turbodruk verhogen alternatief

Gestart door resytech, 31-03-2013 11:00:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

resytech

Hallo Allemaal,  het zal ongetwijfelt al eens zijn besroken, maar via de zoekfunctie word ik er niet wijzer op.

Dan nu de vraag.

Zijn er methodes om  de turbodruk licht te verhogen zonder software aanpassingen.
Zo ja, waar loop je dan tegen aan, wat zijn de beperkingen, en natuurlijk niet geheel
onbelangrijk...................wat zijn de risico's

Nu even een rot opmerking! graag alleen reacties van mensn die er echt kijk op hebben.
Al is het alleen maar om de zoekfunctie werkbaar te houden.


Bij voorbaat dank en voor allen een prettige witte pasen.

Rene Janse
resytech

Martijn_B

Ja, via een boost controller(handmatig of elektrisch).

Risico: je AFR waarde wordt te arm en alles wordt te heet of je krijgt detonatie.
Je duwd meer lucht in de verbrandingskamer maar je past je brandstof (en ontsteking) niet aan.

Mogelijk effect is motorschade, advies is absoluut niet doen.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Johann

Bleed valve, ruk, en wastegate actuator iets strakker zetten maar het is marginaal. Bij strakkere wastegate komt de druk er iets sneller op. Boven in de toeren kan het dan minder worden dus ligt er een beetje aan rond welk toerental je het liefst de winst ziet. De motor kan iets armer gaan draaien. Ben je niet een echte trapgeit dan kun je er zonder zorgen mee rijden. Heb je een zware voet dan zou je beter aan een chippie kunnen denken. Ergens om en nabij de 1 bar gaat het motormanagement protesteren. Je hebt ook kans dat de ontsteking tegen gaat werken en is de winst weer teniet gedaan.


resytech

Ik ben wel degelijk een "trapgeit", ik wil tenslotten niet voor niets meer druk, dus ik ga me maar verdiepen in goeie methodes om meer vermogen te krijgen.

Dank!

Martijn_B

Dus: chippen die hap en inlezen op het forum naar de mogelijkheden.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

eric vermeer

ik zeg ook chippen ;D kost wel wat maar dan heb je ook gelijk veel vermogen en het is veilig en zonder problemen :eusa_dance:
S70R B5234T4 M59
V60 T6 B6304T4 TF80SCAWD

robin-850-92

Ik ken mensen die hun T5 hebben gechipt en met een banden lichter de waste gate strakker hebben gezet.. Gaat als een kanon en nooit stuk gegaan. ( advies doe het niet )

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

peteRRR

Paterwomptang en sleuteltje 10 toch?

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

robin-850-92

Yup, een banden lichter. Simpel de waste gate verbuigen...

)()()sT

Kijk, das nog eens een goede manier van "chippen" !

::)

Martijn_B

Juist... tuning voor professionals zie ik al Joost.


En ik maar €4500 in een versterkt blok en monster turbo stoppen... had ik gewoon een bandenlichter kunnen pakken  :eusa_wall:
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Wout309t

Las hem dan gewoon vast. Bandenlichters zijn voor mietjes.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Turbobiker

Sorry hoor, maar als er geen hamer aan te pas is gekomen, kan het gewoon niet werken!
De Tussenpaus

scania164