probleempje voor de diehard puzzelaar

Gestart door streevertje, 09-02-2004 20:49:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

streevertje

Sinds mijn frontale aanrijding met m'n '92 850 glt, is me het volgende opgevallen: Als de auto rijd is er niets aan de hand, maar zodra ik moet afremmen voor een verkeerslicht of  wat dan ook, vallen de wijzers van mijn brandstofmeter en temperatuurmeter naar beneden. Ze blijven beneden liggen zolang ik stil sta. Op het moment dat ik ga rijden, gaan ze synchroom terug naar de juiste waardes. en dit gebeurd iedere keer dat ik stil sta.
Het probleempje doet zich pas voor sinds dat akelige 323f ervoor in is gegaan. Wie o Wie, kan mij raad geven?
m.vr.gr. Emiel kuipers

Reitse

Schade aan een draad(boomp)je ergens?

streevertje

nee de draadboom is heel. De schade was beperkt tot m.kap, voorbumper, koplampen en knipperlichten.

denkweb

Massa probleem wellicht? Controleer eens of de platte massa-kabel vanaf de accu nog naar het chassis loopt en goed vast zit...

Derks

Vallen ze gelijk uit als je het rempedaal aantikt, of moet er echt vertraging van de auto zijn?
als het bij alleen het aantikken van de rem al gebeurd, lees: de remlichten gaan aan, zou het daar een sluitingtje kunnen zijn.
Of wellicht in het rembekrachtigings systeem. als je je voet van de rem afhaalt bij stilstand, is het probleem dan weg?

( niet dat ik er echt verstand van heb, maar doe ook maar een gokje)

gr Derks

BartRas

Is het ook bij gas los laten of alleen bij remmen. Als je weer heel voorzichtig gaat rijden gaan ze dan bij 1 km/h weer werken of niet. Wees ff wat duidelijker in wanneer wel en/of niet, denkt wat makkelijker mee
there is no substitute for PK's

streevertje

de meters vallen pas op het moment dat ik stil sta, of ik de rem nu vast heb of niet, dat maakt niet uit. Zodra ik weer ga rijden, springen ze gelijktijdig terug in de juiste stand. Het is op zich wel een grappig probleem, twee wijzers die afzonderlijk van elkaar werken en toch hetzelfde reageren.

martijn.

Dit klinkt meer al een printplaat probleem van je comi-instrument.
Of idd een massaprobleem.
Snelheidsmeter is een elecronisch signaal,misschien reageren de meters daarop.


jetse

heb je de spanningsregelaar al gecontroleerd?

Ben123

FF helpen maar?
De massa aansluitingen van het dashboard zittten onder de motorkap,wellicht iets vergeten vast te zetten of los???????
Even de massa,s die in de binnenschermen zitten checken!

kelly

goede morgen

ik had een vraag heb je dat probleem met die meters nog ooit kunnen vinden en wat was dat dan want ik heb nu ineens het zelfde mijn 850 heeft nooit schade gehad en hij begon er zo maar mee

ik hoop dat je mij hier mee kunt helpen

m.v.g.

thuur

Zoals Gast Ben123 heeft gezegd:

Kijk eens naar de massa-aansluitingen (tussen koplamp en accu). Deze stekkerrail zal hoogstwaarschijnlijk enorm vervuild zijn. Schoonmaken kan nooit kwaad. Met remmenreiniger gaat het best, kijk wel uit voor je lak!! (dat veeg je er nl. ook zo af met remmenreiniger..)


Of we ooit nog van streevertje horen weet ik niet..
Laatste login: 14-11-2004 00:34:16 ;)


Gr 8)

kelly

bedankt voor de snelle reactie ga meteen aan de gang en hoop dat het lukt

m.v.g.

kelly

ik heb ff de massa's los gemaakt schoon gemaakt was niet veel werk alleen is het probleem hier mee niet opgelost als de auto ook maar iets rolt doen ze het meteen wel
de massa kabel van het schutbord naar de motor zat wel los die heb ik vast gemaakt maar dat was het dus ook niet
wat nu??waar moet ik zoeken ???

thuur

#14
Kijk, da's pas snel ;)

Heb je ook de rail zelf los gehad en schoongemaakt daar waar ie contact maakt met het chassis?

En die andere massakabel van motor naar schutbord (zijn er 2)?

Als je de auto op contact zet en je duwt er zelf tegenaan, doen de meters het dan ook? Of moet de motor perse lopen?

Zitten de stekkers ook goed in de dashboardconsole? (Bovenkant dashboard eraf en goed nakijken, kun je meteen de lampjes vervangen indien nodig ;))

En je had de dikke massakabel van de accu ook nagekeken? (zie post boven)


Gr 8)