==OPGELOST==En toen stopte opeens de motor ermee

Gestart door herbe777, 21-11-2012 23:21:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

herbe777

Zit ik vanavond lekker een bluetooth carkitje in te bouwen, motorstationair en kachteltje aan. Stopt opeens de motor ermee.
Hij draaide al zeker 3 kwatier en geen klap verkeerd.
Het is een 850R 2.0, op lpg (lpi) De motor draaide natuurlijk op gas. Maar nu geen teken van leven meer.
Ik heb even een oude bougiekabel uit de schuur gepakt en  direct aangesloten op de bobine, maar geen vonk.
Als ik op de bobine meet, dan meet ik op beide aansluitingen een +.  Dit is met de motor uit en contact aan. Klopt dit?
Rara, wie weet raad. Alle zekering heb ik gecheckt, en beetje raar, maar zekering 24 was kapot. Dit is iets met verlichting.
Deze vervangen en hij blijft heel.
Ik heb ook alle bedrading van de carkit weer los gehaald. Dat is:
- een constant + van de sigaren aansteker
- een directe + achter van de radio
- en een massa van de sigarenaansteker

Dit kan er toch niets mee te maken hebben?
Ik hoor graag wie hier ervaring mee heeft.




grijzev70tdi

zolang stationair vinden ze niet echt fijn....

Foutcodes uitgelezen?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

The Demon

Ik denk dat de bobine overleden is.

Groet,
The Demon.

herbe777

Waarom zou de bobine overlijden?
Hoe lees ik de foutcode`s uit?
Moet dit altijd via de obd onder de asbak?

MVeldhuis

Citaat van: herbe777 op 21-11-2012 23:57:19
Waarom zou de bobine overlijden?
Hoe lees ik de foutcode`s uit?
Moet dit altijd via de obd onder de asbak?

I
Citaat van: herbe777 op 21-11-2012 23:57:19
Waarom zou de bobine overlijden?
Hoe lees ik de foutcode`s uit?
Moet dit altijd via de obd onder de asbak?

Ik denk dat
Citaat van: herbe777 op 21-11-2012 23:57:19
Waarom zou de bobine overlijden?
Hoe lees ik de foutcode`s uit?
Moet dit altijd via de obd onder de asbak?

Ik denk dat je obd stekker in je armsteun zit onder een plastig afdekkapje. Als je het over je V70R hebt wel althans.

Midicijnman

Citaat van: MVeldhuis op 22-11-2012 00:45:25
Citaat van: herbe777 op 21-11-2012 23:57:19
Waarom zou de bobine overlijden?
Hoe lees ik de foutcode`s uit?
Moet dit altijd via de obd onder de asbak?

I
Citaat van: herbe777 op 21-11-2012 23:57:19
Waarom zou de bobine overlijden?
Hoe lees ik de foutcode`s uit?
Moet dit altijd via de obd onder de asbak?

Ik denk dat
Citaat van: herbe777 op 21-11-2012 23:57:19
Waarom zou de bobine overlijden?
Hoe lees ik de foutcode`s uit?
Moet dit altijd via de obd onder de asbak?

Ik denk dat je obd stekker in je armsteun zit onder een plastig afdekkapje. Als je het over je V70R hebt wel althans.

;D

MVeldhuis

Haha en ik me maar afvragen waar mijn getypte tekst heen ging :P

Hengeveld

Het gaat om een 850R 2.0 volgens de tekst, dus dan kun je uitlezen onder de motorkap bij ruitensproeierreservoir:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15927.0.html

Als de bobine niet vonkt is of de bobine kapot of de aansturing van de bobine. En dat kan een sensor zijn, zoals de krukassensor. Dus eerst uitlezen, want dan pas kun je een goede diagnose stellen.

mehn

Citaat van: Hengeveld op 22-11-2012 03:01:44
Het gaat om een 850R 2.0 volgens de tekst, dus dan kun je uitlezen onder de motorkap bij ruitensproeierreservoir:

Ilja toch. Je zou toch moeten weten dat een 850R altijd OBD2 heeft ;)
Uitlezen kan dus alleen via de stekker onder de asbak.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

)()()sT

Juist niet. Een 850R heeft geen obd1 ;)
Idd. foutcodes, krijgt ie wel peut, zoemt de benzinepomp wel nog (relais 103), ...?

Succes.

herbe777

Nee het is geen V70R maar een 2.0 850R.

Alvast bedankt voor het snelle meedenken.
Uiteraard dacht ik vanochtend nog even snel te starten. Maar helaas. Hij sloeg niet aan.

Ik heb een muntenbakje met daaronder een stekker.
Wat er onder de motorkap zit weet ik niet. Ben helaas al aan het werk en moest noodgedwongen met de saxo van mijn vrouw :-(. :eusa_silenced:
Ik ga vanmiddag even kijken naar die dat uitlees gevaarte.

De benzinepompt die draaid. Dit is duidelijk te horen bij inschakelen van contact. Ik meen ook de (gas)verstuiverst, heel kort, te horen.
IK heb gewoon geen vonk. grrr

UserID6342

Als je geen vonk hebt, heb je in principe 3 opties:

*Bobine
*Nokkenassensor
*BDP / Krukassensor

herbe777

Ik snap het. Ik heb met zo`n led-spanningszoeker gemeten op de bobine. Ik meet dan met de ene kant op de min-pool en met de andere kant had ik op beide aansluitingen een  12 volt signaal. Dit is gemeten met motor uit en contact aan.
Maar, stopt een krukas of nokkenas sensor er in een keer mee? en vanaf dat moment geen enkele reactie meer?

UserID6342

Als je al iets wilt meten moet je multimeter hebben om te zien hoe of wat.  En ja, alledrie kunnen er zo ineens mee stoppen.

Als je zeker weet dat je brandstof krijgt (zet 'm even op benzine ipv LPG en druk het ventieltje van de injectierail even in), zou ik het daarin zoeken.

The Volvoboy

Citaat van: grijzev70tdi op 21-11-2012 23:45:53
zolang stationair vinden ze niet echt fijn....

Inderdaad, staat zelfs in het instructieboekje ;)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km