StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarcoV

Mooi klusje weer Stefan, denk dat ik die ook maar eens een keertje moet vervangen na 18 jaar!

MarcoV

StefanCJ

Citaat van: MarcoV op 03-04-2013 08:40:19
Mooi klusje weer Stefan, denk dat ik die ook maar eens een keertje moet vervangen na 18 jaar!

MarcoV

Het viel me wel een beetje tegen dat die steun bij de S70 niet vervangen was hoor. Had ik toch wel verwacht van je eigenlijk  :eusa_whistle:

;)

MarcoV

Haha, toch nog wat vergeten toen!

MarcoV

StefanCJ

Ik heb een poosje geleden tochtstrip achter het dashboard gedaan om het kraken tegen te gaan. Het is nu wel een stuk minder maar het kraakt nog wel een beetje. Misschien moet ik gewoon niet zo zeuren want het is een oude auto, 4cm verlaagd en ik rij met platte banden maar ik zat aan het volgende te denken:

Als ik het bovendek en de parafaan los haal, kan ik dan de schroeven waar het dash mee vast zit (van buitenaf dus) helemaal eruit draaien zodat ik de tochtstrip iets verder naar beneden kan duwen? In de how-to's die ik gevonden heb staat dat je de schroeven losser draait maar niet helemaal eruit. Kan dat wel of verschuift de boel dan?

:)

Sbv

Moet lukken, er is dan wel iets aan speling om wat zaken te verschuiven.

peteRRR

Is juist strakker draaien nog een Optie?

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

StefanCJ

Er wordt juist gezegd om ze niet te vast te draaien. Maar ik doe wel één voor één die schroefjes eruit en frot er nog wat tochtstrip onder en ga dan wel uitgebreid proefrijden.

peteRRR

Of je doet de D©©©L shuffle,....af peuren die hap. ;D



http://i49.tinypic.com/kd8jzd.jpg

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

thuur

Citaat van: StefanCJ op 03-04-2013 21:31:42
Er wordt juist gezegd om ze niet te vast te draaien. Maar ik doe wel één voor één die schroefjes eruit en frot er nog wat tochtstrip onder en ga dan wel uitgebreid proefrijden.

Vastdraaien en dan minstens een halve slag lossen helpt het vaakst inderdaad. Als er steunen gescheurd zijn (meestal van te vast draaien!) krijg je het nooit kraakvrij. Dan zul je eerst het dash moeten demonteren om ze te repareren.


Gr ;)

StefanCJ

Citaat van: thuur op 04-04-2013 01:22:48
Citaat van: StefanCJ op 03-04-2013 21:31:42
Er wordt juist gezegd om ze niet te vast te draaien. Maar ik doe wel één voor één die schroefjes eruit en frot er nog wat tochtstrip onder en ga dan wel uitgebreid proefrijden.

Vastdraaien en dan minstens een halve slag lossen helpt het vaakst inderdaad. Als er steunen gescheurd zijn (meestal van te vast draaien!) krijg je het nooit kraakvrij. Dan zul je eerst het dash moeten demonteren om ze te repareren.


Gr ;)

Ik heb ze zelf zeker niet te vast gedraaid, juist om scheuren te voorkomen. Het kraken is al wel veel minder, alleen, wat is acceptabel. Ht liefst heb ik het 100% kraakrvrij maar dat zal gezien de leeftijd van de auto een utopie zijn.
En om het hele dashboard los te halen om te kijken of er ondanks voorzichtig en niet te strak aandraaien iets gescheurd is is wel een flinke kluif werk.

MarcoV

Muziek harder een optie?  ;D

MarcoV

Ewout Schalkwijk

Mijn dash is 100% kraakvrij (klopt op hout), maar dan hoor je weer het piepen van de vergrendeling van de achterbank als ik door kuilen rijd. :eusa_wall:

Zo is er altijd wat.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

StefanCJ

Vanmorgen de auto even gewassen. Het was wel een beetje koud (3 graden) en toen ik net bezig was viel er nog wat natte sneeuw.

Vanmiddag mijn pakketje met deurgrepen binnen gekregen. Ik heb via MP een goedkoop setje gescoord, ze zijn wel niet heel erg mooi ofzo maar ik zet het veertje wel over. Dan heb ik mooi nog drie grepen als reserve liggen. Van Joost krijg ik zaterdag bij de Airco Check Meeting een slot dus dan kan ik dat volgende week dat weer in orde maken.

Verder ga ik volgende week even langs de dealer, mijn oliedoprubber is uitgedroogd.

StefanCJ

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 04-04-2013 20:09:33
Mijn dash is 100% kraakvrij (klopt op hout), maar dan hoor je weer het piepen van de vergrendeling van de achterbank als ik door kuilen rijd. :eusa_wall:

Zo is er altijd wat.


Ewøut

Yep, zo blijf ik ook een beetje bezig, ik kan niet zo goed stil zitten. Zo ben ik er achter gekomen dat mijn armsteun achter piept als 'ie ingeklapt is, nu is ie dus altijd netjes uitgeklapt  ;).

StefanCJ

Vandaag een gezellige dag gehad bij de Airco Check Meeting in Helmond. We waren voor de verandering weer eens te vroeg, rond 8.30 kwamen we aan. Wel irritant dat ze de snelweg bij Helmond vergeten zijn aan te leggen, de laatste 20km is via de provinciale weg.

Auto's naar binnen, hieruit blijkt de exclusiviteit van de S ten opzichte van de V modellen.


Aan het apparaat. In een jaar 10% koudemiddel verloren, netjes dus.


Lichte lekkage bij een O-ringetjes, deze is gelijk vervangen.


Naast Mark op de brug. Mark had een nieuwe droger/filter nodig, het vervangen bleek nogal een gedoe (net als bij Roger, Sander en Steve).


Ik vond het een geslaagde dag. Organisatie & Car Cool Systems, bedankt! Koffie, appeltaart, zelfs de oppasservice was goed geregeld  ;D ;D ;D


:)