[S70] Daanium v5.0 | De S70!

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GekkeBelg

Citaat van: FrankvdAa op 01-01-2015 15:33:01
Regelbare ruitenwisser interval.
Ff oud bericht boven halen. Hoe regel je die interval dan, is toch geen knop voor
Volvo4Life
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GlXi'96
Volvo V40 1.9d '03
Volvo V40 1.9d '03
- BMW k1200S '08
Volvo S60R
- Porsch 944 Cabrio '98 - BWM K1200S '09
Audi A3 '99
BMW 320i '96
Suzuki TL1000s '98
Volvo 480 es 86

Volvo V70R '98 - Volvo 740 turbo 2.0 16v

triton

Ruitenwisser relais vervangen door een relais 99 van volkswagen.
Dan kun je met je stengel op de intervalstand de tijd regelen.
Professioneel raddraaier

GekkeBelg

Citaat van: triton op 13-09-2016 10:38:15
Ruitenwisser relais vervangen door een relais 99 van volkswagen.
Dan kun je met je stengel op de intervalstand de tijd regelen.
Thx vr de snelle reactie. Moet je de stengel dan ook vervangen? Want heb dan wel een intervalstand maar geen knopje om de interval te regelen
Volvo4Life
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GlXi'96
Volvo V40 1.9d '03
Volvo V40 1.9d '03
- BMW k1200S '08
Volvo S60R
- Porsch 944 Cabrio '98 - BWM K1200S '09
Audi A3 '99
BMW 320i '96
Suzuki TL1000s '98
Volvo 480 es 86

Volvo V70R '98 - Volvo 740 turbo 2.0 16v

triton

#2523
Als je de interval aanzet en na bijvoorbeeld na 3 seconden weer uit en weer aan , dan is je interval 3 seconden.
Regent het niet hard en doe je hem uit en na 10 seconde weer aan , dan is dat je nieuwe interval.


Edit je houd je eigen stengel.
Professioneel raddraaier

daanium

Klopt inderdaad, super handig systeem.
Je hoeft niks anders aan te passen dan het relais.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

Vandaag bij de dealer geweest om mijn 'revisie' setje op te halen.

Zoals Dirk al zei, moet je deze hebben;
2x 6842411 € 8,05 (houder)
2x 6842413 € 3,00 (o-ring)
2x 6842414 € 4,10 (veer) vreemde omschrijving, dat zijn de dikkere o-ringen
Prijzen zijn excl. BTW en zonder korting ;)

Wat is nu de juiste manier van aanpak?
1) Olieleiding los trekken uit de radiateur, en olie opvangen in bakje, zal niet meer veel zijn.
2) O-ringen vervangen in radiateur en op de olieleiding
3) Slang door de 'klem' steken terug in de radiateur

Zo stel ik het me voor, maar je weet maar nooit ;D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

UserID6342

Het makkelijkste, wat ik altijd doe, beide slangen loshalen en er even een bak onder. Beide O-ringen van het metalen gedeelte afhalen en de oude klem ook. Eerst een passende slangklem om de slang schuiven, dan met genoeg olie de zwarte O-ring deze er eerst op plaatsen, dan de 2e witte ring eroverheen schuiven met genoeg olie, totdat deze helemaal achterin tegen de metalen nok rust. De houder / veer / Volvo klem in de goed stand alleen op de slang monteren met een beetje beleid en dan het hele spul in de radiateur drukken, totdat je die veer hoort klikken.  Dan even goed nakijken of hij er geheel overheen zit en vervolgens de slangklem in het midden eroverheen zetten.

classicT5

O-ringen zitten beide op het slangenuiteinde. Klem om de slang heen en dan in radiateur klikken. Moet echt klikken anders zit die niet vast. En klem dus juiste richting doen.

Voor de zekerheid nog even trekken of die echt vast zit.

Dan (zijn geleerden niet allemaal over eens ;)) slangeklem erover doen.

Edit, Dirk typt sneller dan ik  :eusa_clap:

daanium

#2528
Dirk en Jeroen, super bedankt voor de duidelijke uitleg!
Het is inmiddels gelukt :eusa_dance:

Eerst de oude maar eens los gehaald, toen bleek inderdaad de klem die er nog op zat, verkeerdom te zitten.
Op de foto is duidelijk te zien (bij de pijl) dat de schuine kant aan de olieleiding zijde zit, en dat is verkeerd.
Vroeg of laat zou dat ook tot problemen kunnen leiden, dus ik ben blij dat ze beide vervangen zijn.




Het is jammer dat Volvo dit niet dummy-proof heeft gemaakt, want ze passen dus gewoon wel verkeerdom.
Als ze de brede kant nu zo breed hadden gemaakt dat het niet op de slang paste, dan scheelde dat weer een mogelijkheid op verkeerde montage.
Aan de andere kant, als je het eenmaal weet... dan weet je het ;)

Dan het monteren van de nieuwe klemmen en O-ringen.
Ik dacht eerst dat de grote O-ring in het gat van de radiateur moest, dat klopt dus niet, ik snapte er niks van.
Gelukkig hebben jullie dit al vaker gedaan en lukte het mij ook met jullie hulp :eusa_clap:

Via Google vond ik ook nog deze afbeelding, dat maakt ook duidelijk hoe de O-ringen moeten zitten


De uitleg van Dirk slaat de nagel precies op zijn kop, op die manier kan iedereen het zelf;
Citeer
Het makkelijkste, wat ik altijd doe, beide slangen loshalen en er even een bak onder. Beide O-ringen van het metalen gedeelte afhalen en de oude klem ook. Eerst een passende slangklem om de slang schuiven, dan met genoeg olie de zwarte O-ring deze er eerst op plaatsen, dan de 2e witte ring eroverheen schuiven met genoeg olie, totdat deze helemaal achterin tegen de metalen nok rust. De houder / veer / Volvo klem in de goed stand alleen op de slang monteren met een beetje beleid en dan het hele spul in de radiateur drukken, totdat je die veer hoort klikken.  Dan even goed nakijken of hij er geheel overheen zit en vervolgens de slangklem in het midden eroverheen zetten.

Het is een klusje wat je prima op de straat kunt doen, brug is niet nodig.


Omdat het blok toch 'n paar kilometer heeft gereden met erg weinig olie, heb ik 'm eerst een paar keer rond laten draaien met de bobinekabel los. Toen dat niet spannend klonk, heb ik de kabel weer aangesloten en de wagen gestart.
Liep direct als vanouds, geen vreemde geluiden voor zover ik kan beoordelen.
Ik heb 'm 10 minuten stationair laten lopen (in die tijd alles opgeruimd van doeken vol met olie en gereedschap).
In die 10 minuten geen vreemde dingen gebeurd, dus morgenvroeg even de olie pijlen en kijken of er geen verse oliedruppels onder de Coupe liggen.
Indien beide punten ok zijn, neem ik 'm mee naar het werk 8)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

razorx

Ik denk dat dit een voorzichtige zucht van verlichting waard is Daan.

cornelis-b

Potrverdorie Daan je hebt echt de grootst mazzel gehad, er zal bet hier en daar nog een druppel olie vallen maar de oorzaak was duidelijk. Groot deel van je blok is in elk geval goed geconserveerd door de olie ;D

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

StefanCJ

Ik duim voor je, ziet ernaar uit dat je mazzel hebt.

classicT5


peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

triton

Professioneel raddraaier