Over de Fryske 2.5D-'wannabee'-R, en de XC

Gestart door Hiker, 19-01-2010 21:04:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Sbv

Kan je de hoezen niet gewoon overzetten ?

mehn

Citaat van: elianmars op 05-06-2010 23:31:34
Ik zie trouwens niet wat er mist aan je wagen :eusa_shifty:

Het zwarte driehoekje aan de raamstijl boven de handgreep van het achterportier.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Hiker

AND MEHN is the WINNER!!!!! yeeeeaaaahhhhhhhhhh.

Hoezen overzetten...ja, alles kan.......kan je de stoelverwarming dan ook overzetten....wie weet dat....en wil eventueel helpen....regio Noord.....

Zou het kunnen dat de gordelspanner er ook nog mee te maken heeft. Sinds die leren stoelen erin zitten doen de gordelherinneringlampjes het ook niet meer...en die grijze stekker is óver'....wellicht dat het daar aan licht.

Elianmars: van welk jaar was jou roffel?
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Sbv

Zijn Roetmobiel was van 1999. Stoelen zijn uit een engelse V70r gekomen uit 97 of 98

elianmars

Er gaat me ineens een (SRS)lampje branden!
Ik hoop dat dit de oplossing is :eusa_pray:

Hoogstwaarschijnlijk moet je de gordelhouder van je originele bestuurdersstoel overbouwen.
Aan die houder zit een kabeltje,
dat, als ik het goed heb, in de grijze stekker moet worden geplugd.

Dat kan ook de reden zijn dat je nog steeds een foutmelding krijgt.

Ik heb dat de eerste keer dat ik een ander interieur heb ingebouwd (ben van pluche naar half leder en van half leder naar R interieur gegaan) ook gehad.
Na montage van de originele gordelhouder ging het lampje vanzelf uit.

Hiker

Laten we hopen dat dat het is.....ik zat me al af te vragen waar die ene stekker van was....zodra ik bezig ga horen jullie het resultaat....

En voor de leek als ik: de stoel zit toch alleen met een paar moeren/ bouten vast????

Thanks voor de reacties......you guys are great....
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Hiker


CiteerHoogstwaarschijnlijk moet je de gordelhouder van je originele bestuurdersstoel overbouwen
@Elianmars: Gaat het alleen om de bestuurderstoel?
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Sbv

Citaat van: Hiker op 06-06-2010 20:24:53
Laten we hopen dat dat het is.....ik zat me al af te vragen waar die ene stekker van was....zodra ik bezig ga horen jullie het resultaat....

En voor de leek als ik: de stoel zit toch alleen met een paar moeren/ bouten vast????

Thanks voor de reacties......you guys are great....
4 Stuks als het goed is

elianmars

Citaat van: Hiker op 06-06-2010 20:26:15

CiteerHoogstwaarschijnlijk moet je de gordelhouder van je originele bestuurdersstoel overbouwen
@Elianmars: Gaat het alleen om de bestuurderstoel?

Bij mijn wagen was het alleen de sluiting van de bestuurdersstoel.

Misschien eerst de sluiting van de originele stoel afhalen en in de stekker pluggen? Dan hoef je niet de huidige stoel uit te bouwen.

Hiker

Ik heb van originele stoel de sluiting eraf gehaald en de stekker geplugd: 'sluitingverklikker' doet het dan weer, srs-lampje bleef branden. (Ik heb hem niet gestart, dat controleer ik morgen wel als ik ga werken.

Weet een van jullie ook of je alleen de sluiting eraf kan krijgen (zonder al te veel geweld = stuk gaan), dit om niet de stoel te hoeven uitbouwen....

Verder zie ik aan de sluiting van het lederen interieur een (gelijksoortig) snoer zitten maar die verdwijnt de zitting in, iemand enig idee? En als ik de stoel eruit heb zal ik die draad er toch uit moeten krijgen.....zie foto's......





Please advice....
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

thuur

Citaat van: mehn op 06-06-2010 11:01:51
Citaat van: elianmars op 05-06-2010 23:31:34
Ik zie trouwens niet wat er mist aan je wagen :eusa_shifty:

Het zwarte driehoekje aan de raamstijl boven de handgreep van het achterportier.

Dat is toch niet meer vanaf '99?


Gr ???

Hiker

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

elianmars

Ik weet niet meer precies hoe het nou zat met de gordelsluitingen van Roetmobiel.
Zit er aan de gordelsluiting van de bijrijdersstoel ook nog een kabeltje, of mist dat? Zoja, kijk eens of er bij de originele stoel wel een kabeltje aan hangt.

Ik zal eens kijken of ik de post kan vinden, waarin het heb vermeld. Dan weet ik weer of het nou de bestuurderskant, of de bijrijderskant was, die de foutmelding gaf.

Hiker

** UPDATE ** UPDATE ** UPDATE ** UPDATE ** UPDATE ** UPDATE **

Het heeft even geduurd maar nu eindelijk is m'n SRS-lampje gedoofd...... :eusa_dance:

Ik heb nu én volleer  ;D ;D én geen lampje ÉN een tevreden vrouw  :eusa_naughty:...het vertrouwen in mijn klusvaardigheden van haar waren tot een dieptepunt gedaald: Kopen we een betrouwbare Volvo, installeer ik leer en vervolgens brandt er een rood lampje.....en ik maar zeggen dat het goed komt en dat zo'n lampje niks uitmaak.... ??? :eusa_whistle: Yeah right, try to convince her.... :eusa_pray:

Ik wil elianmars  :eusa_clap: :eusa_clap: en jgvdv  :eusa_clap: :eusa_clap: heel erg bedanken voor de hulp: elianmars voor de eerste tip om AWC (airbag warning cancelers) te plaatsen  :eusa_think: en vervolgens de ultime tip om ook de gordelhouder over te zetten  :eusa_dance:.
En jgvdv voor het helpen met de gordelhouder over te zetten  :eusa_clap: en zonet het deleten en resetten van de computer (of what ever) :eusa_clap:.

Voor de volledigheid hier de checklist wat te doen bij het installeren van een interieur van voor MY1999 in een auto vanaf  MY1999 en waarbij na installatie het srs lampje blijft branden:

  • bestel 2 AWC weerstanden bij je lokale autoshop (en zij bestellen het bij http://www.autostyle.nl/productfind.aspx?make=&model=&indexno=&searchfor=weerstand&latest=False&universal=False)
  • optie: bestel 2 originele connectors om de originele airabagconnector aan te kunnen sluiten(www.airbagbank.eu/)
  • soldeer de weerstand op de losse connector 2x (of direct aan de stekker in de auto)
  • De-install oude interieur
  • zet de originele gordelhouder(s) over op de andere (te plaatsen) stoelen (alleen degene met een grijze stekker, bij mij was het alleen de linker)
  • Plaats de connector+AWC in de originele stekker onder de stoel (links (en eventueel rechts)
  • Sluit de grijze stekker van de gordelhouder aan
  • Uitlezen computer
  • Verwijder de meldingen en reset het geheel.

Als het goed is gaat bij het starten het lampje na de standaard controle gewoon uit.

Nu alleen nog even langs Fasttech, en eventueel Pul in Urk en dan is het eerst goed zo....... ;D ;D ;D

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

elianmars

Mooi dat het eindelijk in orde is! :D

Dus het lampje gaat nu branden zodra het contact er op gaat en dooft weer als de wagen gestart is, zoals het hoort?