Wat zijn dit voor stekkers?

Gestart door Berserker, 10-09-2012 18:41:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Berserker

Hallo

Ik heb een V70 uit juli 1999 en onder de stoel komen een paar stekkers uit de vloer, zowel aan bestuurderszijde en aan passagierszijde.
Nu brand mijn SRS lampje (al toen ik de auto kocht) en ik dacht toch maar ff kijken. Mijn voor stoelen voor hebben verder geen stekkers, alleen de bestuurdersstoel, die heeft een witte stekker. Wat zijn dit voor stekkers en als er een SRS stekker tussen zit, hoe kan ik die zo krijgen dat dat lampje niet meer brand van de SRS op mijn dashboard? Ik heb verder geen electrisch verstelbare stoelen.

passagierskant



bestuurderskant


rovelra

#1
van boven naar beneden:

Stoelverwarming
Canbus stekker
Gordelverklikker
elektrische stoelen

Dacht ik !! Correct me if wrong......

Jeroentjuh

Door de vorig eigenaar andere stoelen in gezet? Foto van de stoelen/interieur?

Sbv

Citaat van: Jeroentjuh op 10-09-2012 19:19:03
Door de vorig eigenaar andere stoelen in gezet? Foto van de stoelen/interieur?
Volgens mij wel, een 850 of eerste serie V70 interieur.

Lampje uitkrijgen hebben wel al eens eerder aangegeven.
Juiste weerstand ter overbrugging ertussen, of een 99-er interieur erin zetten.
Blijf het nog steeds vaag vinden dat een bedrijf een auto zo verkoopt met brandend lampje zonder dit op te lossen. Van mij hadden ze net zo lang kunnen klussen tot het opgelost was en nee niet lampje eruit draaien

pwberg

Citaat van: Sbv op 10-09-2012 20:23:40
Blijf het nog steeds vaag vinden dat een bedrijf een auto zo verkoopt met brandend lampje zonder dit op te lossen. Van mij hadden ze net zo lang kunnen klussen tot het opgelost was en nee niet lampje eruit draaien

Bij mij waren zowel het servicelampje als het airbaglampje op mysterieuze wijze verdwenen. 3 x raden welke er gingen branden na vervangen / checken van de verlichting...  :eusa_whistle:

Na resetten trouwens niets meer van gezien.....
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

haasje

Citaat van: rovelra op 10-09-2012 18:48:09
van boven naar beneden:

Stoelverwarming
Canbus stekker stoel airbag (sips)
Gordelverklikker
elektrische stoelen

Dacht ik !! Correct me if wrong......

Berserker

#6
Citaat van: Sbv op 10-09-2012 20:23:40
Citaat van: Jeroentjuh op 10-09-2012 19:19:03
Door de vorig eigenaar andere stoelen in gezet? Foto van de stoelen/interieur?
Volgens mij wel, een 850 of eerste serie V70 interieur.

Lampje uitkrijgen hebben wel al eens eerder aangegeven.
Juiste weerstand ter overbrugging ertussen, of een 99-er interieur erin zetten.
Blijf het nog steeds vaag vinden dat een bedrijf een auto zo verkoopt met brandend lampje zonder dit op te lossen. Van mij hadden ze net zo lang kunnen klussen tot het opgelost was en nee niet lampje eruit draaien

Dat klopt, over een weerstand, maar welke weerstand is dat? Als ik weet welke, dan kan ik dat kopen en  de electriciteits monteur op mijn werk het er tussen laten maken.
Had het hem al gevraagd, maar hij wilde wel weten wat voor weerstand er tussen moet. Nu is het niet zo'n probleem, omdat ik had gelezen dat het geen APK afkeur is, maar dat het wel een advies reparatie is op het rapport. Maar toch wil ik dat lampje uit hebben.

Sbv


Berserker


Lindert Bogers

Dat is minder SRS lampje bij APK dat brand mag volgens mij niet meer ....

Thys

Afhankelijk van het bouwjaar van de auto. Maar vraag me niet wélk jaar; mijn 96'er R werd er in elk geval niet op afgekeurd.

MrCain

Citaat van: Thys op 12-09-2012 12:27:05
Afhankelijk van het bouwjaar van de auto. Maar vraag me niet wélk jaar; mijn 96'er R werd er in elk geval niet op afgekeurd.

Bij personenauto's en bedrijfsauto's, in gebruik
genomen na 31 december 2003 waarbij van
fabriekswege airbags gemonteerd zijn, moet het
airbagsysteem goed functioneren.


;)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Sbv

Ieder lampje wat niet hoort te branden zou mij al storen, ongeacht of het nu APK afkeuring of niet

ZC3rr0r

Citaat van: MrCain op 12-09-2012 12:31:16
Citaat van: Thys op 12-09-2012 12:27:05
Afhankelijk van het bouwjaar van de auto. Maar vraag me niet wélk jaar; mijn 96'er R werd er in elk geval niet op afgekeurd.

Bij personenauto's en bedrijfsauto's, in gebruik
genomen na 31 december 2003 waarbij van
fabriekswege airbags gemonteerd zijn, moet het
airbagsysteem goed functioneren.


;)

Idd, mijn Barchetta uit 2002 is een grensgeval, maar ben er wel blij mee dat die in de oude regeling valt.
Elke keer als ik de bestuurdersstoel verzet springt het SRS lampje weer aan...niet te doen met al dat resetten ;-)

Sbv

Probleem oplossen een optie ? waarom springt het lampje steeds aan ? Nu is het wel Italiaans maar toch. In mijn Alfa gingen de meeste vreemde lampjes branden zonder dat er wat aan de hand was