het opknappen van de grijze v70R awd

Gestart door volvov70rr, 10-05-2012 22:03:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvov70rr

Nou toch maar iseen blogje hier maken was al een beetje begonnen in het topic wie ben ik dus denk zal hier maar is verder gaan

Zoals te lezen in mijn voorstel topic rij ik nu zo een 2,5 jaar een v70R saffron waar ik in de loop van de tijd aardig wat aan heb vervangen

zal even een opsomming maken voor de geintresseerden:

-remmen rondom

-uitlaat compleet van af de katalysator simons

-4x winterbanden incl comet velgen 17 inch

-4 zomer banden incl satellite velgen 17 inch

-kachel radiateur

-radiateur

-condensor

-verdamper

-filterdroger

-aircopomp koppeling afgesteld

-amerikanse richtingaanwijzers

-mistlamp lv

-stuurkogel lv

-achterasbussen

-olieretourpijp turbo

-reversed intercooler kit

-remslangen voor

Aan gezien ik het sleutelen wel leuk vind aan de v70 was ik al een tijdje opzoek naar een 850r/v70r met werk om op te knappen.
Na lang speuren en div v70r en 850r gezien te hebben waarvan een aantal echt niet meer te redden waren helaas :( vond ik een v70r awd uit 2000 met op het eerste oog niet al teveel werk
Bij de proefrit en het praten met de handellaar kwamen een lekke  koppakking en versleten voorste veerschotels aan het licht dus een leuk projectje ;)
blijkt ook nog dat de v70r van iemand van het forum is geweest zat een forum sticker op de achterruit nader onderzoek wijst uit dat ie van frankm is geweest

na de auto te hebben gehaald heb ik de auto nagekeken kwam er helaas iets meer uit :-[

maar goed dat mag de pret net drukken toch maar opknappen om er weer een nette v70 van te maken

zal ff het lijstje neer zetten van things to do:

-lampje rv zonneklep

-mistlamp lampje rv

-muntenbakje niet meer compleet

-asbak gaat niet open vv

-afdek plaatje rti speler is weg vv

-rooster rv naast mistlamp vv ontbreekt

-bovenste motorsteun gescheurd vv

-vliegwiel starterkrans is versleten vliegwiel vv

-turbo wastegate rammeld en turbinehuis is gescheurd turbo vv

-uitlaat spruitstuk gescheurd door en door vv voor uitlaatspruitstuk van een s60R

-ring olieretour pijp lekt vv

-haakse overbrenging alle keeringen vervangen incl pakking van het huis en olie verversen

-uitgaande as keering la van het differentieel vv

-bovenste veerschotels voor vv

-achterdemper ra lassen zit een gaatje in (later zal er wel een sportuitlaat komen)

-remslangen voor vervangen

-voor en achter bumper spuiten

-ra bij uitlaat het sierrandje monteren op de achterbumper

-velgen spuiten

dus al met al een lekker klusje  ;D

ben al een tijdje bezig maar heb alleen door de weeks s avonds tijd dus gaat niet heel erg hard maar dat geeft niet
we hebben geen haast en werk en gezin gaan voor  ;)

de motor is inmiddels uit gebouwd en vliegwiel is vervangen heb de cilinderkop laten afpersen en vlakken
daarna ben ik begonnen met kleppen stellen want ja deze motor heeft vaste stoters en geen zelf stellende
dit was hard nodig er stond er geen 1 meer goed maar nu wel weer

haakse overbrengen is ook weer netjes en heeft weer nieuwe keeringen

motor is weer ingebouwd zonder de cilinderkop kwam ff niet anders uit motortakel had ik geleend en moest eerder terug

hoop morgen de cilinderkop tegaan monteren maar houd jullie wel op de hoogte

zal nog ff wat plaatje plaatsen want dat vinden we hier altijd leuk

mijn saffron  :D



de nieuwe aanwinst ;D





slopen maar





zo dat was het wel voor vanavond ;)

groetjes dennis


arjen850

Oef, 2 van die koeien kunnen flink grazen in de knip ;D Wel een mooie klus begonnen hoor :eusa_clap:

volvov70rr

zo heb gister avond mn uitlaatspruitstuk en turbo aan mn cilinderkop gemont wauw wat glimt dat ;D

toen werd het tijd om het blok klaar te maken voor de koppakking ff alle resten oude pakking verwijderd en nieuwe pakking er op en toen de cilinderkop gemonteerd
eindelijk begint het weer een motor te worden !!
nokkenassen en klepdeksel erop gezet en toen was het inmiddels al weer 23:00 dus tijd om te stoppen helaas was ook laat begonnen om 21:00 dus al met al een productief avondje  ;D

ff een paar foto s

nieuw spruitstuk


nieuwe turbo



kop weer op de motor

zo nu lekker weekend vieren maandag avond weer verder  ;D

volvov70rr

Citaat van: arjen850 op 10-05-2012 23:09:52
Oef, 2 van die koeien kunnen flink grazen in de knip ;D Wel een mooie klus begonnen hoor :eusa_clap:

hahaha voor dit soort koeien moet je ind veeeeeel gras hebben arjan maar de ene staat in de stal en de ander graast in de wei

Jeroentjuh

Heb je ook een foto van het interieur?

Goed bezig trouwens!  :eusa_clap:

volvov70rr

#5
hey jeroentjuh heb wel een foto van het interieur dit is erg appart moet eerlijk zeggen dat het er in het echt wel mooi uit ziet vind het op foto niet mooi uit komen

het is ooit ergens door iemand aan gepast want origineel volvo is het niet dat weet ik zeker maar het is erg super strak gedaan ;D





ik mis zoals op de foto tezien is nog een bijrijders mat origineel R heeft iemand er nog eentje  ;D
anders moet ik een hele nieuwe set kopen snap ook niet waarom alleen deze mat ontbreekt?

groeten dennis

volvov70rr

Zo ben vanavond weer 2 uurtjes bezig geweest had helaas niet meer tijd krijg je he met een kleintje van 9 maanden :)
De R begint weer redelijk een motor te krijgen
Heb de variabele nokkenas unit en distributieriem weer op zn plek best een leuk werkje wel goed opletten dat alles klopt.
Multieriem zit ook weer en alle nokkenas keerringen zitten weer fris en fruitig op hun plek

Dus al met al een productief avondje hoop morgen avond weer wat meer te doen

Groet dennis

FrankM

Eeeeeeeeeeeeeeeeehm Dennis, ik zal even het mistery van de mat ontrafelen................

:( :( nou gewoon bij de wasstraat na het uitzuigen van de auto laten liggen, kwam er na 5 minuten achter, maar blijkbaar gewild...........foetsie was die..................

Groeten

arjen850

Citaat van: volvov70rr op 15-05-2012 00:44:04
Zo ben vanavond weer 2 uurtjes bezig geweest had helaas niet meer tijd krijg je he met een kleintje van 9 maanden :)
De R begint weer redelijk een motor te krijgen
Heb de variabele nokkenas unit en distributieriem weer op zn plek best een leuk werkje wel goed opletten dat alles klopt.
Multieriem zit ook weer en alle nokkenas keerringen zitten weer fris en fruitig op hun plek

Dus al met al een productief avondje hoop morgen avond weer wat meer te doen

Groet dennis

Heb je de nokkenas tool gebruikt?

volvov70rr

Citaat van: FrankM op 15-05-2012 21:45:26
Eeeeeeeeeeeeeeeeehm Dennis, ik zal even het mistery van de mat ontrafelen................

:( :( nou gewoon bij de wasstraat na het uitzuigen van de auto laten liggen, kwam er na 5 minuten achter, maar blijkbaar gewild...........foetsie was die..................

Groeten

aha mistery opgelost :)
misschien heb ik wel geluk en vind ik er ook eentje bij de wasstraat hahaha
het is helaas een set van 4 dus zal wel een nieuw setje worden denk ik

groet dennis


volvov70rr

#10
Citaat van: arjen850 op 15-05-2012 23:45:11
Citaat van: volvov70rr op 15-05-2012 00:44:04
Zo ben vanavond weer 2 uurtjes bezig geweest had helaas niet meer tijd krijg je he met een kleintje van 9 maanden :)
De R begint weer redelijk een motor te krijgen
Heb de variabele nokkenas unit en distributieriem weer op zn plek best een leuk werkje wel goed opletten dat alles klopt.
Multieriem zit ook weer en alle nokkenas keerringen zitten weer fris en fruitig op hun plek

Dus al met al een productief avondje hoop morgen avond weer wat meer te doen

Groet dennis

Heb je de nokkenas tool gebruikt?

jep heb het speciale gereedsschap gebruikt om de nokkenassen op zn plek te houden anders is het bijna niet te doen
en als je de middelen hebt moet je ze ook gebruiken he


heb van de week de haakseoverbrenging en de turbo leidingen aan gesloten had helaas niet meer tijd
hoop morgen avond het project motor af te krijgen maar als het niet lukt is er altijd weer maandag hahahah

ff pic van de haakse overbrenging na restauratie



groet dennis

volvov70rr

zo eindelijk rijd de v70 weer heb ook de voorste veerschotels vervangen deze lagen eruit
de motor draait weer als een scheermes alleen komt de turbo nu minder bruut in maar veel geleidelijker over het gehele toerengebied van de motor voor de reparatie en het vervangen van het spruitstuk kwam ie er rond de 2500 toeren met kracht in nu leverd hij vanaf 1500 toeren al druk en gaat dat door tot de hogere toeren komt dit door het s60r spruitstuk?
ook was het turbinehuis uitlaatzijde van de turbo mooi rood gloeiend s avonds na ff uit proberen is dit normaal?
want met de hitteschilden zag je dit normaal natuurlijk niet

groet dennis

Julian

Mooi dat de auto weer rijd  :) Wel een prachtig interieur trouwens, dat zou ik ook wel in onze R willen  :eusa_drool:
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

volvov70rr

dank je julian zit er zelf erg aan te denken om het interieur te verkopen en er weer een origineel R interieur in te zetten
ik twijfel erg aan dit interieur of het echt mijn smaak is


volvov70rr

#14
zo vandaag de auto even storingen uit gelezen heb helaas nog een variabele nokkenas storing poelie staat dus niet helemaal goed
van de week nog maar herstellen
de auto apk nagekeken helaas liepen de voor wielen aan tegen de binnen schermen dus heb ik even mn 17 inch wielen gemont staat ook wel netjes al zeg ik het zelf :D