850-R 380.000 VERKOCHT!

Gestart door vdeweerd, 15-10-2013 14:06:55

Vorige topic - Volgende topic

vdeweerd

De Volvo 850-R is nu reeds 7 dagen in gebruik door mij, hier mijn bevindingen van deze eerste week.

Zoals ik al heb vermeld bij het voorstellen, ben ik een trotse bezitter van een 850-R, deze auto kwam ik tegen via iemand die ik kende, ik zal om jaloezie voor te zijn niet vertellen voor welke prijs ik deze auto heb kunnen overnemen;)

Toen ik de 850 aanschafte was ik op de hoogte van de 'probleempjes' dit zijn voor zover kleine dingen welke ik in de komende tijd wil gaan (laten) maken etc.

-auto trekt iets naar rechts, stuurkogel zit vast en moet worden vervangen.
-rechter voorrem piept bij het remmen, trap ik deze harder in dan hoor je niks (anti-piepplaatjes? remblokken niet goed?)
-rechter vering aan de voorkant kraakt iets, dit lijkt minder te worden hoe langer ik rij, bij het wegrijden in de ochtend het ergst.
-stoelverwarming bestuurdersstoel doet het niet, zekering zit goed en is niet kapot.
-eerste dag heb ik de km-stand en dagteller stuk gemaakt, waarschijnlijk te hard gedrukt terwijl de auto stil stond.
-filters vervangen of schoonmaken

-optisch: alleen de velgen hebben stoeprandschade, misschien op termijn een keer laten repareren etc.

Recent gebeurd:

-296.000km is de distributieriem vervangen (als ik de sticker onder de motorkap mag geloven)
-3.000km is alle olie vervangen.
-banden zitten er een kleine 15.000km onder
-bij 245.000km zijn de remschijven vervangen rondom, aan de voorkant nu een setje van Movit, waarbij de remblokken    rondom bij de 306.000 zijn vervangen.

Tot nu toe heb ik geen spijt gehad van deze aankoop, ondanks de kleine dingen die nog gedaan moeten worden, vorige week donderdag APK laten keuren, geen aandachtspunten e.d
Verbruik is even wennen als je een Polo 1.4 uit 2009 gewend bent;) maar goed, mijn vriendin is heel blij met alle AirMiles welke nu gespaard worden.

Mochten jullie tips hebben voor mij betreffende de lijst wat gedaan moet worden of op andere zaken waar ik op moet letten, welke belangrijk zijn voor een dergelijke auto, dan hoor ik dit uiteraard graag.

Ik rij zelf zo'n 15.000km per jaar dus ik hoop dat ik hier een paar jaar mee vooruit kom.

Martijn_B

Welkom! check het "stage 0" overzicht eens, ik raad je aan al die dingen te vervangen als je niet weet hoe oud ze zijn.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Marty__Mouse

Goed bezig hoor..!
Misschien leuk om de foto's in het wie-ben-ik topic ook even hier neer te zetten?
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

V70geRwin

Welkom en veel veilige KM!

Chip erin en knallen, en heb je al foto's  ;D

Miel850

Let bij D-riem naast de interval in kilometers ook op leeftijd.
Ik meen 7 jaren en 120K voor jouw bouwjaar.
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

vdeweerd

vdeweerd

En...de knipperlichten aan de voorzijde, deze wil ik ook vervangen zodat ze bij de koplampen passen, koplampen zaten er al zo op, ik ben niet heel erg van dit soort lampen, maar nieuwe knipperlichten welke bijpassend zijn, zullen voordeliger zijn dan originele koplampen;)

Wat kost het gemiddeld om een D-riem te vervangen bij dit model?

hertogjan6

knipperlichten zijn te verkrijgen bij www.europeantuning.nl ;)

wij hebben de heldere versie in de zelfde 855 ;) (2 sets)

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,61956.870.html

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,61956.1725.html
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

vdeweerd

Mooie bak hoor!
Gele klauwen in combi met de elandsticker zijn ook gaaf!

V70geRwin

Mooie remmen aan de voorkant, wat zit erop?
Met spacers?

vdeweerd

Nu vraag je me wel wat;) ze zaten er al op, ik heb uit de facturen opgemaakt dat het remmen van Movit zijn, ze remmen in ieder geval heeeeel hard! Voor de rest ben ik een leek, daarom hoop ik ook via dit forum wat kennis op te kunnen doen

855T5+

Citaat van: vdeweerd op 16-10-2013 11:55:37
Nu vraag je me wel wat;) ze zaten er al op, ik heb uit de facturen opgemaakt dat het remmen van Movit zijn, ze remmen in ieder geval heeeeel hard! Voor de rest ben ik een leek, daarom hoop ik ook via dit forum wat kennis op te kunnen doen
Interessant: staat er op de factuur iets meer over die remmerij? 304 mm, 322 mm, prijs?
Ben wel benieuwd! Remmen op de 850 is een "hot" issue...
Volvo: Mutatis Mutandis

V70geRwin

Citaat van: 850T5 op 16-10-2013 12:16:35
Interessant: staat er op de factuur iets meer over die remmerij? 304 mm, 322 mm, prijs?

http://www.movitbrakes.com/en/bremsanlagen/volvo/850-kombi-t5/

855T5+

Citaat van: spekkie99 op 16-10-2013 12:17:51

Ah, jij bent de vorige eigenaar?  :o staat dat op de factuur of was het 304mm?
http://www.movit-nederland.nl/movit-performance.php
Volvo: Mutatis Mutandis

V70geRwin

Citaat van: 850T5 op 16-10-2013 12:31:13
Citaat van: spekkie99 op 16-10-2013 12:17:51

Ah, jij bent de vorige eigenaar?  :o staat dat op de factuur of was het 304mm?

geen vorige eigenaar hoor, ff googlen  ;)
aan de grootte te zien de 322 en het lijkt er ook op alsof de voorwielen verder naar buiten staan, vandaar de vraag over de spacers (schijven tussen lager en voorwiel).