Auto valt uit, grijze/ blauwe rook en tik

Gestart door mantsje, 01-05-2013 22:18:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mantsje

Was ik maar thuisgebracht... Hij heeft me niet naar huis begeleid en stond 2 minuten later weer stil... En ik had graag de keuze gehad, zoals ik ook eerder heb vernomen. Ww is mij altijd goed bevallen hoor, maar die beste mannen legden tenminste uit wat ze deden en vooral wat de mogelijkheden zijn. Vandaag keurig geholpen door een vriendelijke man van de ww. Heeft een snelle diagnose gedaan en sleepwagen incl vervangend vervoer geregeld!
Diagnose was dan wel niet correct, maar dat mag de garage (en ikzelf) uitzoeken ;D
Probleem is hopelijk morgen weg met een nwe LMM! Maar mijn gevoel zegt dat er meer aan de hand is...
op zoek naar een goeie youngtimer voor weinig :)

UserID6342

Of een bougie, of een bougiekabel, of een verdeelkap, of de nokkenassensor of de BDP sensor of een injector....  Maar als hij een foutcode op de ontsteking geeft, moet je het daar zoeken.  Is overigens een heel andere foutcode als die van een suffe LMM...

Luchtfilter wel of niet erin maakt geen verschil qua lopen.  Hier merk je alleen verschil als er een oud, compleet dichtgeslagen luchtfilter in zit !

C.punTeR

#17
Volgens mij heeft TS een diesel.....toch?

Groet..

Edit

Verlopen pomptiming??

mantsje

Yup! Dieseltje, dus alleen gloeibougies ;)
op zoek naar een goeie youngtimer voor weinig :)

FGG


Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

mantsje

Zojuist een slecht contact gevonden van 1 van de injectoren.. ziet er sowieso niet heel netjes uit, dus morgen ook maar even nalopen.. verklaard wel de 4 pitten ipv 5! Zometeen even een LMM ophalen bij een kennis die een goede heeft liggen, heb ik eerder foutmeldingen op gehad, dus gewoon vervangen! Morgen hopelijk alles weer stabiel en dan verder met vacuumpomp en schokdemper. Anders verder zoeken >:( turbo is gechecked vanmiddag, die is goed. De pomptiming zou het ook zomaar kunnen zijn! Thnx voor de tips!
op zoek naar een goeie youngtimer voor weinig :)

UserID6342

Citaat van: mantsje op 02-05-2013 20:09:16
Yup! Dieseltje, dus alleen gloeibougies ;)
Dan gaat mijn verhaaltje dus niet op qua storingslijstje ;D. Sorry !

Dan idd bekabeling gloeibougies, verstuiver nummer 4 (meen ik), pomptiming, etc.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

mantsje

Zal morgen even kijken, maar zou de rook dan niet zwart zijn?
op zoek naar een goeie youngtimer voor weinig :)

grijzev70tdi

klinkt mij in de oren als verlopen pomptiming
Grolsch, het klinkt al lekkerder

mantsje

weet er iemand een garage in de buurt van Leeuwarden die de timing weer goed kan zetten? wil eigenlijk niet te ver rijden aangezien hij toch wel geregeld uitvalt >:(
op zoek naar een goeie youngtimer voor weinig :)

Sbv

Citaat van: mantsje op 03-05-2013 14:42:10
weet er iemand een garage in de buurt van Leeuwarden die de timing weer goed kan zetten? wil eigenlijk niet te ver rijden aangezien hij toch wel geregeld uitvalt >:(
Pul op Urk, maar dat is wel een redelijk stukje weg.

mantsje

Ja die naam heb ik vaker gehoord!! inderdaad net wat te ver weg... heb nog wel bosscha gevonden in friesland. klonk goed maar hebben geen tijd op korte termijn :-[
op zoek naar een goeie youngtimer voor weinig :)

C.punTeR

Als de pomp inderdaad van tijd is geraakt,dan moet je je ook afvragen waarom dat is gebeurd.

Vaak is dan de pompriem niet goed meer .

Misschien dat er een medeforummer er een blik op kan werpen?

Groet..

mantsje

Als dat zou kunnen.... Hierbij de oproep  ;D
op zoek naar een goeie youngtimer voor weinig :)