Brandstof toevoer probleem in bocht naar rechts. Update P2

Gestart door StevenTC, 31-03-2010 11:06:30

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Met draaiende motor kan ook, maar maakt normaal niets uit.
Je moet na het uitlezen wel resetten.

StevenTC

Citaat van: Ludo op 11-04-2010 14:51:35

Dank je ga ik even proberen

StevenTC

Citaat van: StevenTC op 11-04-2010 14:53:05
Citaat van: Ludo op 11-04-2010 14:51:35

Dank je ga ik even proberen

Geprobeerd en met testen A3 viel motor uit. Alleen start hij nu niet meer :(

Ludo

Dan heb je te vaak op het knopje gedrukt.  ;D

Het lijkt me toch duidelijk de nokkenassensor.
A3 is voor het abs, moet je zowieso niet hebben hiervoor, A2 en A6 wél.

StevenTC

Citaat van: Ludo op 11-04-2010 15:14:18
Dan heb je te vaak op het knopje gedrukt.  ;D

Het lijkt me toch duidelijk de nokkenassensor.
A3 is voor het abs, moet je zowieso niet hebben hiervoor, A2 en A6 wél.

Ik heb het knopje gedaan zoals in omschrijving lol
Dus nu ik a3 heb gedaan is er een probleem met me ABS?
Nokkenas sensor vervangen en gaan met die banaan?

Ludo

Als er iets foutgaat met uitlezen, is het normaal voldoende om het contact af te zetten en opnieuw proberen.

Kijk ook eens naar de kabels van de nokkenassensor en krukassensor.
Als die te kort bij mekaar komen, of bij een bougiekabel, krijg je ook dit symptoom.

StevenTC

Citaat van: Ludo op 11-04-2010 15:21:20
Als er iets foutgaat met uitlezen, is het normaal voldoende om het contact af te zetten en opnieuw proberen.

Kijk ook eens naar de kabels van de nokkenassensor en krukassensor.
Als die te kort bij mekaar komen, of bij een bougiekabel, krijg je ook dit symptoom.

Dank je Super Ludo gaan we even checken

StevenTC

Ik heb er even foto's van gemaakt want zover ik het zie loop alles zoals het hoord maar misschien zie ik het verkeerd.

Turbo-Geek

Kijk eens naar de connector op de MAF.
Soms helpt het om de kabel met een tie wrap om de luchtbuis heen te houden, zo houd je de kabel van de MAF connector strak.
Weleens vaker gezien dat hij een soort van kabelbreuk had bij de connector doordat die kabel heen en weer bewoog.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

StevenTC

Citaat van: Turbo-Geek op 11-04-2010 15:44:01
Kijk eens naar de connector op de MAF.
Soms helpt het om de kabel met een tie wrap om de luchtbuis heen te houden, zo houd je de kabel van de MAF connector strak.
Weleens vaker gezien dat hij een soort van kabelbreuk had bij de connector doordat die kabel heen en weer bewoog.

Dank je voor de tip ga ik gelijk even doen

Ludo

Als ik de eerste foto zie, zou ik zeggen dat de kabels mekaar raken onder de stekker.

Hier kun je een stukje uitleg lezen dat Thuur geschreven heeft daarover: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,7209.0.html

StevenTC

Citaat van: Ludo op 11-04-2010 15:48:28
Als ik de eerste foto zie, zou ik zeggen dat de kabels mekaar raken onder de stekker.

Hier kun je een stukje uitleg lezen dat Thuur geschreven heeft daarover: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,7209.0.html

Dank je Ludo ga het gelijk even lezen

StevenTC

Citaat van: StevenTC op 11-04-2010 16:31:33
Citaat van: Ludo op 11-04-2010 15:48:28

Dank je Ludo ga het gelijk even lezen

Heb het gelezen ga eens kijken voor een oplossing. Zat zelf te denken alu tape om de draden van de 2 sensoren te wikkelen

mehn

Als ik zo naar de foto's kijk is het erg nat onder de nokkenassensor en kijkt het laatste stukje kabel dat de nokkenasssensor ingaat ook nat te zijn.
Haal anders de nokkenassensor er eens uit en kijk of het daar binnen niet vol met olie zit. Dan heb je misschien een nokkenaskeerring lek.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

StevenTC

Citaat van: mehn op 11-04-2010 17:28:21
Als ik zo naar de foto's kijk is het erg nat onder de nokkenassensor en kijkt het laatste stukje kabel dat de nokkenasssensor ingaat ook nat te zijn.
Haal anders de nokkenassensor er eens uit en kijk of het daar binnen niet vol met olie zit. Dan heb je misschien een nokkenaskeerring lek.

Dat klopt daar was een lekkage ik heb de keerring van het weekend vervangen ook die van de ontsteking maar die wat andere probleempjes tussendoor nog niet kunnen schoonmaken :)