kofferbak reageert niet op CV

Gestart door el diablo, 09-01-2013 21:40:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

el diablo

beste volvo piloten,

sinds een week heb ik problemen met het kofferbakslot van mijn 850 t5. deze wil niet op slot met de cv, als ik de sleutel in het kofferbakslot steek en hem dan open en dicht draai reageren de andere deuren er weer wel op. ook blijft af en toe het kofferbaklampje branden, hangt dit misschien samen, of stom toeval?

en de cv, is dit d.m.v. vacuum aangestuurd, of electronisch?

ik ben al met de zoekfunctie bezig geweest, maar alle problemen zijn zo'n beetje verschillend van de mijne...

T5 '96

UserID6342

Electronisch gestuurd en hoogstwaarschijnlijk microswitch in het achterklepslot kapot.

el diablo

Bedankt voor de snelle reactie dirk, die microswitch zit op het slot zelf toch? En heb ik een onderdeelnummer nodig om die te bestellen?
T5 '96

UserID6342

Is via de Volvolijn niet te bestellen.  Erwin (Haasje hier op het forum) en ik meen Yits (Razorx hier op het forum) hebben de nummers van andere leveranciers.  Maar het is wel een gepiel om die dingen te vervangen (2 per slot), zou er gewoon een gebruikt slot inzetten wat wel goed werkt.

el diablo

Das minder... Ik had trouwens via de zoekfunctie gezien dat een kofferbakslot er maar 1 heeft? Ik weet nog 2 slopers te staan bij mij in de buurt, misschien dat ik er daar 1 vanaf haal. Bedankt voor je tips!
T5 '96

thuur

Citaat van: el diablo op 09-01-2013 21:40:06
beste volvo piloten,

sinds een week heb ik problemen met het kofferbakslot van mijn 850 t5. deze wil niet op slot met de cv, als ik de sleutel in het kofferbakslot steek en hem dan open en dicht draai reageren de andere deuren er weer wel op. ook blijft af en toe het kofferbaklampje branden, hangt dit misschien samen, of stom toeval?

en de cv, is dit d.m.v. vacuum aangestuurd, of electronisch?

ik ben al met de zoekfunctie bezig geweest, maar alle problemen zijn zo'n beetje verschillend van de mijne...



Bij sommige modellen kun je ook met de sleutel in het achterklepslot bepalen of hij op de CV moet meegaan of niet. Even in de handleiding kijken.


Gr 8)

el diablo

Ow, dat zou kunnen verklaren waarom hij het soms wel doet ;D je moet het maar net weten... Aal morgen is ff spreuren ;D
Bedankt voor je tip!
T5 '96

el diablo

naar aanleiding van de tips mijn boekje erbij gehad en aan het klooien geweest. helaas heb ik vast moeten stellen dat de microswitches kuren vertonen. slot is helaas niet voorzien van meerdere standen.dus binnenkort maar eens een dagje peuteren aan die switches. voorlopig zitten ze mij met die kou nog best ;D

bedankt voor het meedenken allemaal!
T5 '96