Auteur Topic: De Volvo's, de Bug en de Mattie(s) van volvobug  (gelezen 117987 keer)

volvobug

• Wat anderen bedacht hebben moet ik op z'n minst kunnen begrijpen!
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5 10v '97 LPi & V70R FWD AUT Saffron '98 LPi
    • Volvo foto album
Re: De Volvo's, de Bug en de Mattie(s) van volvobug
« Reactie #1065 Gepost op: 15-05-2021 23:21:05 »
Vreemd, die hd's hebben bij een 10 klepper toch ook maar weinig te houden, zou je zeggen.

Tijdens het rijden niets gemerkt, zoals trillingen in het stuur?

Vreemd inderdaad, de originele draagarmen heb ik meen ik na ruim 3 ton vervangen door Meyle HD. En die hebben er zo'n 280K onder gezeten.

De auto heeft inderdaad wel wat trillingen, of eigenlijk meer gedreun in de carrosserie op snelheid. Eens kijken of dat weg is na vervanging van de draagarmen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvobug

• Lid 1000+
  • Offline Offline
    • Volvo foto album
« Reactie #1066 Gepost op: 02-06-2021 16:49:18 »
De 10V heeft sinds maandag weer een verse APK, na vervanging van de draagarmen. Meteen ook weer verse stabistokjes geplaatst, alle wielen laten balanceren en uitgelijnd. Dat rijdt weer snaarstrak voor een auto met ruim 672K km.

De R heb ik moeten trakteren op een nieuwe originele raamschakelaar vanwege haperend gedrag op een van de ruiten. Geen zin in repareren of alibaba exemplaren, gewoon nieuwe erin die weer 20 jaar mee kan.

Ik zal binnenkort ook weer moeten geloven aan nieuwe draagarmen voor de R. De Febi exemplaren die er nu 50.000 onder zitten, daar laat aan één zijde het rubber al los in de bus. Dit begint serieuze vibraties te veroorzaken bij remmen en op bepaalde soorten wegdek. Ook hiervoor voor mij geen aftermarket meer, ik ga terug naar origineel.

En waar ik heel blij mee ben, is dat ik een schuifdakenmonteur heb gevonden die de Vermeulen Hollandia daken (tegenwoordig Webasto) goed kent. Enig minder punt aan de R is dat er geen origineel schuifdak in zit maar bij nieuw levering meteen een Vermeulen Hollandia dak type TVS (twin vent) in is gezet.
Dat is overigens erg netjes gedaan, met omgezette rand in het plaatwerk en nieuwe hemelbekleding. Maar de metalen plaat vertoont serieuze roest aan de buiten en binnenkant. Als ik nu ingrijp moet dat nog te redden zijn, maar ik zag geen mogelijkheid deze plaat te verwijderen. En dat heeft deze beste man mij kosteloos voorgedaan.  :eusa_clap: En hij wist me ook nog te vertellen dat er, mocht de metalen plaat niet meer te redden zijn, er als alternatief een glazen plaat in te zetten is. De afmetingen zijn al 25 jaar niet gewijzigd  :eusa_dance:

« Laatst bewerkt op: 02-06-2021 16:51:02 door volvobug »

Ries van de Zilverschuit

• Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #1067 Gepost op: 02-06-2021 22:04:41 »
Het lijkt erop dat steeds meer merken een loopje nemen met de kwaliteits(controle) van de onderdelen voor onze auto's: deze markt telt toch niet meer. 'k Hoop dat Volvo niet inkoopt bij deze fabrikanten...
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

volvobug

• Lid 1000+
  • Offline Offline
    • Volvo foto album
« Reactie #1068 Gepost op: 03-06-2021 11:13:02 »
Het lijkt erop dat steeds meer merken een loopje nemen met de kwaliteits(controle) van de onderdelen voor onze auto's: deze markt telt toch niet meer. 'k Hoop dat Volvo niet inkoopt bij deze fabrikanten...

Dat hoor je mij nog niet zeggen, maar ik heb wel voor het eerst een nieuw onderdeel teruggeven aan de dealer. De raamschakelaar die ik nieuw uit het Volvo doosje haalde (fabrikagedatum april 2020, made in UK), deed het niet. Bestuurdersraam kwam niet omhoog en een-weg schakelaar voor centrale vergrendeling veerde niet automatisch terug.
Overigens probleemloos en snel omgeruild via "onze" onderdelenman Dennis van Volvo Hooftman en een nieuw exemplaar gekregen (fabr. sept. 2020) die het uitstekend doet.