Ton's Saffron Pearl V70R verder met de V70NN D5

Gestart door TonV70R, 30-01-2012 09:11:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

scania164

Mooie R!
Persoonlijk vind ik de originele spiegels mooier...


Mvg chris

TonV70R

KM Stand 320.781

Vorige week bij de Volvo dealer maar eens even de spullen besteld voor het vervangen van de carterventilatie. Ik wil gewoon zeker weten dat dit goed is en weet niet wanneer het de vorige keer vervangen is.

Eerst de spullen maar eens los halen



Zo kom je dan de kabelafscherming tegen als je er iets aan zit. Gelukkig had ik van alle maten 3 meter besteld bij Conrad, dus dat kon meteen vervangen worden waar ik onder het spruitstuk bij kon komen. De rest volgt nog.



Gelukkig was het allemaal redelijk mooi schoon




Donkere delen is remmenreiniger waarmee ik wat schoongespoten heb voordat de boel los ging.

Nieuwe beschermslang eromheen (klemmetje zat er hier nog niet op



Nieuwe carterventilatie gemonteerd, incl. de slang welke richting de turbo loopt.



Spul weer dicht



Daarna het gasklephuis nog gereinigd en een nieuwe pakking gemonteerd.
Ik heb er vanavond even mee gereden, geen lekkage te zien. Morgen dus maar weer mee naar het werk.
Morgenavond de velgen voor de nieuwe winterbanden wegbrengen, dan kunnen die er aankomend weekend ook weer op.

Wat  binnenkort nog te doen:
Koplampwissermotor vervangen;
l.a deur microswitch vervangen;
Overige vacuüm leidingen vervangen;
hoofdsteunen voorzien van dvd schermen;
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

TonV70R

#92
Even weer een berichtje om mijn Blog een beetje uptodate te houden.

KM Stand 320954

Vanaf 17 november liggen de winterbanden weer onder de R.
Ik heb een setje van Joost overgenomen en daar 4 nieuwe Vredestein banden op laten leggen. Setje Perfo's eerst even netjes schoongemaakt en in de was gezet, daarna de bandjes laten monteren.







(met de oude banden er nog onder en ja ze zijn inderdaad wat zacht op de foto)

Maar eens kijken hoe deze banden bevallen, was een mooie aanbieding dat was ook de reden om voor deze banden te kiezen naast dat deze erg weinig geluid zouden produceren.

De Michelin banden op de Comets liggen er nu zo'n 15.000 onder en zijn al redelijk aan vervanging toe   ::). Misschien nog een paar duizend km maar dan mogen ze er wel weer onderuit.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

TonV70R

Afgelopen week een oliekoeler voor de automaatbak besteld.
Afgelopen zomer (en het was goed warm) er mee op vakantie geweest met de caravan erachter en dat ging eigenlijk wel goed, bultje op maar even in de 3 ipv de D.
Na een goed gesprek met een forumlid toch maar even gekeken of er een extra koeler gemonteerd zat, maar deze zat er niet op.
Besloten om een koelerset te bestellen om zo niet voor onnodige verrassingen te staan met de caravan erachter.

Spul is binnen, samen met wat clips voor de bekleding en wat ander klein spul. :eusa_dance:

Vanaf eerste kerstdag tot 2 januari vrij, dus dan hebben we mooi de tijd om eea rustig te gaan monteren ;D.





Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

arjen850

Citaat van: TonV70R op 23-12-2013 21:48:22
Afgelopen week een oliekoeler voor de automaatbak besteld.
Afgelopen zomer (en het was goed warm) er mee op vakantie geweest met de caravan erachter en dat ging eigenlijk wel goed, bultje op maar even in de 3 ipv de D.
Na een goed gesprek met een forumlid toch maar even gekeken of er een extra koeler gemonteerd zat, maar deze zat er niet op.
Besloten om een koelerset te bestellen om zo niet voor onnodige verrassingen te staan met de caravan erachter.

Spul is binnen, samen met wat clips voor de bekleding en wat ander klein spul. :eusa_dance:

Vanaf eerste kerstdag tot 2 januari vrij, dus dan hebben we mooi de tijd om eea rustig te gaan monteren ;D.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SPQRMNLK-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MHRAR6TM-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JZP8YR77-D.jpg

Netjes Ton :eusa_clap:

t_w

Lekker bezig!

Is zo'n additionele koeler dan een optie geweest of zo?
'Normaal' zit de oliekoeler van de automaat toch ook geïntegreerd in de radiator?

KIM

Was inderdaad optie indien je de auto zwaarder ging belasten (caravan).

TonV70R

KM stand: 323.501

Vrijdagavond begonnen met het monteren van de extra oliekoeler (kit 9499131 welke ik besteld had.
Ik had hem besteld bij de Volvodealer, echter kreeg deze de verkeerde inlaatslang erbij geleverd.



Indien je de versie heb met de metalen klemmen dien je artikel  8618761 te nemen en indien je een later type hebt dien je nummer 8618591 te laten bestellen.



Helaas ging het hier even fout, maar uiteindelijk zaterdag de slang opgehaald en de boel gaan monteren.
Indien iemand dit wil gaan doen, vraag dan ook of ze de afstandsbussen en langere bouten erbij willen bestellen, deze zitten er standaard niet bij.
Ik heb het opgelost dmv aluminium buis en daar een afstandsbusje van gemaakt, daardoor 2 langere M6 bouten.



Het klusje valt wel mee als je de juiste materialen hebt, dan schroef he het er zo onder.

Ik had eerste de installatie handleiding gelezen, maar ben me eigen weg maar gegaan.
Onderbak eronder uit, dan kun je er al aardig goed bij.
De luchtgeleider heb ik nog wel aangepast na de montage, daar deze anders tegen de koeler aan komt.



Met het vervangen van de slangen is er maar iets van 50 ml olie uitgekomen, dus het niveau is weinig gezakt en staat nog binnen de strepen na de 15 minuten stationair laten lopen test, ook lekt er geen olie, toch maar wel even in de gaten houden de aankomend de dagen, je weet maar nooit.

Nu even lekker op de bank met een Erdinger  :eusa_dance:



Binnenkort weer verder met het vervangen van wat defect klemmetjes van de bekleding en op zoek naar een net setje interieur dash inleg, liefst aluminium of toch een mooi setje hout?

O ja, de Alpine schermen liggen er ook nog om in de hoofdsteunen ingebouwd te worden  :eusa_shhh:
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

V70geRwin

Mooi!

Niets bij hoeven vullen voor lekkage en volume van de koeler?
Wil je delen met ons wat de prijs van de kit is?

TonV70R

Citaat van: V70geRwin op 29-12-2013 23:44:49
Mooi!

Niets bij hoeven vullen voor lekkage en volume van de koeler?
Wil je delen met ons wat de prijs van de kit is?

Er was 50 ml uitgelopen met het vervangen van de slang (bovenste slang afgeknepen), dus valt mee.
Ga  morgen even kijken wat de stand is als deze na een tijdje rondrijden echt goed lop temperatuur is en dan kan ik evt wel wat bijvullen (olie heb ik hier staan).

Setje kost zo'n  250 euro, is dus de koeler en de 2 slangen vanaf de standaard koeler en die naar de versnellingsbak. Afstandsbusjes etc zat er dus niet bij (alu buisje kost 4 euro of zo bij de bouwmarkt)

Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

TonV70R

KM Stand 326.194

Zo, vandaag maar eens rustig de zomerbanden gemonteerd.
De winterbanden hebben er nu zo'n 5000 km onder gezeten en eigenlijk geen sneeuw gezien.

Hallo Comets, Dag Perfo's:



De Michelins voor schieten zoals eerder gezegd redelijk op, nog een 4 mm.
Maar met een gemiddelde van 900km in de maand op dit moment, kunnen ze nog even mee. Voor de zomervakantie gaan ze er wel af.
Momenteel alleen maar woon-werk verkeer en straks de cabriolet weer in de verzekering.

Alvast een cadeautje voor mijn verjaardag voor volgende week, ik wist dit jaar eindelijk eens iets en denk, meteen maar regelen.
Even bij Steve (Driven2shine.nl) langs geweest en wat moois gekocht:



Als het straks allemaal weer wat beter gaat maar eens kijken hoe dit gaat werken.
Heb nu al genoeg aan een paar banden wisselen en de auto wassen.


Verder weinig nieuws over de V70, rijdt nog steeds zoals het hoort en weinig te klagen.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

t_w

Daar ga je wel plezier van hebben!

Nadeel is, dat als je er eenmaal mee begint... ;)

TonV70R

We gaan het binnenkort wel zien, eerst maar eens een stukje proberen op een oud spatbord wat ik nog heb liggen van mijn vorige V70.
Maar ja,....eerst wachten wat de arts woensdag bij controle van het oor zegt, dan pas maar eens wat gaan proberen.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

TonV70R

KM stand 327.295

Vandaag de bak laten flushen, leek me wel eens goed om dat te laten doen.

Om 9.00 afgesproken met Raymond (was dus vroeg het bed uit en rond 7.30 weg).
Netjes iets voor 9.00 was ik er en werd ontvangen met koffie.
Dan de boel maar aangesloten en kijken hoe het eruit ziag.
Nou, hij was er aan toe zeg maar.

Na de flush nog een bakje koffie en daarna was Marc zijn 850 aan de beurt.
Ik ben op weg naar huis gegaan en was rond 12,00 uur weer terug.

De terugweg lekker het opendakje open gehad en in het zonnetje gereden, wat een lekker weer.

Een wereld van verschil het schakelen, gaat weer mooi soepel over.

Verder krijgt hij binnenkort weer zijn beurtje, remmen even doen, lekker nieuwe motorolie etc erin en dan kan ie er weer een tijdje tegen.
Met de km's die ik nu maak kom ik mooi om het jaar uit. Het eerste jaar zat ik op 25.000 km, nu zegt de app dat het er zo'n 11.000 gaan worden.



Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

arjen850

Binnenkort maar even een rondje met je mee doen dan, ben erg benieuwd :D