De Zilverschuit - Toespoor vergroten voor betere rechtuitstabiliteit?

Gestart door Ries van de Zilverschuit, 28-12-2011 16:59:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ries van de Zilverschuit

#15
Er komt binnenkort een setje Dynaudio's in mijn bezit en daar wil ik graag een HA-7400-versterker (zo een uit een C70) aanknopen, vanonder de bijrijdersstoel.  Ik heb al lopen zoeken in allerlei Volvo-documentatie naar welke kabel ik nodig hem om de versterker, de luidspreker en de SC-805 aan elkaar te knopen. Nog geen onderdeelnummer kunnen vinden.

Verschillende hier hebben dat al eens gedaan, las ik hier en daar. Maar welke kabel jullie daarvoor gebruiken is mij nog niet helder. Wie kan mij verder helpen?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

daytonawim

Waarschijnlijk heb jij de kabel niet onder je stoel liggen, maar even kijken/controleren kan geen kwaad.

Even Hunter of zo bellen, die hebben er vast wel een liggen uit een sloper.

Ik heb er net een verpatst.

Overigens moet je dan nog wel iets freubelen v.w.b. de speaker stekker onder je stoel en de schroef aansluiting op de versterker.

Ries van de Zilverschuit

#17
Gebruikte je dan een zelf aangepaste kabelboom (9452030) van de standaardversterker? (De HA-4350, ook voor onder de bijrijdersstoel).

Heb alleen een aansluiting voor de stoelverwarming liggen.

Er zijn geen kant-en-klare bomen voor de door mij gewenste verbinding?  

Hunter had niets liggen overigens, althans niet voor de HA-7400. In de C70 was deze kabelboom helemaal geintegreerd, vandaar dat ik hem ook niet tegenkom in de documenatie, vermoed ik.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Sbv

Je zal een bestaande kabelboom moeten aanpassen. Die van de C70 loopt door de hele auto. Ik heb er ooit 1 uit een C70 gehaald en uiteindelijk het maar opgegeven en de bestaande aangepast.
Daytonawim heeft in een audio topic dacht ik eea al wel aangegeven

daytonawim

Je moet gewoon de kabelboom voor de HA-4350 gebruiken, op de sloop even een kabel met passende connector
zoeken ( die dus in de brede connector past die onder je stoel uit komt) die kan je gebruiken om de schoef aansluiting weer stekkerbaar te maken.

Ik heb toen zelf een stekker geknutseld.


Ries van de Zilverschuit

Dat is helder. Ik ga achter die kabelboom aan en een bijpassende stekker.

De kabelkleuren van de kabelboom voor HA-4350 komen overeen met de kleuren van dat stuk kabel dat op de HA-7400 geschroefd zit? Anders moet ik op zoek naar een schema.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

daytonawim

#21
He he , dat is idd even pielen geloof ik  :eusa_whistle: :eusa_whistle:


hier vind je wel wat je zoekt denk ik.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,43042.75.html


Voor de juiste contra stekker gewoon even naar de sloop en even kijken of er een is die moet
passen en vol bezet is, waarschijnlijk moet je wel wat geleide randjes verwijderen, want bij
Volvo heeft elke stekker zo'n beetje zijn eigen passing ( kan je ook niks fout doen  ;D ;D )

Mijn stekker heb ik van de oude versterker verwijderd, en daar draden aan gesoldeerd.

Robster480

Als je inderdaad een HA-4350 kabelboom vindt en die combineert met de kabelboom die ik heb liggen dan moet het lukken :) Schema met welke draad van de HA-4350 kabelboom aan welke draad van de kabelboom die ik heb liggen moet heb ik ook nog wel voor je :)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

Ries van de Zilverschuit

Nou met deze info kom ik er wel uit, vermoed ik. Eerdaagse komt de versterker binnen met de twee originele schroefoogkabels uit  een C70. Dan zal ik het eens uitvoerig onderzoeken.

Ik hou met aanbevolen voor het schema, Robbie!
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Ries van de Zilverschuit

#24
Nou, de kabelboom voor de HA-4350 kan de dealer niet meer leveren. Dus ik moet zelf aan de slag. Ik vermoed dat ik met een Parrot-verloopkabel of een afgeknipte radiokabel uit een sloper plus een iso-volvo wel een alternatief kan knutselen.

Zit alleen nog met die DIN-signaalkabel. Schijnt wat ouderwets te zijn. Is dit het goede exemplaar, dat jullie weten?

DIN 6p kabel
6 pin DIN-plug - 6 pin DIN-plug




Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

thuur

Dat ligt aan de hoek waaronder de pinnen tov mekaar zitten. Bij de Conrad type nr. 6.


Gr 8)

Ries van de Zilverschuit

Dan zal dit hem wel zijn. Ga het gewoon bestellen, kost ook de hoofdprijs niet.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Ries van de Zilverschuit

Even wat anders:ik wil een interieur uit 2000 (van een classic natuurlijk) overnemen. Ik neem aan dat dat qua montage geen probleem zal zijn van zowel de voorstoelen als de achterbank.

Wel een probleem met de gordelhouders (overzetten) en de zijairbags in de stoelen. Mijn voorstoelen hebben mechanische airbags met de sensor aan het stoelframe, bij die uit 2000 zijn ze elekronisch gestuurd. Drie opties:
1) laten voor wat het is: dus geen werkende zijairbags.
2) mechanische airbag overzetten naar de 2000-stoelen. Wie heeft hier ervaring mee? Kan het qua bevestiging?
3) Bekleding inclusief kussens van de 2000-stoelen overzetten op de frames van de 1997-stoelen, waarbij de airbags kunnen blijven zitten. Wie heeft hier ervaring mee? Is dit te doen?

Gaan in eerste instantie voor optie 2 en 3. Gaat die niet lukken of raden jullie dat af wegens de hoeveelheid werk, dan ga ik voor optie 1. (Kan eigenlijk niet in een Volvo natuurlijk).

Wie heeft wijze raad?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Sbv

De afmetingen van de latere airbag's zijn anders. Ik heb er ooit eens naar gekeken.

Optie 1 is de meest snelle

Het is een ^*#%$^(%$ werk om de bekleding weer los en vast te zetten

Jans Duiven

Zag ik nu jouw Volvo staan in een garage in Uden?

Geen halve maatregelen qua onderhoud.  ;D