T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

maartendeb

Ik vind/denk van wel ;D

fooc

maartendeb

Gister weer geklust met de Utrecht crew! Voor mijn wagen een oliewissel, en lekkage oliekoeler verhelpen, voor StefanCJ oliewissel, voor BenB binnenste/buitenste stuurkogels en nog een hele waslijst voor als we nog tijd over zouden hebben.

Die ochtend eerst even bij Auto & Emotie langs geweest. Sinds de distributiewissel/koelwaterslangen lekte de wagen een klein beetje koelwater. Samuel had het lek vrij snel boven water, nadat hij het koelsysteem op druk had gezet (handig tooltje), èn nadat hij mij er op had geattendeerd dat m'n winterbanden verkeerd om zaten, doh :eusa_doh:

Het siliconen slangetje dat achter het blok langs loopt druppelt wat onder druk. Gelukkig is het lek boven water en is het iets kleins. Even een nieuw slangetje voor regelen en ik kan weer slapen :eusa_pray: Top service weer van deze garage, highly recommended voor regio Utrecht!

Daarna door naar de klusplek. Dit keer een open schuur met uitzicht op de weilanden:

Eerst aan de gang met de wagens van Stefan en Ben:

De stuurkogels/stangen van Ben was even wat werk, het zat allemaal behoorlijk vast:

Hier moest ik wel even om lachen, originele Volvo tie-wraps ;D

I can haz spacers? :P

Verder dan de stuurstangen/kogels (en spacers) zijn we niet gekomen bij Ben. Toen nog de oliewissel bij de mijnes, getapt uit Stefan's 20 liter Shell Helix 5W40 vat.

Midlock dop stilleven:

O-ringen van de oliekoeler vervangen, want hij lekte daar:

Ook de peilstokrubber vervangen, want daar lekte hij ook:

Vanochtend nog even gekeken, daar lekt hij nu nog steeds  :eusa_doh: Peilstok opnieuw gemonteerd, even aankijken voorlopig. Verder zitten de winterbanden weer de goede kant op, haha wat dom toch. Heren het was mij weer een waar genoegen! :)

Als laatste heb ik vanochtend een leren achterbank gescoord mèt stoelverwarming:

Ik zoek alleen nog de verbindingskabel naar de banken toe, dan heb ik alles compleet. 1 rugleuning heeft een lelijke plek, die zet ik over van mijn huidige achterbank. Daarna likje Leerlooier erover en hij kan erin, wordt een leuk klusje weer, zin in :) Hebben die 2 passagiers die we in het jaar hebben richting de wintersport het behaaglijk achterin. En wat blijkt, er zitten nog cup holders in ook, het wordt nog eens een super deluxe limo zo!

Taranis

Mooi bankje zo! :eusa_clap: Zo leuk om telkens meer opties in je auto te bouwen :)

arjen850

Duidelijk, jullie hebben een geweldige dag gehad :eusa_clap: Echt leuk dat men via dit forum elkaar zo weet te vinden :D
Achterbankje is echt mooi man, krijg je een zweetreet van, met zacht wordende kont torrels ;D

Jans Duiven

Citaat van: arjen850 op 11-12-2011 20:09:29
Duidelijk, jullie hebben een geweldige dag gehad :eusa_clap: Echt leuk dat men via dit forum elkaar zo weet te vinden :D
Achterbankje is echt mooi man, krijg je een zweetreet van, met zacht wordende kont torrels ;D

Ah, dingleberries!  ;D

Maar zonder gekheid: Mooi geklust heren!

maartendeb

Hehe ranzig ;D Wim ik zal die mat binnenkort even bij Stefan in de achterbak gooien, kijken of het past. Kan namelijk geen onderdeelnummer voor de S70 vinden  :eusa_think:

henry classic v70

Hey, daar heb je die armsteun mèt bekerhouder die ik zoek... wanneer kan ik 'm komen ophalen Maarten ;D
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

UserID6342

Citaat van: henry classic v70 op 12-12-2011 16:43:07
Hey, daar heb je die armsteun mèt bekerhouder die ik zoek... wanneer kan ik 'm komen ophalen Maarten ;D
Jij ook al ;D  Zoek er ook nog eentje, zit met een kinderzitje op die plek en die gebruiken we hier toch niet meer ;D

maartendeb

Hehe heb je topic gevonden Henry. Ja wat een mazzel weer, stond niet eens op de Marktplaats foto :D Kinderzitje kan er bij ons nu ook uit, ongebruikt ;D

henry classic v70

Ja man heb jij ook een keer mazzel toch :eusa_clap:
Er komen zo steeds meer opties in de wagen, mooi hoor!

Moeten Dirk en ik nog maar even blijven zoeken naar zo'n armsteun ;)
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

StefanCJ

Euh ... Wat een prachtfoto van mij weer zeg  ;D

Leuke klusdag gehad, binnenkort maar weer een nieuw vat olie bestellen voor onze volgende oliewissel.
:)

Sbv

Maarten, ga je voor ieder jaargetijde een ander interieur ?

maartendeb

Citaat van: Sbv op 12-12-2011 20:53:17
Maarten, ga je voor ieder jaargetijde een ander interieur ?

Hehe ik blijf aan de gang he. Als dit interieur klaar is weer verder met het R interieur ;)