Nieuwe Remmen nodig!

Gestart door Boom, 18-05-2004 17:00:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

M a r c

#105
Citaat van: reneetje op 17-02-2005 18:35:15
De geboorde gaten gaan dichtzitten met het remstof??????Da's een goeie...., wat voor stukken rem jij van je blokken af ???

Ik heb dit ervaren in de praktijk met geboorde Zimmermann schijven (die doen het dus écht slecht op een 850! Binnen 1 maand zo krom als een hoepel) en ook bij mijn vorige AP-Racingset! De ene met EBC remblokken en de andere met Mintex en daarna ook met EBC Red-stuff blokken. Je remt er geen stukken af, maar de gaten zitten op den duur gewoon dicht.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Rudi

Citaat van: MH op 17-02-2005 18:39:01
Citaat van: reneetje op 17-02-2005 18:35:15
De geboorde gaten gaan dichtzitten met het remstof??????Da's een goeie...., wat voor stukken rem jij van je blokken af ???

Ik heb dit ervaren in de praktijk met geboorde Zimmermann schijven (die doen het dus écht slecht op een 850! Binnen 1 maand zo krom als een hoepel) en ook bij mijn vorige AP-Racingset! De ene met EBC remblokken en de andere met Mintex en daarna ook met EBC Red-stuff blokken. Je remt er geen stukken af, maar de gaten zitten op den duur gewoon dicht.

Hoe zit het met garantie dan?A-P heeft die geperforeerde schijven wel verbeterd nu,heb ze thuis en voor de zomer zet ik ze eronder.Zal mij benieuwen dan...
Dr.Go-Fast...

M a r c

Citaat van: Rudi op 18-02-2005 21:55:55
Citaat van: MH op 17-02-2005 18:39:01
Citaat van: reneetje op 17-02-2005 18:35:15
De geboorde gaten gaan dichtzitten met het remstof??????Da's een goeie...., wat voor stukken rem jij van je blokken af ???

Ik heb dit ervaren in de praktijk met geboorde Zimmermann schijven (die doen het dus écht slecht op een 850! Binnen 1 maand zo krom als een hoepel) en ook bij mijn vorige AP-Racingset! De ene met EBC remblokken en de andere met Mintex en daarna ook met EBC Red-stuff blokken. Je remt er geen stukken af, maar de gaten zitten op den duur gewoon dicht.

Hoe zit het met garantie dan?A-P heeft die geperforeerde schijven wel verbeterd nu,heb ze thuis en voor de zomer zet ik ze eronder.Zal mij benieuwen dan...


Geen idee. Ik weet wel dat ik mijn geboorde AP-schijven toen voor gegroefde heb gewisseld.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

reneetje

Nou , ze zitten eronder. Dit zijn de hoofdrolspelers :



Ervaringen volgen ......... ;)

Rene ;D

thuur

Dat euh... ziet er helemaal niet verkeerd uit!!


Gr 8)

YellowBanana

Uhm, zie ik het nu goed dat het gatenpatroon niet constant is? Het lijkt op de foto alsof de gaten linksonder veel dichter bij elkaar zitten als de overige op de schijf. Als dit zo is dan hou ik me hart vast voor het kromtrekken van de schijven (heb ook zoiets op mijn banaantje gehad..... :-\ )

thuur

Het patroon is volgens mij wel constant. 5x 3 gaten, dan 2x 3 gaten die dichter bij elkaar zitten, dan weer 5x 3 en 2x 3.

Boven en onder vertekent volgens mij door de foto.


Gr 8)

M a r c

#112
Waarom zit de hele remblok onder het kopervet? Er hoeft alleen wat kopervet op de gedeeltes waar de remblok glijdt en waar de zuigers aanliggen. Nu zit er zoveel vet op dat er binnen de kortste keren veel vuil en zand aan hangt. Advies: snel schoonmaken en alleen daar vet gebruiken waar het nodig is.

Ik hoop echt voor je dat ze (blijven) werken. Maar vertrouwen heb ik er vooralsnog niet in, daarvoor heb ik al teveel bras gezien (en geprobeerd) de afgelopen jaren....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

YellowBanana

voor een goede opwarming van de schijven moet het gatenpatroon geheel constant zijn naar mijn mening. Heb dit nog nooit gezien en de functie ontgaat me. Heeft misschien iemand hier een verklaring voor?

baxie

Volgens mij heb ik deze remschijven ook op mijn t5 zitten. Ze zitten er nu een half jaar onder en ze bevallen uitstekend!



reneetje

Citaat van: MH op 24-02-2005 23:11:16
Waarom zit de hele remblok onder het kopervet? Er hoeft alleen wat kopervet op de gedeeltes waar de remblok glijdt en waar de zuigers aanliggen. Nu zit er zoveel vet op dat er binnen de kortste keren veel vuil en zand aan hangt. Advies: snel schoonmaken en alleen daar vet gebruiken waar het nodig is.


20 jaar doe ik dit op deze manier, en met mij nog duizenden monteurs, ff de kwast met kopervet langs de achterkant de blokken, en jij komt weer met kant tekeningen.
Sorry dat ik dit verder niet uitleg, maar geloof mij nu maar dat er meerdere wegen naar Rome leiden, buiten de weg die jij naar Rome uitgelegd hebt.

Rene :P


M a r c

Citaat van: reneetje op 25-02-2005 01:40:13
Citaat van: MH op 24-02-2005 23:11:16
Waarom zit de hele remblok onder het kopervet? Er hoeft alleen wat kopervet op de gedeeltes waar de remblok glijdt en waar de zuigers aanliggen. Nu zit er zoveel vet op dat er binnen de kortste keren veel vuil en zand aan hangt. Advies: snel schoonmaken en alleen daar vet gebruiken waar het nodig is.


20 jaar doe ik dit op deze manier, en met mij nog duizenden monteurs, ff de kwast met kopervet langs de achterkant de blokken, en jij komt weer met kant tekeningen.
Sorry dat ik dit verder niet uitleg, maar geloof mij nu maar dat er meerdere wegen naar Rome leiden, buiten de weg die jij naar Rome uitgelegd hebt.

Rene :P



Je kunt niet echt tegen goedbedoelt commentaar wel?

Dan doe je het al 20 jaar verkeerd en die duizenden monteurs ook. Ik heb zelf nog nooit een monteur een remblok zo vol vet zien smeren. Remmen en teveel vet gaan niet samen! Ik hoop dat de monteurs zoals Jeroentjuh e.d. op dit forum dat even willen beamen want van mij neem jij toch niks aan om een of andere vreemde reden....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Johann

Kan toch wel een potje kopervet schelen op jaarbasis.. :P

855-Champagne

Gaat weer lekker jongens :(

baxie

Ik ben ook al jaren monteur en heb nog nooit gezien dat ze zoveel vet op de achterkant van de blokken smeren!(geen van de monteurs zelfs bij ons)
Alleen wat vet tegen de aanliggende delen en voor de rest niets. Anders is het over 2 weken 1 grote zandklomp.