Nieuwe Remmen nodig!

Gestart door Boom, 18-05-2004 17:00:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jeroentjuh

Tja ik doe ut ook alleen op de delen die contact met elkaar hebben. Zo kan het ook, maar trekt wel zand en vuil aan.
Maar beter iets teveel dan helemaal nix, want wat er teveel op zit raak je vanzelf wel weer kwijt....

Maar als je dit dagelijks doet kun je op jaarbasis toch heel wat kopervet besparen ;)


Op mijn oude Golf G60 had ik 280mm OMP RS (gegroefd/geboord) schijven met Ferodo DS2500 blokken. Vond ut echt prima remmen, en ook nix geen ander geluid met remmen.


M a r c

#121
Citaat van: Jeroentjuh op 26-02-2005 16:29:10
Op mijn oude Golf G60 had ik 280mm OMP RS (gegroefd/geboord) schijven met Ferodo DS2500 blokken. Vond ut echt prima remmen, en ook nix geen ander geluid met remmen.

Zijn zeer zeker héél goed die OMP schijven, die worden namelijk gemaakt in de fabriek van CTF Italy. Die remschijven zijn echt voor de race- en rallysport ontwikkeld.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Zippo

Die heb jij toch op jouw website staan? ;D

Zippo

Emiel

Ik ben ook voorzichtig aan het rondkijken voor nieuwe voorremmetjes, en wil absoluut niet het standaard Volvospul. Nu heb ik van een bekende Volvo tuner een prijsopgaaf gekregen. Het gaat hier om Brembo schijven van ongeveer 140 Euro per stuk en speciale blokken die over de 200 euro :o waren. De schijven zijn hitte behandeld enzo. Heeft er iemand ervaring met deze remschijven? Het zijn 280 mm schijven btw...

Emiel... ;D

M a r c

...ik meen dat Scub met die Brembo-schijven niet zo'n goede ervaringen had. De naam Brembo klinkt natuurlijk 'magisch' maar het schijnt toch in veel gevallen ook niet dé oplossing te zijn.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

JCviggen

Citaat van: MH op 10-05-2005 09:49:58
...ik meen dat Scub met die Brembo-schijven niet zo'n goede ervaringen had. De naam Brembo klinkt natuurlijk 'magisch' maar het schijnt toch in veel gevallen ook niet dé oplossing te zijn.

Brembo heeft veel verschillende kwaliteitslevels als het op schijven aankomt...de laagste zijn standaard volvo schijven (130-150€ per 2), maar als je wat meer begint te betalen voor de duurdere modellen is er niks op aan te merken..
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

M a r c

Citaat van: JCviggen op 10-05-2005 10:10:04
Citaat van: MH op 10-05-2005 09:49:58
...ik meen dat Scub met die Brembo-schijven niet zo'n goede ervaringen had. De naam Brembo klinkt natuurlijk 'magisch' maar het schijnt toch in veel gevallen ook niet dé oplossing te zijn.

Brembo heeft veel verschillende kwaliteitslevels als het op schijven aankomt...de laagste zijn standaard volvo schijven (130-150€ per 2), maar als je wat meer begint te betalen voor de duurdere modellen is er niks op aan te merken..

De tijd zal het leren.... ik ben vrij achterdochtig altijd als het over remmen gaat voor de 850. Heb de afgelopen jaren al zoveel aanbieders en merken gehad die allemaal beloofde dat het dé oplossing was  :-\ Heb momenteel dan wel erg goede schijven maar uiteindelijk kun je bij hevig misbruik natuurlijk álles krom krijgen. Veel mensen vergeten om de remmen goed (al rijdend) af te laten koelen na enkele stevige remacties en zetten de auto met gewoon met gloeiende remschijven weg. Ook de keuze van remblokken is belangrijk.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

JCviggen

precies, ik heb m'n standaard 850 schijven/blokken (zucht) nog niet krom gekregen, ook na ze een paar keer héél erg heet te hebben gestookt...wel even rustig rijden om ze af te koelen en er NIET mee blijven stilstaan.

qua performance blijven ze wel waardeloos natuurlijk ::)
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Emiel

Ik vind de Volvo remmen op zich niet slecht als je een rustige rijder bent, maar die enkele keer dat losga ;), en moet hard remmen, heb ik er toch niet zo het vertrouwen in. Nu trillen ze niet, maar er ontstaan rare plekken op de schijven. Maar als ik het heb over schijven van 140 per stuk, dan zijn dat niet de goedkopere brembo's, toch? Op de site van Brembo kan ik erg weinig info vinden... :P

Emiel..... ::)

beezz

Ik ben er door een monteur bij Serva op gewezen dat er onder onze R "grote remmen" zitten.
Wel origineel Volvo en ze remmen echt heel goed! Dat zou toch voldoende moeten zijn?
Volvo heeft toch een naam op te houden als het om veiligheid gaat?
Of is het de bedoeling dat je echt het circuit opgaat? ;D ;D
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

reneetje

Citaat van: beezz13 op 11-05-2005 23:34:19
Ik ben er door een monteur bij Serva op gewezen dat er onder onze R "grote remmen" zitten.
Wel origineel Volvo en ze remmen echt heel goed! Dat zou toch voldoende moeten zijn?
Volvo heeft toch een naam op te houden als het om veiligheid gaat?
Of is het de bedoeling dat je echt het circuit opgaat? ;D ;D

Daar hoef je niet het circuit voor op, de standaard Volvo remmen zijn leuk tot ongeveer 150 km/h, daarna is het angstzweet tussen je bilnaad :-[
Gewoon weg onbegrijpelijk dat men zulke  remmen op dergelijke snelle/zware auto's kan en mocht zetten.
Maar goed , hier is al genoeg over geschreven hier, en over de vervangssetjes non Volvo nog meer ............... :-X

Rene :-\

beezz

Citaat van: reneetje op 11-05-2005 23:44:20
Citaat van: beezz13 op 11-05-2005 23:34:19
Ik ben er door een monteur bij Serva op gewezen dat er onder onze R "grote remmen" zitten.
Wel origineel Volvo en ze remmen echt heel goed! Dat zou toch voldoende moeten zijn?
Volvo heeft toch een naam op te houden als het om veiligheid gaat?
Of is het de bedoeling dat je echt het circuit opgaat? ;D ;D

Daar hoef je niet het circuit voor op, de standaard Volvo remmen zijn leuk tot ongeveer 150 km/h, daarna is het angstzweet tussen je bilnaad :-[
Gewoon weg onbegrijpelijk dat men zulke  remmen op dergelijke snelle/zware auto's kan en mocht zetten.
Maar goed , hier is al genoeg over geschreven hier, en over de vervangssetjes non Volvo nog meer ............... :-X

Rene :-\

Maar waar zit het dan in? Fading? Niet genoeg remvermogen ? Niet goed aangrijpen?
Toen ik onze R uit Duitsland haalde, heb ik een aantal keer goed doorgegast en ook behoorlijk moeten remmen.
Er is mij toen niets opgevallen.
Kunnen jullie iets specifieker zijn dan alleen te zeggen dat het niet goed werkt. Ook op de thread over remmen word ik weinig wijzer. Wel veel negatieve oordelen , maar niet erg specifiek. Ook over de non Volvo's lees ik erg weinig constructieve kritiek.  :-\ :-\
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

JCviggen

Aangrijpen is prima, remvermogen gaat nog wel, maar uithouding...noppes :(

Erg leuk als je bv even een circuit opgaat, na 3 keer remmen is je pedaal een spons en zie je de rook van de blokken af komen

de nieuwe Rs zijn de eerste volvos die eindelijk eens remmen hebben die naam waardig
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

mehn

Citaat van: beezz13 op 12-05-2005 10:45:30
Maar waar zit het dan in?

In de enkele remcylinder  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Rudi

Citaat van: MH op 10-05-2005 10:39:02
Citaat van: JCviggen op 10-05-2005 10:10:04
Citaat van: MH op 10-05-2005 09:49:58
...ik meen dat Scub met die Brembo-schijven niet zo'n goede ervaringen had. De naam Brembo klinkt natuurlijk 'magisch' maar het schijnt toch in veel gevallen ook niet dé oplossing te zijn.

Brembo heeft veel verschillende kwaliteitslevels als het op schijven aankomt...de laagste zijn standaard volvo schijven (130-150€ per 2), maar als je wat meer begint te betalen voor de duurdere modellen is er niks op aan te merken..

De tijd zal het leren.... ik ben vrij achterdochtig altijd als het over remmen gaat voor de 850. Heb de afgelopen jaren al zoveel aanbieders en merken gehad die allemaal beloofde dat het dé oplossing was  :-\ Heb momenteel dan wel erg goede schijven maar uiteindelijk kun je bij hevig misbruik natuurlijk álles krom krijgen. Veel mensen vergeten om de remmen goed (al rijdend) af te laten koelen na enkele stevige remacties en zetten de auto met gewoon met gloeiende remschijven weg. Ook de keuze van remblokken is belangrijk.

Wat heb jij er nu onder Mark?Ik heb nu die geperforeerde schijven van A-P en die voldoen erg goed,dat ' decoupeerzaag geluid ' van de gegroefde schijven is ook weg ;D  

Laat ze ook altijd afkoelen,thuis de AT nog zo'n 10 min in de neutraal stand.

Dr.Go-Fast...