Daniël en z'n C70

Gestart door DanielE, 26-06-2011 16:12:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DanielE

#90
Zo heerlijke roffel vakantie zit erop, gisteravond weer thuisgekomen. 4000 kilometer erbij mogen zetten  ;D

Aan de middelandse zee  8)

Tijd voor nivomats :)

Helaasch besloot de roffel sinds afgelopen vrijdag erg slecht te gaan starten. Zo slecht dat ik bang was dat ik niet meer thuis zou komen met m'n eigen auto :o. Op advies van de reisverzekaar langs de dichtstbijzijnde Volvo dealer gereden maar die had, zoals verwacht, geen tijd ;). Gelukkig met eigen vervoer thuis gekomen :eusa_clap:

Hoogste tijd om dit probleem op te lossen!
Nou vond ik hem in vergelijking tot mijn vorige 850 al niet zo vlot starten, ik dacht altijd dat dit mogelijk met de Lpi installatie (injectoren) te maken kon hebben... Dit lijkt dus niet zo te zijn, na 100 kilometer op benzine te hebben gereden start hij even beroerd.

De auto start nu altijd slecht maar nog slechter als de motor warm is. Naar mijn idee zou dit dus heel goed de temp. sensor kunnen zijn?

Uit de pijp komen mooie zwarte pluimen en een benzinelucht.

Wanneer de auto eenmaal even loopt, loopt hij prima.

Wat ik zelf bedacht had om te controleren:
-temperatuursensor
-benzinedrukregelaar
-lmm?

Zijn er nog meer dingen die ik zou moeten controleren? Er branden geen storingslampjes, foutcodes ga ik nog laten uitlezen.
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

DanielE

Mannen ik heb jullie hulp nodig. Ik ben twee keer bij Nordicar geweest die de techniek uitgebreid hebben onderzocht.
- rotor en verdeelkap zijn vervangen, die waren niet meer in orde (stonden al op mijn lijstje maar dat is nu al gedaan)
- op mijn verzoek de temperathuur ;) sensor

Resultaat; ik ben +€200,- lichter en het probleem is er nog steeds!
Er zijn geen foutcodes aanwezig.

Benzineafsluiter is oké, benzinedruk is oké.

Nordicar geeft aan dat het omdat ze geen foutcodes hebben het in de papieren zal gaan lopen wanneer ze het verder gaan onderzoeken. Dat kan altijd nog wat mij betreft maar eerst wil ik jullie om advies vragen: zijn er nog zaken die ik kan controleren?

Kort samengevat: de auto start slecht, nog slechter wanneer hij warm is. Drie of meer pogingen zijn nodig, waarbij de auto 'pruttelt' en uitvalt. Het probleem doet zich pas voor wanneer de auto even (bijvoorbeeld een uur) heeft stilgestaan! Als hij eenmaal even loopt, loopt hij als een zonnetje!

Ik zit met de handen in het haar, wil de auto graag in orde hebben! :eusa_doh:
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

UserID6342

Geef je wel of geen gas bij het starten, als de motor eenmaal loopt loopt die  dan ook meteen mooi stationair ?

DanielE

Ik geef geen gas bij het starten. Vanmiddag wel geprobeerd trouwens, maakt geen verschil.
Zie onderstaand filmpje, gefilmd op de dag dat het probleem is ontstaan.
http://www.youtube.com/watch?v=wYjeK_P5Xrs&feature=share&list=ULwYjeK_P5Xrs
Normalieter start ik natuurlijk nooit zolang door.
Hij loopt heel rommelig, als het toerental zo schommelt valt hij soms uit. Na even lopen is het over, of na wat gas geven. Dan stottert hij even.
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

UserID6342

Beetje lastig te zeggen zo, maar zou het niet kunnen dat je injectors lek zijn / open blijven staan

DanielE

Ik zou het niet weten, ik denk wel dat er na even stilstaan brandstof (benzine) lekt, ergens... Want volgens mij verzuipt hij gewoon in de benzine!
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

DanielE

Morgenochtend naar Nijmegen, eens kieken of Dirk de startproblemen kan achterhalen en hopelijk oplossen :)
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

UserID6342

En we hebben het gevonden; benzinedrukregelaar zo lek als een mandje en een setje rotte bougiekabels erop die aan het doorslaan waren.  Gaat allemaal weer goedkomen dus ;D

Broabander

Toch frapant dat ze bij Nordicar dan zeggen dat de benzinedruk in orde is, of ben ik nou gek? :eusa_think:
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

DanielE

Nogmaals bedankt Dirk, leuk om even ge-ouwehoerd te hebben ;)
@Broabander, helemaal eensch. Ik heb specifiek, vooraf, gevraagd om de drukregelaar na te kijken. Net zoals de brandstofdruk zou dit in orde zijn.

Ben net langs geweest en het bij ze voorgelegd aangezien het me niet helemaal lekker zat. Wordt a.s. maandag zeer redelijk opgelost, hopen dat we er dan vanaf zijn :D
Hou jullie op de hoogte ;)

Het servicelampje brand sinds de laatste start, terwijl de laatste beurt 10.000 km terug is, service-interval zal wel niet goed zijn gereset ::)
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

UserID6342

Citaat van: DanielE op 27-09-2012 16:40:57
Het servicelampje brand sinds de laatste start, terwijl de laatste beurt 10.000 km terug is, service-interval zal wel niet goed zijn gereset ::)
Je kon wel weer eens aan een beurt toe zijn hoor Daniël.  Zoals ik je heb laten zien waren de bougies ook niet al te denderend meer (maar dat had niets met de klacht te maken).

Wel fijn om te horen dat Nordicar mee wilt denken met je en ze het aanstaande maandag meteen oppakken.

DanielE

Maar het lampje gaat toch pas weer branden als de ingestelde bereikte tijd en/of kilometers zijn bereikt? Inderdaad, hij had het zelf het liefst meteen opgelost maar dat was heel begrijpelijk niet mogelijk wat planning betreft.
Inderdaad, bougies zijn na 10.000 kilometer al weer slecht, vind ik toch nog wel snel eigenlijk.
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

grijzev70tdi

Citaat van: DanielE op 27-09-2012 16:55:14
Maar het lampje gaat toch pas weer branden als de ingestelde bereikte tijd en/of kilometers zijn bereikt? Inderdaad, hij had het zelf het liefst meteen opgelost maar dat was heel begrijpelijk niet mogelijk wat planning betreft.
Inderdaad, bougies zijn na 10.000 kilometer al weer slecht, vind ik toch nog wel snel eigenlijk.

Zijn er toen bij de beurt ook nieuwe bougies in gekomen dan?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

DanielE

Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

The Volvoboy

Sorry dat ik even je topic leen Daniel  :-[

Maar die van ons heeft moeite met starten na lang op contact staan (minimaal 5 minuten op stand II). De eerste startpoging slaat ie meteen aan, om vervolgens weer uit te vallen. Startpogingen erna moet je langer doorstarten, slaat ie aan, maar valt net zo goed weer uit. Ook als je flink wat gas geeft valt ie gewoon uit. Enige mogelijkheid is de sleutel eruit halen en weer opnieuw starten. Moet je iets langer doorstarten en wat gas geven, maar dan blijft ie wel lopen. Is dit normaal dat ie weer uitvalt na een poosje op contact te hebben gestaan?
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km