motor temperatuur sensor

Gestart door DD, 01-03-2011 09:03:47

Vorige topic - Volgende topic

DD

Van het weekend de ECC uitgelezen. Deze geeft geen foutmeldingen via de ledjes maar ik heb toch het idee dat de temp niet goed blijft in de auto.
Uiteindelijk via de obd2 toch 1 storing gevonden namelijk, hij kreeg geen signaal van de motor temperatuur sensor. Ik zie wel netjes de meter in het dashboard oplopen naar 3 uur.
Nu is de vraag zit er nog een tweede temp sensor in het blok die voor de ECC is en zo ja waar vind ik die. (het gaat hier om een 2,5 10v uit 99)

Ik heb hier wel nog een post gevonden over het ventilatortje met de NTC deze zal ik zeker ook schoonmaken maar een storings vrije ECC is ook wel fijn.

thuur

Motortemp.signaal is niet alleen het metertje wat je ziet. De klokkenwinkel is verantwoordelijk voor het doorsturen van het signaal naar de ECU en ECC. Hetzelfde geldt b.v. voor het snelheidssignaal. Dat het aankomt in de klokkenwinkel wil nog niet zeggen dat het aankomt bij andere computers. Heb je foutcodes op de klokken?

ECC heeft nog een eigen temp.sensor, rechts onder de bumper in de windgeleider/bumperrooster. De linker is van de boordcomputer.

Gr 8)

DD

thuur bedankt,

ik heb geen foutmeldingen in de klokken of op de ecc. Als je hem uitleest heeft de ecu ook geen foutmeldingen alleen de ecc meld dat hij geen motor temp signaal krijgt. Ik zal eens kijken naar de temp sensor van de ecc in de bumper. De beschermkap is recent los geweest ivm distributie riem wissel, wellicht dat hierbij de kabel of de sensor beschadigd is.

thuur

Citaat van: DD op 02-03-2011 08:19:18
thuur bedankt,

ik heb geen foutmeldingen in de klokken of op de ecc. Als je hem uitleest heeft de ecu ook geen foutmeldingen alleen de ecc meld dat hij geen motor temp signaal krijgt. Ik zal eens kijken naar de temp sensor van de ecc in de bumper. De beschermkap is recent los geweest ivm distributie riem wissel, wellicht dat hierbij de kabel of de sensor beschadigd is.

Check voor corrosie op de stekker. Ook kan zo'n sensor spontaan het leven laten. Kosten iets van 20 euro nieuw bij de dealer.

Gr ;)