Achteraf inbouwen electrische/verwarmde spiegels en verwarmde stoelen

Gestart door V70geRwin, 08-02-2010 12:25:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70geRwin

Ligt die bedrading er standaard al?

M.a.w. kan ik met een setje spiegels, stoelen en schakelaars voor in de tunnel e.e.a. zo inpluggen?

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

UserID6342

Bij een 850 kan het wel, maar is afhankelijk van de auto of de bekabeling er (al) ligt.  Zul je dus eerst even moeten kijken.  We hebben het nu al genoeg meegemaakt dat er geen aansluiting zit voor een rechtse elec en verwarmde spiegel, of dat er geen bekabeling ligt onder de tunnelbak voor de spiegels en ramen.  let wel ik heb het hier dus over de vaste aansluitpunten onder je middenconsole dus dat die ontbreken.

Advies is dan ook om even de asbak, etc. te verwijderen dan weet je zeker of dat de hoofdkabels er liggen.  het enigste wat dan nog kan ontbreken is de kabel naar het rechteraansluitpunt bij de voordeur voor zowel je ramen / spiegels.  Hetzelfde geld voor de stoelverwarming, even onder 1 stoel kijken en je weet genoeg.

V70geRwin

Citaat van: mehn op 08-02-2010 13:05:44
Wat voor 'n auto? Modeljaar?

850 estate, bj 1995 estate 10v

@dirk, waar hangt het vanaf of de kabels er al liggen of niet, zit daar nog een lijn in?

haasje

Als er nu helemaal niets inzit van electrische ramen en/of spiegels, is de kans vrij groot dat de voorbereiding er niet is.

UserID6342

Citaat van: haasje op 08-02-2010 15:55:47
Als er nu helemaal niets inzit van electrische ramen en/of spiegels, is de kans vrij groot dat de voorbereiding er niet is.
mee eens en zul je dus zelf aan de gang moeten om deze kabels te trekken / erin te krijgen.

V70geRwin

zit nog nix in want anders  :angel:

dus af fabriek toch aparte kabelbomen afhankeliijk vd opties?

UserID6342

Yep, de kans is dan idd heel groot dat de kabelbomen er ook niet liggen dus of deze zelf trekken, of een originele kabelboom op sloop halen maar dan moet wel je hele dashboard eruit

Vulk

Omgekeerd kan ook hoor. Mijn auto is op zowat alles voorbedraad.

Zetelverwarming, dashspeakers, D-stijl speakers, elektrische ramen achter, ... ging allemaal zonder extra kabels te trekken.
Kabels voor mistlichten zitten er ook in alsook voor eventuele koplampwissers. Wat geluk hebben dus.

Jeff

Meestal zijn 95 em 96ers volgens mij wel voorbedraad, die wagens die ik tot nu toe op de sloop heb gezien die waren heel vaak wel voorbedraad. Zou toch even een kijkje nemen, het is zeker de moeite waard en niet eens zoveel werk om het voor elkaar te krijgen, als je sleutelen leuk vindt teminste :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

haasje

Citaat van: Jeff op 08-02-2010 20:00:23
Meestal zijn 95 em 96ers volgens mij wel voorbedraad, die wagens die ik tot nu toe op de sloop heb gezien die waren heel vaak wel voorbedraad. Zou toch even een kijkje nemen, het is zeker de moeite waard en niet eens zoveel werk om het voor elkaar te krijgen, als je sleutelen leuk vindt teminste :)

Ik weet wel zeker van niet. Ik heb al bij 2 auto's ingebouwd, de ene was een my95 en de andere een my96. Het ging om beide gevallen om een instapmodel; (bijna) geen opties

Jeff

Oke, dan zit er inderdaad heel veel verschil in dus tussen bepaalde types ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

mehn

In de mijne was alles voorbereid behalve electrisch bedienbare stoelen en koplamphoogteverstelling (het deel van de multiestekker naar de schakelaar), dat heb ik zelf moeten doen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

UserID6342

Dus eerst even kijken of er iets ligt (onder je stoelen onder je asbak) en dan kun je (pas) verder gaan denken over het hoe en wat....

V70geRwin

Citaat van: Dirk342 op 09-02-2010 07:34:37
Dus eerst even kijken of er iets ligt (onder je stoelen onder je asbak) en dan kun je (pas) verder gaan denken over het hoe en wat....

ga ik doen!