Over de Fryske 2.5D-'wannabee'-R, en de XC

Gestart door Hiker, 19-01-2010 21:04:26

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: Hiker op 21-04-2010 23:08:08
:eusa_dance: Die is besteld.....dank u dank u voor het meedenken  :eusa_dance:

Graag gedaan  ;)

Ik had 'm een hele tijd bij m'n favorieten om eventueel in Roetmobiel te monteren.

Maar ja, die heb ik nu niet meer  :eusa_shifty:  ;D

Hiker

Wel grappig dat waar jij zo'n beetje klaar was begin ik met de zoektocht naar onderdelen......alleen heeft de mijne net iets minder km-en en dus nog vele te gaan....
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

jgvdv

dat kan ik wel voor je doen ja  no problemo , geef maar eens een gil wanneer je langs wilt komen

760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

Hiker

Vanmorgen even een klein schrik moment.....accu leeg..... Ik denk dat die z'n tijd gehad heeft. Gister tijdens de klus alleen de radio en binnen verlichting 2 uur aan gehad. Dat zou mi niet mogen leiden tot een lege accu. Gelukkig kon ik hem met start kabels en de citroen van vrouw aan de praat krijgen.
En wat rijdt het lekker met die alu inleg!! Hopelijk start hij dadelijk als ik de grill ga ophalen..... 
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Hiker

Gistermiddag wilde ik na m'n werk richting de blokjes grill......startte hij weer niet.

ANWB gebeld...uurtje later kwam de goede man me helpen. Expres heb ik niet een collega om starthulp gevraagd omdat ik de oorzaak wilde weten. Vanochtend was ik in Arnhem, en om dan daar ook weer met een lege accu te staan leek me niks.

Na met wat mulitmeters te hebben gemeten kwam hij tot de conclusie dat de accu stroom lekte ook al was alles uit en de deuren op slot.
Normaal mag een accu in rust 0,003 Amp lekken, de mijne lekte 0,3 Amp.

Om er achter te komen wat het was moesten we alle zekeringen na lopen. Gelukkig was het bij de 3e die we eruit trokken raak: Zekering '15': Binnenverlichting, dashboardkastverlichting, 'rode' verlichting in de deur, gordelwaarschuwing en als de zekering eruit is de melder dat de achterklep openstaat.

Dus veroorzaker gevonden, zekering eruit en rijden maar. En jawel, na een uurtje startte hij gewoon weer na het tanken.

Wat ik me nu ernstig afvraag hoe dat lekken nu ineens kan gebeuren......

Woensdagavond heb ik de midden armsteun eruit gehad en dus de stekkers die daar onder zitten los gehaald. Het enige wat ik niet gedaan heb is de min-pool van de accu gehaald.
Ik kan me niet voorstellen dat dat het euvel van de lekkage kan veroorzaken maar het is wel het enige wat er na de laatste woensdagmiddag start gebeurt is. Donderdagmorgen was de accu leeg....

Wie o wie heeft het antwoord, hoe ik de lekkage kan verhelpen???

Maar de grill staat erg mooi, en oh ja, voor € 50 mocht ik de rolhoes ook overnemen....toch leuk zo'n liefhebber die z'n auto morgen inruild voor een XC70 ('05).....

De BLOKJES Grill

Zomertrim...met gapend gat boven de voortrein...

Sbv

weer een punt van de lijst. Staat erg netjes die blokjes gril

Henk855

Mooi hoor die grill, zoek er ook nog 1 voor de V70 roetbak
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

elianmars

Haiko, het zou kunnen dat er een microswitch in één van de deuren blijft hangen, waardoor er verlichting blijft branden.

Ik had het ook bij Roetmobiel. Door een hangende switch in de bijrijdersdeur bleef de instapverlichting aan die kant branden, evenals het rode lampje in de deur. Ik heb het slot uit de deur gehaald en de switch gangbaar gemaakt .

Ergens op het forum staat daar een handleiding voor (kan nu niet linken via m'n telefoon).

Hiker

Ik ga, denk ik, zondag zoeken. In ieder geval bedankt voor de tip.

Ik bedankt mooi de mooie grill woorden  :eusa_clap: ;D ;D

Ik heb mazzel gehad: ik heb een marktplaats advert geplaatst http://link.marktplaats.nl/338010218....en na een paar dagen kreeg ik een reactie van iemand dat hij al 1,5 jaar op zoek was en zij dat het me toch niet ging lukken. :eusa_think: Geduld helpt, of wel ik was de advert alweer vergeten, toen ik 6 dagen geleden het volgende mailtje kreeg ik via MP:

Citeerhallo,

ik heb een zeer mooie originele blokjes grill voor een V70 classic (1999), deze past ook op de 1998 V70. Het betreft het laatste classic model dus met blauw volvo logo.

wel moet je dan de originele volvo grill inruilen.

150 euro bijbetalen.

Wat heen en weer gemaild, en voor wat meer euri's heb ik de USA knippers en de rolhoes ook maar overgenomen.

Nu staan de 'Flippie'-voorveren op de rol en in juni hoop ik toch 17'' pegs te vinden, en anders rij ik naar Gorredijk en laat daar €1000 achter voor een imi set met banden......of heeft iemand een betere suggestie....Darius wil een R uit GB halen...en misschien zitten daar knappe velgen onder voor weinig.....

Wie o wie wil van Peg of ander dan toch maar Comets af.... ;D ;D ;D

Hele mooie Columbia's te ruilen...NOT ???

jgvdv

dan in gorredijk geen wanlis aan laten meten....

Hiker

Citeerdan in gorredijk geen wanlis aan laten meten....

@ jgvdv: Wat is/ zijn  'Wanlis'???

Sbv

Citaat van: Hiker op 24-04-2010 17:18:07
Citeerdan in gorredijk geen wanlis aan laten meten....

@ jgvdv: Wat is/ zijn  'Wanlis'???
Wanli zijn goedkope chineese banden. Begin er niet aan zou ik zeggen. Liever iets geld erbij voor fatsoenlijke banden.
Waarom imi pegs en geen originele voor 799 heb je een leuk setje nieuwe 17"

jgvdv

jgvdv

wil er alleen nog heldere koplampen in...

Bas850

"to finish first, you first have to finish"