Bracket 302mm remupgrade

Gestart door zuid, 07-01-2013 08:03:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

V70geRwin

Citaat van: zuid op 22-01-2013 17:43:53
Zoals in het verkoop gedeelte eventueel al gelezen, zijn er een set brackets  te koop voor een bbk  set.
Als iemand hier geïnteresseerd in is, en nog niet is verkocht sta ik hier wel voor open om deze binnenkort ook produceren nadat de eerste zet van deze serie klaar is.

als je dan toch met spacers gaat werken is dat de bbk die je wil hebben!

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

zuid

Zijn voor deze set ook spacers nodig?

V70geRwin

Citaat van: Martijn_B op 22-01-2013 18:16:19
Waarom?

330 schijf.
betaalbare onderdelen, ook in gebruik.
bewezen prestaties, je kan er mee de ring op en trappen.
hou wel rekening met aardige spacers voor titans
17 inch pegasus past zonder spacer.

zuid

Citaat van: spekkie99 op 22-01-2013 18:28:09
Citaat van: Martijn_B op 22-01-2013 18:16:19
Waarom?

330 schijf.
betaalbare onderdelen, ook in gebruik.
bewezen prestaties, je kan er mee de ring op en trappen.
hou wel rekening met aardige spacers voor titans
17 inch pegasus past zonder spacer.

Ik kan je garanderen dat je met de setup welke met mijn brackets mogelijk zijn, ook serieus kunt trappen op de nordschleife!

Eugene

Citaat van: zuid op 22-01-2013 19:03:44
Citaat van: spekkie99 op 22-01-2013 18:28:09
Citaat van: Martijn_B op 22-01-2013 18:16:19
Waarom?

330 schijf.
betaalbare onderdelen, ook in gebruik.
bewezen prestaties, je kan er mee de ring op en trappen.
hou wel rekening met aardige spacers voor titans
17 inch pegasus past zonder spacer.

Ik kan je garanderen dat je met de setup welke met mijn brackets mogelijk zijn, ook serieus kunt trappen op de nordschleife!

4pot op de 302mm zal zeker voor sportief straatgebruik voor de meeste mensen voldoende zijn, echter zijn de schijven te klein voor serieus gebruik.

De 302mm schijf blijft namelijk een beperking qua warmte afvoer en dus de constantheid en herhaalbaarheid van de vertraging. Zodra je schijf de warmte niet krijgt afgevoerd blijft deze te warm en krijg je blokfading, blokken worden minder "gekoeld", geven teveel warmte af aan de klauw en je vloeistof kookt.  Zal je bij 2 keer van 200km/h tot 0 nog weinig last van hebben, maar als je het circuit op gaat denk ik dat je snel achter de beperkingen komt.

If it's not blown, it sucks...

zuid

Natuurlijk is een punto en volvo niet vergelijkbaar.

Maar heb met de punto nog nooit last van fading gehad.
Type blok en schijf maakt ook veel uit.
En na een uur circuit rijden achterelkaar op assen zandvoort of nordschleife nooit problemen gehad.

Eugene

Appels en peren natuurlijk
vergelijk het gewicht?
Vermogen?
welke remmen zitten op de punto?
etc...

Citaat van: zuid op 22-01-2013 19:56:21
Maar heb met de punto nog nooit last van fading gehad.

Dat wil opzichzelf niks zeggen natuurlijk. Als jij in 3:00+ Zandvoort rond gaat, dan gaat een 500pk Volvo met standaard remmen geen last van fading krijgen.

Veel gewicht en veel vermogen betekent dat je remmen op het circuit het zwaar krijgen, veel warmteafvoer is dan nodig en geloof mij nou maar dat een 302mm schijfje dit niet trekt op een 850 en vervolgens de rest van jouw remsysteem warmstookt met fading tot gevolg.

If it's not blown, it sucks...

zuid

Natuurlijk is alles belangrijk.
900kg wegende punto met 190pk.

4pots brembo tangen met 305mm schijf, met carbone lorraine rc6+ blokken.

Rondetijd op zandvoort en assen nooit gemeten.
Rondetijd van de nordschleife ligt rond de 9:40 min.

Remkoeling wel aangelegd, en abs gedemonstreerd.

Natuurlijk is het appels met peren vergelijken!

V70geRwin

Citaat van: zuid op 22-01-2013 20:17:45
Natuurlijk is alles belangrijk.
900kg wegende punto met 190pk.

4pots brembo tangen met 305mm schijf, met carbone lorraine rc6+ blokken.

Rondetijd op zandvoort en assen nooit gemeten.
Rondetijd van de nordschleife ligt rond de 9:40 min.

Remkoeling wel aangelegd, en abs gedemonstreerd.

Natuurlijk is het appels met peren vergelijken!

zou dat veel schelen 900 kg om af te remmen of dik 1500 kg  ???  ;)

ik heb op mijn vorige t-5r de porsche setup gehad en dat ankert geweldig.
in DLD moest een golfje zonodig naar links, van 240 naar 100 waarvan ik zelf schatte dat het krap werd.
op het droog met een strakke kw set eronder en knappe bridgestones in het abs remmen.
ook is al bewezen dat de 330 schijven niet zo snel krom trekken oid.
dat is nog maar de vraag met de 302 die je aanzienlijk zwaarder gaat belasten.

maar je setup zal een aanzienlijke verbetering zijn voor huistuinenkeuken gebruik, alleen jammer dat je wel weer spacers nodig zult hebben.

Wout309t

De 302 set is genoeg voor dagelijks gebruik.
Circuitgebruik met een 850 zou ik echter niet aan beginnen.
Verschil met een 330 schijf is inderdaad erg groot, kan zomaar zijn dat een 330 schijf 2x zoveel weegt, ik vond het een gigantisch verschil in elk geval.
Veel meer body dus.

Maar wees eerlijk, wie van dit forum rijdt er nu regelmatig een stevig rondje op het circuit? De meesten die er uberhaupt komen, rijden relatief rustig en gaan niet voluit.

Voor 98% van de mensen hier is die 302 set gewoon genoeg.

Ik heb zelf ook een Porsche BBK, eigenlijk is het gewoon zwaar overkill voor mij.
2011 V70 2.0T R-Design MT

V70geRwin

Citaat van: Wout309t op 23-01-2013 14:54:56
De 302 set is genoeg voor dagelijks gebruik.
Circuitgebruik met een 850 zou ik echter niet aan beginnen.
Verschil met een 330 schijf is inderdaad erg groot, kan zomaar zijn dat een 330 schijf 2x zoveel weegt, ik vond het een gigantisch verschil in elk geval.
Veel meer body dus.

Maar wees eerlijk, wie van dit forum rijdt er nu regelmatig een stevig rondje op het circuit? De meesten die er uberhaupt komen, rijden relatief rustig en gaan niet voluit.

Voor 98% van de mensen hier is die 302 set gewoon genoeg.

Ik heb zelf ook een Porsche BBK, eigenlijk is het gewoon zwaar overkill voor mij.

tot die keer dat je het echt nodig hebt, dan  ;D
en je hebt vast al lang niet meer met 302 gereden, het went snel hoor zo'n bbk  ;)

Wout309t

Bij eenmalig hard remmen is er nauwelijks verschil denk ik.
Wat is het nut van je remmen in de abs trappen bij 160? Is wel leuk om te doen, daar niet van... ;D

Ik heb sinds de Porsche-set een paar flinke rem-acties gehad, maar die waren met 302 schijfjes ook wel goed gegaan hoor.

Tussentijds toch wel weer een maand de tijd om af te koelen, dus dat is wel genoeg.. ;)
2011 V70 2.0T R-Design MT

V70geRwin

Citaat van: Wout309t op 23-01-2013 15:57:21
Bij eenmalig hard remmen is er nauwelijks verschil denk ik.
Wat is het nut van je remmen in de abs trappen bij 160? Is wel leuk om te doen, daar niet van... ;D

Ik heb sinds de Porsche-set een paar flinke rem-acties gehad, maar die waren met 302 schijfjes ook wel goed gegaan hoor.

Ik betwijfel echt of de 302 bij eenmalige acties hetzelfde redden, vanaf 160 ofzo voel je ze tijdens de remactie al minder worden.
De Porsche set kan je steeds dieper intrappen en je blijft harder vertragen, dat houdt bij de 302 al heel snel op en gaat het pedaal wel verder naar beneden maar gebeurt er niet veel meer.

Maar ik ben wel een remmenfetisjist  :D

Wout309t

Ik bedoel eigenlijk wel een 302 set met 4 pots klauwen he... ;)
Standaard klauwen is wéér een ander verhaal idd!
2011 V70 2.0T R-Design MT