Xenon inschakelvertraging: Gelukt door lichtrelais aan te passen.

Gestart door razorx, 07-12-2013 15:11:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

razorx


gero

Ik had gisteren Xenon (8000 K) ingebouwd in het grootlicht, even een proefrit gemaakt op een afgelegen  bospad.

Een tijd gereden met groot licht (vastzetten), wat een berg licht heb je dan,jammer dat het dimlicht dan uit gaat.
Op het moment dat ik het grootlicht uitzet, dan is het een paar sec. pikdonker,en dan gaat het dimlicht weer aan.

die paar sec.(in de duisternis) is ook best wel link ,( er kan een dier oversteken of zo).

Yits aan jou de vraag ,op zeer korte termijn ,zou je dit kunnen corrigeren ( desnoods een geheel nieuwe (tweedehands) aangepast relais, natuurlijk zijn de kosten voor mij.

Want ik zit te denken om  alles weer origineel te maken.

groet

Audy

razorx

Kom anders als je tijd hebt komend weekend even langs.

sammie

Yits,
Heb je al een idee hoe je bij grootlicht het dimlicht aanlaat. Bij lichtseinen blijft dimlicht wel aan ook als je hem lang vast houdt. Er wordt dus gemeten of de schakelaar in seinstand of in permanente stand staat.

Gtz sammie

Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.

razorx

Ik ga het komend weekend met Gero bekijken. Ik verwacht dan ook een oplossing te hebben.
Jullie zijn de enigen die dit hebben. Maar dat is niet jullie probleem maar het mijne. ;)
Ik houd je op de hoogte.

)()()sT

Yits,

Het werkt! Geweldig :)
Ook het dimlicht blijft gewoon branden bij inschakelen grootlicht, en de dimlichten blijven na afzetten van de motor nog een paar seconden branden.
Ik moet er nu aan gaan wennen om niet meer dwangmatig de lichtschakelaar op 0 te zetten ;D

razorx

Leuk om te horen Joost.

Wat degenen met het bizarre dim en grootlicht aangaat: Ik vermoed dat er subtiele verschillen in de 850 relais onderling zijn.
Komend weekend weet ik meer.

)()()sT


The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

sammie

Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.

gero

Zo ik ben weer thuis, vanuit Diemen.

Yits , je heb het weer voor mekaar gekregen, het werkt perfect nu,

nog bedankt voor de koffie en de gastvrijheid, het is altijd leuk om met jou een praatje te maken.

groet

Audy

razorx

Geheel wederzijds Audy.

Was een plezier om je op bezoek te hebben en ik ben blij de oplossing te hebben gevonden.

@sammie: Ik neem vanavond nog even contact met je op.

jeroen74


sammie

Wacht rustig af Yits. Blij dat je een oplossing hebt. Drink je ook wijn of alle goud gele rakkers?
Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.

razorx

Het bleek dat bij sommige relais, de dimlicht output van een chipje laag wordt, zodra het grootlicht aan gaat.
D.m.v. een weerstandje het grootlicht signaal naar het mosfetje gebracht dat nu het dimlicht aanstuurt.

@sammie: Hoeft echt niet hoor. ;) Ben blij dat ik de oplossing voor dat type relais heb.