koppeling ontkoppelt niet boven 2500 RPM

Gestart door cas, 08-06-2011 17:15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cas

zoals de titel meld, een maatje heeft een 850 waar dit bij gebeurd. als je onder het toerental blijft, kan je gewoon door tot de 5e.

iemand een idee? druklagergroep? vacuumlekkage?

ik snuffel ondertussen nog even door hier in de koppelingsgroep  ;)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

S. Brouwer

Wanneer is de koppelingsplaat voor het laatst vervangen? Klinkt meer als doorslippen.

NinaPaul

Dus je moet vertrekken boven de 2500toeren voordat de koppeling ontkoppelt?

:eusa_think:
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

BarryB

De hulpkoppeling cilinder ontluchten of vervangen. Beste wat je kan doen is "druk op het systeem zetten" dan heb je hem in 2 min ontlucht.

NinaPaul

maar wat heeft lucht te maken met het toerental? lucht in het systeem is daar toch geheel onafhankelijk van?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

BarryB

Als daar lucht in zit heb je meestal kans dat je Koppelingspedaal op de bodem blijft.

Maar hij kan er ook slecht van gaan schakelen.

NinaPaul

"niet ontkoppelen" is niet gelijk aan "slecht ontkoppelen"


Daarom mijn vraag
CiteerDus je moet vertrekken boven de 2500toeren voordat de koppeling ontkoppelt?

Eerst een duidelijk storingsbeeld en dan kunnen we met zijn allen een duidelijk antwoord geven
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

ulkeman

Citaat van: NinaPaul op 10-06-2011 20:13:39
"niet ontkoppelen" is niet gelijk aan "slecht ontkoppelen"


Daarom mijn vraag
CiteerDus je moet vertrekken boven de 2500toeren voordat de koppeling ontkoppelt?

Eerst een duidelijk storingsbeeld en dan kunnen we met zijn allen een duidelijk antwoord geven

leer jij eerst maar is goed lezen voordat je uberhaupt goed antwoord kunt geven.


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

NinaPaul

#8
dat is nu juist het verschil wat ik duidelijk probeer te maken....

een aan/uit situatie of een slip situatie.... en wanneer (aangezien ontkoppelen = verbinding verbreken. Dus niet ontkoppelen is verbinding behouden)

ach ja.....
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

cas

Citaat van: NinaPaul op 10-06-2011 20:24:30
dat is nu juist het verschil wat ik duidelijk probeer te maken....

een aan/uit situatie of een slip situatie.... en wanneer (aangezien ontkoppelen = verbinding verbreken. Dus niet ontkoppelen is verbinding behouden)

ach ja.....

zoals ik zeg,

je kunt de koppeling wel intrappen en proberen te schakelen boven  de 2500 toeren, maar dan moet je hem met een hoop gekraak en gedoe in de versnelling "rammen".
daaronder werkt hij in elke versnelling zonder problemen.

dus ja, als je het zo bekijkt, hij behoud de koppeling boven de 2500 toeren. en eronder ontkoppeld hij wel.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

thuur

Heb je de versnellingsbakolie al eens vervangen?

Als je de pook 'tegen de versnelling' legt, en je wacht even, schiet hij dan ook niet in de versnelling?


Gr :eusa_think:

Jack v

klevende sychromessen, boven de 2500rpm is het snelheidsverschil van de assen te groot.

Misschien zoals Thuur zegt eens olieverversen met eventueel een flushmiddel.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

MVeldhuis

En als je boven de 2500 rpm de koppeling intrapt en gas geeft, versnelt ie dan wel of gaat alleen je toerental omhoog?

mjansen

mijn cross 20v heeft dit ook, die moet je in zn 2 rossen en dan zit hij met een elastiek vast zodat hij er niet uitknalt, bij mij zijn de synchromessen stuk

cas

tenks heren,

hier ga ik verder mee werken  ;)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....