoorlijk van..
Dacht even bij henk mijn probleem te laten verhelpen maar
Helaas hoor ik waarschijnlijk bij de overige 3%waarbij het niet aan de controller ligt. Wil wel graag van die abs en tracs lampjes af. Wie o wie kan en wil mij helpen en weet de oplossing. Alvast bedankt.

arjen850

Citaat van: clk-p op 16-05-2016 08:45:58
Niemand?
Baal er behoorlijk van..
Dacht even bij henk mijn probleem te laten verhelpen maar
Helaas hoor ik waarschijnlijk bij de overige 3%waarbij het niet aan de controller ligt. Wil wel graag van die abs en tracs lampjes af. Wie o wie kan en wil mij helpen en weet de oplossing. Alvast bedankt.

Hoe is de pomp bedrading? Onderaan hij de stekker? Maakt hij daar geen sluiting? Vaak ligt de buitenmantel eraf, en kan hij daar sluiting maken.

KIM

Je kunt gewoon 12V op de pomp zetten en luisteren of deze wil draaien. Misschien wel even de stekker losnemen.

cornelis-b

Citaat van: arjen850 op 16-05-2016 08:53:55
Citaat van: clk-p op 16-05-2016 08:45:58
Niemand?
Baal er behoorlijk van..
Dacht even bij henk mijn probleem te laten verhelpen maar
Helaas hoor ik waarschijnlijk bij de overige 3%waarbij het niet aan de controller ligt. Wil wel graag van die abs en tracs lampjes af. Wie o wie kan en wil mij helpen en weet de oplossing. Alvast bedankt.

Hoe is de pomp bedrading? Onderaan hij de stekker? Maakt hij daar geen sluiting? Vaak ligt de buitenmantel eraf, en kan hij daar sluiting maken.

Arjen, aan de bedrading van de pomp is niets te zien.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

clk-p

Ben blij dat er in ieder geval gereageerd wordt nu :eusa_clap:
De mantels van de kabels zijn goed zover Henk en ik konden zien. Vraag me af hoe het abs systeem zo'n fout kan geven.
Kan het zijn Door lucht in het systeem of Door verouderde dot 4 ( al is deze wel mooi helder van kleur).

Misschien een gekke vraag. Maar hoe zet ik 12v op de pomp om hem te testen zoals KIM aangeeft   ???
Kwa elektra ben ik echt een noob ::)



KIM

In dat geval zou ik iemand vragen om je daarbij te helpen. Dan ben je ook in staat om de juiste diagnose te stellen.

Lucht in het systeem of verkeerde remvloeistof kan niet leiden tot foutcodes; de pomp foutcode wordt gezet op basis van spanningsval.

UserID6342

Bestaande stekker van de pomp los (die kleine stekker die op de controller zit), 2 draadjes pakken eentje op de massa en tegen de ene pool aan van de stekker die je net hebt losgemaakt, de ander op de plus van de accu en tegen de andere pool aan van de stekker.  Zodra je de 2e kabel erbij prikt in de kleine stekker die naar de pomp gaat, moet de pomp gaan draaien (wel grote stekker van controller even losmaken zekerheidshalve)

The Demon

Het is zeker weer "443 tijd", Olijfje heeft er ook weer last van.
Rechtstreeks stroom op de pomp gezet en gewoon draaien, dus waarschijnlijk toch (weer) de controller.

clk-p

Citaat van: Dirk342 op 16-05-2016 13:04:40
Bestaande stekker van de pomp los (die kleine stekker die op de controller zit), 2 draadjes pakken eentje op de massa en tegen de ene pool aan van de stekker die je net hebt losgemaakt, de ander op de plus van de accu en tegen de andere pool aan van de stekker.  Zodra je de 2e kabel erbij prikt in de kleine stekker die naar de pomp gaat, moet de pomp gaan draaien (wel grote stekker van controller even losmaken zekerheidshalve)
Citaat van: The Demon op 16-05-2016 14:52:27
Het is zeker weer "443 tijd", Olijfje heeft er ook weer last van.
Rechtstreeks stroom op de pomp gezet en gewoon draaien, dus waarschijnlijk toch (weer) de controller.

En dit gewoon doen met contact aan of uit?

The Demon

Citaat van: clk-p op 16-05-2016 15:32:56
Citaat van: Dirk342 op 16-05-2016 13:04:40
Bestaande stekker van de pomp los (die kleine stekker die op de controller zit), 2 draadjes pakken eentje op de massa en tegen de ene pool aan van de stekker die je net hebt losgemaakt, de ander op de plus van de accu en tegen de andere pool aan van de stekker.  Zodra je de 2e kabel erbij prikt in de kleine stekker die naar de pomp gaat, moet de pomp gaan draaien (wel grote stekker van controller even losmaken zekerheidshalve)
Citaat van: The Demon op 16-05-2016 14:52:27
Het is zeker weer "443 tijd", Olijfje heeft er ook weer last van.
Rechtstreeks stroom op de pomp gezet en gewoon draaien, dus waarschijnlijk toch (weer) de controller.

En dit gewoon doen met contact aan of uit?

Kan gewoon met contact uit, wel even de grote stekker loshalen zoals Dirk zegt, gewoon om zeker te zijn dat je geen onnodige schade veroorzaakt al is die kans klein.