De Volvo's, de Bug en de Mattie(s) van volvobug

Gestart door volvobug, 03-07-2013 19:20:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: KIM op 30-10-2018 09:06:48
Ik heb het er met een bezemsteel in moeten rossen. Ik denk dat het wel vast genoeg zit nu  8)

;D

volvobug

Citaat van: KIM op 30-10-2018 09:06:48
Ik heb het er met een bezemsteel in moeten rossen. Ik denk dat het wel vast genoeg zit nu  8)

Dat denk ik dan ook wel ja  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

vincen tdi

Citaat van: KIM op 30-10-2018 09:06:48
Ik heb het er met een bezemsteel in moeten rossen. Ik denk dat het wel vast genoeg zit nu  8)

Vraag me bij zoiets wel af wat een toevallige voorbijganger daar nou van zou denken 😁
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

KIM

Haha. Dit heeft plaatsgevonden in een afgesloten ruimte  :eusa_whistle:

volvobug

Binnenkort nog eens aan de slag met wat kippengaas, ben nog  niet helemaal content met de brom rond 2.500 rpm. Maar eerst een ander probleem opgelost.

Gisteren na 3 keer probleemloos starten ineens niets meer terwijl ik bij iemand zijn T-5R aan het bekijken was. Startkabels eraan met de 850 en hup, lopen. Vanochtend weer geen sjoege, nu op de oprit. Reserveaccu erin en lopen. Onderweg naar Woerden maar alvast Hooftman gebeld en een nieuwe accu klaar laten zetten. Na montage was duidelijk dat de oude Bosch al op zijn eind liep, de nieuwe slingert de startmotor een stuk fanatieker rond  :D. Probleem voor de echte winterperiode voor geweest  :)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvobug

Een gestraalde en gepoedercoate trekhaak ligt inmiddels te wachten op montage, evenals 4 gepoedercoate Perfo's met nieuwe winterbanden. Dit weekend maar eens even tijd maken.  :)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ries van de Zilverschuit

Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

volvobug

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 23-11-2018 10:15:03
Beetje netjes die Perfo's?

Perfo's zijn al een tijdje geleden gedaan door velgenalsnieuw.nl, ik vind ze erg netjes ja. Had dat in gang gezet voor de rode V70, maar nadien kwam de Saffron erbij en nu ga ik ze daarvoor gebruiken. Zal dit weekend wel foto's plaatsen.

Trekhaak heb ik naar aanleiding van jouw tip bij Schlingmann in Reeuwijk laten doen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ries van de Zilverschuit

En, is die een beetje netjes gedaan dan?

(Al zal je er geen uren naar gaan kijken, vermoed ik).
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

razorx

Hoi Ruud. Weer met plezier bijgelezen.
Wel grappig hoe je met zo een nieuwe wagen ineens weer wat te doen hebt. Oeeef, dat bedoel ik naturlijk niet zo. Staat wat raar nu ik dat achteraf lees. Ik bedoel met de Volvo's. ;)

Wat anders dan je 10V die al eeuwen in goede handen bij je was. De Simmons dreun ken ik. Zelf bij een sedan vind ik die hinderlijk. Blijft natuurlijk persoonlijk. Al weet ik wel dat het eindstuk heel veel invloed heeft en de dreun aardig kan verlagen.

Ik bespaar je nu de verhalen van dít heb ik nu en bla bla ;) .Want je hebt dát en daar "moet" je mee verder. Oliefiltertuning, ik spreek niet uit ervaring, zie ik als interessante optie.

Je wilt staande golven onderdrukken. Dus als je iets hebt van 0,5m lengte dat resoneert, moet je die resonantiepijp. Helmholzresonator, verstoren. Op een waarde tussen 0,5 en 0,67 van die lengte zit je vermoedelijk goed. ;).

volvobug

Graag allemaal even opletten op de snelweg, ergens moet een rolletje kippengaas liggen. Dat zit niet meer in de uitlaatpijp  :o dus waarschijnlijk toch onderweg eruit geblazen  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Died850


850blues

#852
* Ik voel een kippengaas-meeting aankomen, met als special guest: KIM, de bezemsteel-rosser *

8)
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

Sbv

Citaat van: volvobug op 26-11-2018 22:26:41
Graag allemaal even opletten op de snelweg, ergens moet een rolletje kippengaas liggen. Dat zit niet meer in de uitlaatpijp  :o dus waarschijnlijk toch onderweg eruit geblazen  ;D
Iets met zat klem toch ?
Plaatje erin lassen dan blaas je het er niet meer uit :-)

KIM

Citaat van: 850blues op 27-11-2018 07:59:38
* Ik voel een kippengaas-meeting aankomen, met als special guest: KIM, de bezemsteel-rosser *

8)


;D  ;D