Hoe zuinig is jouw Diesel

Gestart door Hiker, 19-02-2010 10:10:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fredtref

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 30-03-2010 16:49:36
CiteerNa de pomp afstelling (staat perfect afgesteld) 1 op 13,3 is dus wel iets zuiniger geworden, maar niet wat ik had verwacht.

En je luchtfilter? Is die vers? Of rijd je in z'n 4 op de snelweg? Ik snap anders dit verbruik niet.

Ewout

Zal nu mijn luchtfilter vervangen, en ja ik rij in mijn 4 op de snelweg (at) ;D

Ewout Schalkwijk

Owww, was ik ondertussen vergeten.... AT is natuurlijk niet zo zuinig als MT. Toen ik mijn 850Tdi nog had en iedere dag Zeewolde - Joure reed. Had ik ook een verbruik wat in die reeks lag. Toen heel gewoon voor mij. Nu rijd ik iedere dag woon-werk zo'n 65 km en met slechts zo'n 80 a 90 km/h op de klok in een MT, nu haal ik zo gemiddeld 1 op 15 a 1 op 15,5. Die twee liter per honderd km is heel goed te verklaren in het verschil van bak. Luchtfiltertje kan bij twijfel sowieso geen kwaad.

Groet,

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

fredtref

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 30-03-2010 17:14:30
Owww, was ik ondertussen vergeten.... AT is natuurlijk niet zo zuinig als MT. Toen ik mijn 850Tdi nog had en iedere dag Zeewolde - Joure reed. Had ik ook een verbruik wat in die reeks lag. Toen heel gewoon voor mij. Nu rijd ik iedere dag woon-werk zo'n 65 km en met slechts zo'n 80 a 90 km/h op de klok in een MT, nu haal ik zo gemiddeld 1 op 15 a 1 op 15,5. Die twee liter per honderd km is heel goed te verklaren in het verschil van bak. Luchtfiltertje kan bij twijfel sowieso geen kwaad.

Groet,

Ewout

Nieuw filter zit er nu in (was wel nodig), ik weet dat een AT meer verbruikt dan een MT, daar ik momenteel 90 % snelweg rijdt en niet boven de 120 uit kom, wacht nu de volgende tankbeurt af.

Groet vanuit Huizen de parel van 't Gooi ;D ;D ;D

Dieselross

 
CiteerNa de pomp afstelling (staat perfect afgesteld) 1 op 13,3 is dus wel iets zuiniger geworden, maar niet wat ik had verwacht.

Dit hetzelfde verbruik als mijn V70, ik heb wel een automaat.
Vandaag weer gemeten, 1 op 13,1

Misschien wordt het verbruik minder met een afgedopte EGR, maar bij mij gaat dan weer dat lampie branden...  :-[

Ewout Schalkwijk

Ik dacht niet dat de EGR invloed op het verbruik heeft. Ik heb de mijne van de winter afgesloten (slangetje losgekoppeld) en dan is je verbruik altijd hoger dan in het voorjaar. Door de wisselende temperaturen door het jaar heen, is het moeilijk te bepalen of iets echt invloed heeft.

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Dieselross

Heb je hem nog steeds afgedopt? Ik zit er aan te denken om van die plaatjes er op te zetten.

Ewout Schalkwijk

Ja, hij is nog steeds dicht. Ik heb geprobeerd de EGR te verwijderen maar ik kreeg hem niet los. Aangezien de motor bijna niet meer rookt, ga ik er vanuit dat de klep dicht is. Geen idee of dat een goede aanname is.  :eusa_think:

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

canecorsoeric

Ik rijd volgens de computer   5,2 l voor 100  km gemiddeld .Maar naar eigen reken werk ( dagteller/tanken) haal ik goed 1 op 16. Wel heel rustig rijden(=gasgeven) en niet boven de 120. V70 d .

Ciao Eric
Chiaro e Tondo

Dieselross

Citaat van: canecorsoeric op 04-04-2010 12:46:59
Wel heel rustig rijden(=gasgeven) en niet boven de 120. V70 d .

Ciao Eric

Ben jij dan die ene die altijd vooraan rijdt.... in de file?  :eusa_think:

Ewout Schalkwijk

Netjes op de rechterbaan is dat toch geen probleem?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Fritzie

Volgens de boordcomputer (V70 tdi automaat, 1997) zit ik al tijden steady op 6,7 liter/100 km......snelweg maar ook korte stadsritjes...

Niet schlecht volgens mij.....Ik heb geen zware rechtervoet (hoewel die giga-rookwolk bij een kickdown wel hilarisch is!!) en hou me in de regel vrij netjes aan de maximumsnelheden....

rpakuypers

#71
Nu met boordcomputer staat er 5,9 (1 op 16,9) op de display als gemiddeld verbruik en is het met de CC op 80 zelfs 4,4 en dan kan ik met een volle tank zelfs 1460 km rijden .......... wellicht wat optimistisch  :D

Voor alle duidelijkheid : km-stand 242927, handgeschakeld, airco (nog even) inactief en 80% binnenwegen en afgedopte EGR.

Groet,
Roger

kyro

daadwerkelijk tussen de 1/15,2-15,5   
70 % snelweg
handgeschakeld,
kmst. 396000

andrevv

Hej,

In de meivakantie naar Hongarije geweest met man/vrouw en 3 kinderen met bagage. Snelheid zo tussen 110 en 130. Het verbruik was 1:16.
Ik ben daar erg blij mee.

Groeten,


andre
volvo 855 tdi (189000km)

Hiker

nu het zomer is, is m'n verbruik aanrdig beter geworden: met snelweg 1:15, door de week alleen maar 80 km: 1:16,5....

Dus moet ik vooral niet in de winter zo'n poll starten....
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha