(Ex) Spaanse V70 XC stelt zich voor

Gestart door Bolbo XC, 02-02-2012 11:38:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

UserID6342

Citaat van: BeRnd op 15-02-2012 23:03:55
Onderhoud in Vaassen? www.timensmit.nl is een eerlijk en deskundig adres....in Vaassen.
Euh sorry ?  Timen is zeer zeker deskundig als het gaat om de 200/700/900 series, maar voor de rest valt het allemaal wel mee met de deskundigheid.  Over betrouwbaar valt te twisten natuurlijk, maar als je origineel besteld en imi krijgt geleverd (tegen de prijs van origineel) vind ik het ronduit schofterig.

Ik ben in ieder geval helemaal klaar met Timen. Dan weet ik wel een stuk betere en zeer zeker echt betrouwbare adressen in de buurt van Vaassen.

henry classic v70

Citaat van: Dirk342 op 16-02-2012 07:27:21
Citaat van: BeRnd op 15-02-2012 23:03:55
Onderhoud in Vaassen? www.timensmit.nl is een eerlijk en deskundig adres....in Vaassen.

Euh sorry ?  Timen is zeer zeker deskundig als het gaat om de 200/700/900 series, maar voor de rest valt het allemaal wel mee met de deskundigheid.  

Helaas moet ik dat beamen... Timen is een hele aardige kerel en best een handige sleutelaar (ik ken hem persoonlijk dan wel oppervlakkig) maar hij is idd voornamelijk deskundig t/m de 900 serie. Voor een 850/X70 etc.  kun je beter een goeie sleutelaar van ons eigen forum contacten.
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Taranis

Wat een mooie foto's! :o Geen heimwee?

Mooie auto! Zoals al eerder aangehaald, hoort een XC er gebruikt uit te zien. Rood staat 'm goed! 8)

Mocht je voor een goedkoop adres gaan om de distributie te wisselen (vraag voor de gein eens prijs op bij de dealer, voor 500-600 euro ben je 't mannetje en weet je zeker dat 't goed zit), let er op dat ze de welbekende rekbout van de krukaspoelie ook vervangen. Kost 15 euro en scheelt een in de soep gedraaide motor, zoals hier al vaker voorgekomen is.

Bolbo XC

Tijdje afwezig geweest. De naam Timen had ik al eens gezien. Is dat een garage of meer een hobbyist die ook tegen betaling sleutelt? Hij woont erg dichtbij nl, schat nog geen 500m, dat is wel een voordeel.

En ja, ik mis Spanje zeker, was toch wel erg mooi wonen/leven daar. Maar qua werk was het niet slim om langer te blijven, dan is het de keuze of nu verder of voor een vaste positie gaan en dat laatste zit er nu in Spanje echt niet in.

Inmiddels wat spulletjes binnengekregen. Eerst maar de achteruitrij sensor vervangen. De lampen deden het soms niet, wat toch erg vervelend is bij inparkeren etc (gaat ie nu weg of niet?). Was wel ff zoeken naar dat kreng, maar als je het luchtfilterhuis loshaalt zie je hem zo zitten. Dan nog een probleem dat ik mijn dopsleutel er niet goed op kreeg, je moet hem nl over de contactpunten erop zetten en als je dop niet erg diep is past dat niet. En ruimte voor een steeksleutel heb je daar niet. UIteindelijk opgeslost door de dop niet helemaal op de ratel te drukken, had ik net genoeg ruimte. Lampjes branden nu mooi op!

Voor de liefhebber, sensor aangegeven met de rode pijl.



Dan de wat lastigere problemen. Ik heb een KVS lek bij de radiator. Nou dacht ik dat het de aansluiting was van de KVS slang van thermostaat naar radiator. Dus ik heb die slang en slangklem vervangen. Maar bij het loshalen vroeg ik me toch sterk af of het lek daar wel zat. De koppeling etc zag er best solide uit. Nu heb ik het idee dat het de olieleiding eronder is. Maar als daar iets lekt zou het geen KVS moeten zijn toch? Dus dan is er iets intern kapot.  :eusa_think: Ik heb nu de boel weer aangesloten en zag geen lekkage maar heb ook niet echt lang gereden.

Hier een foto van het lek:






UserID6342

Citaat van: Bolbo XC op 20-02-2012 11:08:10
Tijdje afwezig geweest. De naam Timen had ik al eens gezien. Is dat een garage of meer een hobbyist die ook tegen betaling sleutelt? Hij woont erg dichtbij nl, schat nog geen 500m, dat is wel een voordeel.
Zou voor een heel stuk betere kwaliteit en materiaalkeuze dan toch liever een 5 km of zo willen rijden....  En dan vind je ook een hele goede sleutelaar, met verstand van zaken.  Benader Arjen850 maar eens.

Timen is leuk, heeft een hoop zooi liggen van de 700/900 series maar weet van onze auto's echt te weinig af.  Verder neem ik het sleutelwerk van Timen niet meer serieus, hoe handig hij ook is.

turbopower

Ook onder de kap puur zanderig......
De bovenste motorsteun lijkt ook doodmoe....

verron

#21
Eh......even een vraagje.......een XC een 20klepper? Staat er bij mij niet op :eusa_think:
Is de XC in verschillende motorvarianten geleverd en wat is het verschil dan (op het aantal kleppen na dan hé)
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

RRRRR_Ramon

Citaat van: verron op 26-02-2012 12:28:13
Eh......even een vraagje.......een XC een 20klepper? Staat er bij mij niet op :eusa_think:
Is de XC in verschillende motorvarianten geleverd en wat is het verschil dan (op het aantal kleppen na dan hé)

Alle Volvo turbo motoren (uit "onze" auto's dan) zijn 20 kleppers. De latere bouwjaren (MY99) kregen een andere kleppendeksel zonder het opschrift "20 VALVE". De V70 XC zijn altijd 2.5 T, dus de Low Pressure Turbo.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

verron

Citaat van: RRRRR_Ramon op 26-02-2012 12:39:43
Citaat van: verron op 26-02-2012 12:28:13
Eh......even een vraagje.......een XC een 20klepper? Staat er bij mij niet op :eusa_think:
Is de XC in verschillende motorvarianten geleverd en wat is het verschil dan (op het aantal kleppen na dan hé)

Alle Volvo turbo motoren (uit "onze" auto's dan) zijn 20 kleppers. De latere bouwjaren (MY99) kregen een andere kleppendeksel zonder het opschrift "20 VALVE". De V70 XC zijn altijd 2.5 T, dus de Low Pressure Turbo.

Oke, ik dacht al...........dan heb ik een ander klappendeksel want hij is van half '99. Bedankt voor je antwoord.
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

RRRRR_Ramon

Citaat van: verron op 26-02-2012 12:46:46
Citaat van: RRRRR_Ramon op 26-02-2012 12:39:43
Citaat van: verron op 26-02-2012 12:28:13
Eh......even een vraagje.......een XC een 20klepper? Staat er bij mij niet op :eusa_think:
Is de XC in verschillende motorvarianten geleverd en wat is het verschil dan (op het aantal kleppen na dan hé)

Alle Volvo turbo motoren (uit "onze" auto's dan) zijn 20 kleppers. De latere bouwjaren (MY99) kregen een andere kleppendeksel zonder het opschrift "20 VALVE". De V70 XC zijn altijd 2.5 T, dus de Low Pressure Turbo.

Oke, ik dacht al...........dan heb ik een ander klappendeksel want hij is van half '99. Bedankt voor je antwoord.

Dan is het misschien wel MY00 waar de andere kleppendeksel op zit. Mijn V70 is van mei 1999 en is al een MY00. Maar een diesel dus dat ziet er weer anders uit.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

BenC70ES

'Nieuwe ME7' bougiedeksel is van Sep'98(MY99) al aanwezig...

Mooie auto en foto's trouwens  8)

Citaat van: Taranis link=topic=55002.msg1170479#msg1170479...let er op dat ze de welbekende rekbout van de krukaspoelie ook vervangen. Kost 15 euro en scheelt een in de soep gedraaide motor, zoals hier al vaker voorgekomen is.

Krukaspoulie hoeft helemaal niet los, je kan de riem bij benzines er gewoon langs schuiven.

Handleiding voor je riem:

http://volvospeed.com/volvo_repairs_how_tos/engine_repairs/timing_belt_change.html

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

nielsmaneschijn

Rooie Bolbo XC uit Spanje? Dat kan er maar één zijn, zou je haast zeggen? :)

Bolbo XC

Klopt Niels, ik woon weer op het platteland. Nog bedankt voor de tips over de ELM, werkt perfect.

nielsmaneschijn

Cool! Welkom terug!
Ik heb ondertussen ook zo'n bluetooth OBD ding aangeklikt bij de Dealextreme, samen met Torque op je android foon of tablet is dat echt cool (om niet te zeggen een stuk praktischer dan een hele laptop). Torque laat zelfs het brandstofverbruik en berekende turbodruk zien, dat kon mijn laptop niet vertellen.