Restart: Zakelijk genieten in een gereanimeerde ouwe 20 kleppert op gas..

Gestart door jan piet, 12-10-2009 13:52:43

Vorige topic - Volgende topic

jan piet

Zo, even een up-date!
Na een enorme kramp in de kaken van het grijnzen dan nu even gestopt met rijden om te scheren  ;D
Mannen : hij rijdt GE-WEl-DIG! Complimenten voor PG  :eusa_clap: :eusa_clap:
Voor een nette prijs (€560) zijn nagenoeg alle storingen verholpen, nieuwe oliedruksensor geplaatst, alle kabels nagelopen, afgefikte kabel hersteld, ABS draaiend gemaakt (kabels lagen verkeerd waardoor ze door de velgrand doorgeslepen zijn), draad van de lambdasonde was compleet in tweeën, tankontluchting was aan gekloot enz. Tenslotte is de auto in dit bedrag ook nog uitgelijnd en zijn de door mij geleverde voorbanden gemonteerd.
Daarnaast ion overleg met Peter besloten om ALLES in originele staat te herstellen (dus VVIS tijdelijk uitgeschakeld) om vanuit een herkenbare basis te gaan werken, Auto loopt geweldig, nu een paar duizend km testpiloten en dan de VVIS (moet ik nog een afspraak met Yits voor maken om te kijken waarom hij afwijkend reageert) er weer op.

In totaal heb ik juist gisterochtend berekend is er sinds 1 oktober 2009 € 8400 in de Volvo geïnvesteerd, dat is wel inclusief interieur, achterklep enz, maar wel geld  :o
Ik ga er dan ook vanuit dat de auto de komende periode van 2 jaar geen gekke dingen meer laat zien  :eusa_snooty: (buiten het reguliere onderhoud, de aircopomp ooit ene keer, de kachelradiateur ooit een keer en wat ophangingsdelen over 2 ton.  :eusa_pray:

én ding moet mij van het hart: gisteren stapte ik na 2 weken Scimi over in in de 855. Wat een vooruitgang in comfort! En wat een achteruitgang in power... :evil: Niet vooruit te branden, en je zit als in een bestelbus zo hoog in vergelijking met de Scimi. Waar je in de Scimi een sportschool uitspaart gezien de zwatre besturing ging ik de 1e bochten haaks om  :eusa_shhh:
Maar wat ben ik blij dat ik nu eindelijk weer kan genieten. Vandaag de komende testrit richting Starbuck  :eusa_dance: :eusa_dance:
GR,JP

daytonawim

Nou das goed nieuws man, maar wat een geld heeft dat gekost :-(

)()()sT

Heel fijn te lezen dat ie nu goed loopt!
Ik wil het nog maar eens zeggen: ik heb bewondering voor je doorzettingsvermogen en optimisme  :eusa_clap:

Rijden en nu hopelijk heel lang genieten!

Wout309t

Ik ben blij dat je er tevreden over bent joh!
Leuk dat PG er weer wat van heeft weten te maken. Ze waren 7 uur aan het klooien geweest geloof ik.. ;)
2011 V70 2.0T R-Design MT

Wout309t

Des te schrijnender trouwens dat na 7800€ investering de wagen in zo'n chaotische staat was...   :'(
2011 V70 2.0T R-Design MT

Freakybaby

Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

jan piet

Citaat van: Wout309t op 07-08-2010 10:31:56
Des te schrijnender trouwens dat na 7800€ investering de wagen in zo'n chaotische staat was...   :'(

:eusa_shhh: Kijk, jij begrijpt waarom ik 'nogal nijdig' ben  :eusa_whistle:
Maar nu moet alleen de pingelsensor nog, dus tot die tijd erg lief voor 'm zijn  :angel: Ben blij dat je mij de tip gegeven hebt tijdens de ZH meeting  :eusa_clap:

Gr,JP

Misha

Tjee, 8000 euro in nog geen jaar...

Ik heb bewondering voor je doorzettingsvermogen,ik had het ding echt weggegooid.

Laten we er van uit gaan dat het nu een paar jaar voorbij is !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

UserID6342

JP, doe mij, Yits en jezelf even een lol.  Kijk even onder het zekeringklepje in de motorruimte (4x torx 25 los) wat voor kleur jouw lichtrelais heeft.  Is dit een witte waar A en E op staat of een gele waar 104/108 opstaat.  Dan kan ik (en Yits ook natuurlijk) je waarschijnlijk zo al zeggen wat er anders is in je VVIS systeem.  Namelijk hetzelfde waar we met Freek ook tegenaan gelopen zijn.

Freakybaby

Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

jan piet

Hij rijdt nog steeds  ;D (althans, nu even niet maar straks dan weer) Gemiddeld 1:8 bij een matig tempo (niet boven de 4000 r/pm tot de pingelsensor vervangen / opgelost is)
Scheelt iig waarschijnlijk bekeuringen  :angel: :police: Deze week 4 enveloppen, heb ze nog maar even niet opengemaakt, komt dinsdag wel.
Gr,JP

daytonawim

Das super man, hopen dat het nog beter wordt :-)

Kijk maar uit straks mag je het speciale programma van Koos Spee gaan uitproberen :-(

jan piet

Citaat van: daytonawim op 08-08-2010 12:26:28

Kijk maar uit straks mag je het speciale programma van Koos Spee gaan uitproberen :-(

Heb zo'n vaag, door de rechter nog te bevestigen, vermoeden dat ik al aan de beurt ben.... Paar weken geleden onderweg naar de rechtbank voor een ander 'enthousiast voorval' gesnapt met een lasergun, en die was ook weer ter beoordeling officier van justitie... :eusa_boohoo:

Allemaal niet zo handig zullen we maar stellen. Dus voorlopig geen plakrubber onder de wielen, geen verlagingen, VVIS nog es even loslaten, postelastiek van mijn rechterknie naar de binnenspiegel, zwerfkei onder 't gaspedaal, en vooral veel bidden  :eusa_pray: :eusa_wall:

wouter1220

Zolang je die zwerfkei maar niet op t gaspedaal komt te liggen, zal het wel loslopen :)

Succes....

Vulk